Pelton çarkı ile dereden elektrik - şarj dinamosu nasıl bağlanır?

izmirli ayıp ettin şimdi, üreteclerin hepsi ac üretir
Alternatör AC
Dinamolar DC
Üretir. Dinamolarda sabit mıknatıs bulunur. Genelde rotor mıknatıstan olur. Bisikletten aklımda kalmış.
Sanırım oto alternatörü çıkışına akü bağlanmazsa akım üretmiyor.
bisiklet-dinamosu.jpeg
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
lotus kardeş hiç sökülmüş dinamo yani alternatör gördün mü? lütfen pratikten gidelim.
 
Alternatör AC
Dinamolar DC
Üretir. Dinamolarda sabit mıknatıs bulunur. Genelde rotor mıknatıstan olur. Bisikletten aklımda kalmış.
Sanırım oto alternatörü çıkışına akü bağlanmazsa akım üretmiyor.Ekli dosyayı görüntüle 60906
Zaten hiç bir üreteç bir yere bağlanmaz ise Akım üretmez.
Akımın kendisi kısa devre olmadan oluşmuyor.
Benim de aklımda DC üreteç olarak kalmıştı.
Onun için sordum Dc mi Ac mi üretiyor diye :) Teknoloji çok hızlı değişiyor. Ayak uyduramıyoruz .
 
dc üretip akü dolduracak
Şarjın başlaması için aküden beslenmesi gerekiyor ama kabloları nasıl bağlayacağımı bilemiyorum. Benzer bir sistem de videoda görülebilir.
 
Çıkışın kendisi DC ise kaç volt
öncelikle voltaj bilgisini öğrenmen gerekiyor.
Artı eksi uçları bulmalısınız.
sonra bize sorun
ama öncelikle alternatör çıkışlarını öncelikle ölçümlerini bizimle paylaşmanız gerekir.
Neyse ben şöyle anlatayım.
Dc olarak 12 -14 volt arasında ise çıkışınız direk olarak aküye bağlıyorsunuz. Artıyı artıya - eksiyi eksiye bağlayacaksınız.
Daha sonra invertörü aküye bağlayacaksınız artıyı artıya - eksiyi eksiye bağlayacaksınız.
sonra invertörden aldığınız çıkışı nerede kullanacaksanız orada kullanacaksınız.
Sadece akü şarj etmek istiyorsanız eğer. invertör bağlamanıza gerek yoktur.
 
dc üretip akü dolduracak
Şarjın başlaması için aküden beslenmesi gerekiyor ama kabloları nasıl bağlayacağımı bilemiyorum. Benzer bir sistem de videoda görülebilir.
bu sorunun yanıtını bir oto elektrikçisi verir, ben sadece görsel üzerinde yorum yaparım
 
https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/alternatör-bağlantısı-hakkında-bilgi.94077/

Anladığım kadarıyla bu araçlar için üretilen alternatör farklı birşey miş :)
bağlantı uçlarından iki tanesi mıknatıs görevi görüyor.
elektromanyetik alanın oluşması için ise aküden enerji çekmesi gerekiyor.
Dış metal kısım eksi olarak söylenmiş
Motoru incelemeden bir şey diyemeyeceğim şu anda.
Baya bir karmaşık geldi bana :)

60908
 
Çıkışın kendisi DC ise kaç volt
öncelikle voltaj bilgisini öğrenmen gerekiyor.
Artı eksi uçları bulmalısınız.
sonra bize sorun
Dc olarak 12 -14 volt arasında ise çıkışınız direk olarak aküye bağlıyorsunuz. Artıyı artıya - eksiyi eksiye bağlayacaksınız.
Daha sonra invertörü aküye bağlayacaksınız artıyı artıya - eksiyi eksiye bağlayacaksınız.
sonra invertörden aldığınız çıkışı nerede kullanacaksanız orada kullanacaksınız.
Sadece akü şarj etmek istiyorsanız eğer. invertör bağlamanıza gerek yoktur.

konjektör voltajı dengeleyip aküyü 13-14 volt ile besleyecek
tamam artı artıya eksi eksiye tabii ki ama dinamonun da aküden sarımları beslemesi gerekiyor ki dönünce akım üretsin; sabit mıknatıs yok.
dinamo üzerindeki konjektörde iki çıkış var
1 tanesi lamba üzerinden yine dinamonun + ucuna bağlanıyor
ama hangisi nereye nasıl bağlanacak acaba?
 
bu resim üzerinden devam edecek olursak eğer.
Akünün eksi kutbu eli alternatörün eksi kutbu bağlantı yapılmış.
Daha net resimlere ihtiyaç var gibi.
Ama belki birisi okursa mutlaka bir cevap yazacaklardır.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,105
Mesajlar
915,012
Kullanıcılar
449,805
Son üye
berkayk304

Yeni konular

Geri
Üst