Sayın bikabika arkadaşım, öncelikle aramıza hoş geldin.
Hiç üşenmeden oturup, bir sürü yazı yazmışsın, belliki bu işe kafayı takmışsın. Elimden geldiği, dilimin döndüğünce yardımcı olmaya çalışayım. Ayrıca imla ve yazım kurallarına uyarak Türkçe' ye özen gösterip, akıcı bir dille yazmanız takdire şayandır.
---Elektrik üretmek için araç şarj dinamosu uygun değil. Bunun için sabit mıknatıslı alternatör ( dinamo ) gerekli. Bununda bazı hesaplamaları var.
1 mm. çapında, 1 m. uzunluğundaki bakır iletkeni 1 m/s hızında 10 000 gausluk bir manyetik akı içinde hareket ettirdiğimizde 1 volt elektrik alırız.
---Araç şarj dinamosunun ortasındaki bakır sargılı rotoru söküp, yerine sabit mıknatıslı kendi yapacağımız bir rotoru takabilirsek çok verimli bir alternatörümüz olur. Bu dinamodan verimli bir şekilde enerji alabilmek için de en az 300 d/dak. ile döndermek gerekir.
Bahsettiğiniz dikiş makinası pedalının çarkını saniyede 1 tur çevirdiğimizde 12 v. alabilmek için dinamo içindeki bakırın manyetik akı içindeki uzunluğu 12 m. olmalı. Dinamo içindeki bakır bu kadar uzun olmayacağına göre devir sayısını çoğaltmalıyız.
---Pedalı ayakla boşta çevirirken rahat çevirebiliriz, fakat devreye yük binince zorlanma olacaktır. Bunu hesaba kattınızmı ?.
---155 wattlık güç 12 voltda 13 amper demektirki bu hiç azımsanmayacak bir güç demektir. Ayrıca arasıra pedal çevirip, tv. izlerim derseniz bu da pek mümkün değil. Bunun için sürekli enerji gerekli.
---Araç şarj dinamosunu oto yedek parçası satan yerlerden temin edebilirsiniz. Veya çevrenizde hurdacılar varsa bazen ellerinde olabiliyor. 24 voltluk kamyon veya otobüs dinamosu bulursanız daha iyi olur. Bu dinamonun içindeki tellerin kalınlığı 2 mm. dir ve rotor iç çapı da geniş olduğu için mıknatıs yerleştirmeye çok uygundur. Ayrıca bu dinamolar içerden üçgen bağlıdır, siz yıldız bağlamalısınız.
Şimdilik bunları kafanızda bir yorumlayın tekrar devam ederiz.
Kolay gelsin.