mil rulmanı

yunusx

Katılımcı Üye
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
878
Puanları
56
resimde gördüğünüz rulman mili tutan 2 rulmandan biri bu bir ay içinde 2 ci rulmanı kırışı mekanikçi arkadaşların her söküşünde bu halde buluyorlar makinada kasıntı olabilirmi yada başka yerde bir sorun ne yapmak lazım


Yönetici Notu: Paylaşılan fotoğraf, fotoğraf paylaşım sitesinden silindiği için kaldırılmıştır.
 
rulman dogru değildir
rulman gresi uygun değil
aşırı yük (çift rulman kullanmama)
 
kasıntı olabilir , yük biniyo olabilir , rulman yağ vizkozitesine bağlı bir problem olabilir
 
motor mili neyi tahrik ediyor? şayet mezuralı rulman yerine bilyalı rulman kullanıldıysa kırılma olmuş olabilir ayrıca yukarıda arkadaşların belirtmiş olduğu hususlara katılıyorum.
 
fabrikasyon hatası veya motorun rotoru uymaya bilir...
 
Merhaba arkadaşlarım,
Rulman çakımı yapımı çok titizlikle yapılmadığı için ve de balanslı olan yani salgılı dönen bir milde iyi bir performansın olmayacağı göz önünde bulundurulacak olursa zaten bu tarz rulmanların belli bir zaman içinde bu hale gelmemesi mümkün değildir. Rulmanları seçerken ve de seçim sonrasında da kullanırken bazı hususlara dikkat edilmesi gerekir. Bu tarz bilyalı olan rulmanlarda, rulmanın iç yağının fabrikasyon yağı olması gerekli olacağı için harici bir yağ eklemekte doğru bir yöntem değildir. C3 ZZ tarzı olan bu rulmanlarda milin ve rulmanın yerleştirildiği yerin balans olmadan kasıntı hiç bulunmadan titizce ve dikkatli olarak çakım işlemi yapılması bundan sonraki rulmanın kullanımının daha da uzun ömürlü olmasını sağlayacaktır. Konu ile ilgili olarak sormak ve de öğrenmek istediğiniz herhangi bir düşünceniz olursa yardımcı olmaktan zevk duyarım. Hepinize hayırlı günler, hayırlı işler ve hayırlı kazançlar diliyorum.
Hoşçakalın...
 
yatak ölçüsünü kontrol et derim
 
bu tarz kırılmalarda kasıntı olur sa rulman bu halde kırılır. rulmana aşırı yük binmeside muhtemel.
 
Merhaba arkadaşlarım,
Rulmanlar ile ilgili olarak tecrübem ve de bilgilerime dayanarak kullanılacak olan rulmanında özellikleri gerekli görülen malzeme üzerinde büyük önem teşkil eder. Rulmanın çakımı ve de sökümü gelişi güzel olmamalıdır. Belli bir mil üzerinde eğer ki bolluk ya da sıkılık rulman yatağında farklı farklı arızaları gösterir. Sıkı olan bir mil üzerine rulman zorlanarak ve de sıkı sıkıya çakılır ise balans yapmaması zaten pek mümkün olmayacaktır. Bol olan bir mil üzerinde de rulman yatakları belli bir zaman sonrasında özelliklerini kaybedecektir... Ben şu açıklamamı tekrar yapmak istiyorum...
Rulman çakımı yapımı çok titizlikle yapılmadığı için ve de balanslı olan yani salgılı dönen bir milde iyi bir performansın olmayacağı göz önünde bulundurulacak olursa zaten bu tarz rulmanların belli bir zaman içinde bu hale gelmemesi mümkün değildir. Rulmanları seçerken ve de seçim sonrasında da kullanırken bazı hususlara dikkat edilmesi gerekir. Bu tarz bilyalı olan rulmanlarda, rulmanın iç yağının fabrikasyon yağı olması gerekli olacağı için harici bir yağ eklemekte doğru bir yöntem değildir. C3 ZZ tarzı olan bu rulmanlarda milin ve rulmanın yerleştirildiği yerin balans olmadan kasıntı hiç bulunmadan titizce ve dikkatli olarak çakım işlemi yapılması bundan sonraki rulmanın kullanımının daha da uzun ömürlü olmasını sağlayacaktır. Mekanik olan bir parça üzerinde hareket sağlamak kimi zaman çok gereklidir. Kimi zamanda hareket ettirilmemesi gerekir. Tabi bu sözüm her mekanik parça için değildir. Rulmanlara asit bazlı, alkol bazlı bazı temizleme malzemeleri kesinlikle kullanılması gerekir. Rulman ömürü bu malzemeler kullanıldığı zaman çok kısa sürede bitecektir...
Ben özel bir şirket bünyesinde Bakım-Onarım Departmanında Müdür Yardımcısı ünvanında görev yapmaktayım. Rulmanlar ile ilgili olarak almış olduğum eğitim ve de sahip olduğum tecrübelere dayanarak sizlere şu tavsiyeyi vermeyi istiyorum. Bir malzeme orjinalliğini yitirmeye yani fabrikasyon çıkışını zamanlada deformasyona uğrayacağı için kaybetmeye başlayacaktır. En güzel ve de en geçerli yöntemlerden birisi de her malzeme için gerekli olan bakımın ve de temizliğin itina ile gerektiği kadar yapılması olacaktır. Böylelikle çok daha uzun ömürlü ve az sarfiyatlı çalışmalara sahip olacaksınızdır...
Sevgi ve saygılarımla arkadaşlar!
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,856
Kullanıcılar
449,991
Son üye
multiroots

Yeni konular

Geri
Üst