Volanla Kinetik Enerji Kazanımı (KERS) Teknolojisinin EV Şarj İstasyonlarında Uygulanması

  • Konbuyu başlatan binbaşı
  • Başlangıç tarihi

binbaşı

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
5,639
Puanları
3,258
Konum
BURSA



Volan temelli kinetik enerji geri kazanım sistemleri (KERS), yarışlarda veya hibrit üretimlerinde asla tam olarak yakalanmamış olsa da İsrail'deki bir şirket bu teknolojiyi büyük fark yaratabileceği yerlerde kullanmaya çalışıyor : EV (Elektrikli Araç) hızlı şarj istasyonları

Chakratec' in şarj istasyonları için kullandığı volanlar, her biri yaklaşık 330 pound ağırlığındadır ve bir vakum ortamında askıya alınan kutulara yerleştirilmiş. Bir teneke kutu ünitesinin büyük kütlesi, daha kısa menzilli iki EV'nin, volan "aşağı dönerken" aynı anda % 80'e kadar hızlı şarj edilmesine izin verir. Bunun ardından ünitenin ideal / en yüksek hızına geri dönmesi yaklaşık 45 dakika sürer. Kütle diğer yönde "yukarı doğru” ise jeneratör görevi gören küçük bir elektrik motoru aracılığıyla döner.

Chakratec şirketin kinetik batarya olarak adlandırdığı volan teknolojisi ile hızlı şarj istasyonlarının her yere konuşlandırılmasına olanak tanır. Enerji depolamanın tamamı mekanik olarak gerçekleştirildiği için büyük pil gerektirmez.

20 yıl sürecek ve yaklaşık 200.000 şarj/deşarj döngüsü sağlayacak çözümü şirket daha çevreci buluyor. Bu, şirketin yoğun yerlerde 2-3 yıl kadar kısa bir süre dayanabileceğini söylediği piller için bugünün varsayılan çevrim ömründen çok daha iyi olması ve muhtemelen şarj edilebilen EV pillerinde normal dönmeye kıyasla yararlı bir seçim olacağı öngörülüyor. Benzer şekilde bu volanlar pillerin tavsiye edilemeyeceği iç veya yeraltı gibi bazı yerlere yerleştirilebilir.

Chakratec, şu anda Almanya ve Çek Cumhuriyeti'nde Škoda, Blink ve Enel X'e sahip birimler olduğunu iddia ediyor. Salı günü bu birimlerinden birinin bir Alman oteline konuşlandırıldığını duyurdu.

Hem Jaguar hem de Volvo, mevcut pilli elektrikli itme işlemlerinden önce volan teknolojisini test eden birçok otomobil üreticisi arasındaydı. 2010 yılında Porsche, enerjiyi bir volanda depolayabilen bir 911 hibrit test aracı gösterdi. Formula 1 yarış arabalarında yerleşik bir Kinetik Enerji Geri Kazanım Sistemi (KERS) için orijinal (ve hiç bir zaman tam olarak uygulanmayan) fikrin uyarlanmış bir versiyonu.

Volan teknolojisi neden araçlarda asla uygulanamadı? Öncelikle bir araba boyutundaki bir volan sisteminden sağlanan güçlendirme süresi oldukça kısaydı. Bazı durumlarda bu fizik araçta dengesizliklere de neden oldu. Ancak bir şarj istasyonuna güvenli bir şekilde yerleştirilen çok daha ağır volanlarla bu şirketin bu teknolojiden büyük ölçüde yararlandığı görülüyor.

Alıntıdır. Kaynak: https://www.greencarreports.com/new...h-helps-ease-grid-demands-of-ev-fast-charging
 
Son düzenleme:

Benzer Konular

Forum istatistikleri

Konular
114,940
Mesajlar
809,219
Kullanıcılar
420,434
Son üye
Serdarbenli77

Yeni konular

Üst