Makinada istenmeyen hız değişimi olmakta, anlam veremdim ?

takonun kömürlerinde sorun olabilir. ayrıca kablolarınız blendajlı kablo değil ise blendajlı kablo kullanmanız öneririm,bu arada motorunuzun we sürücünüzün topraklamasıda önemlidir.
 
topraklama tam olarak nasıl olmalıdır yanı bunun bir standartı varmıdır?ben kendim toprak ölçümü yapmak istesem bunu nasıl yaparım topraklama kısmında biras araştırdımfakat yeterli bilgiye ulaşamadım sistemde tako yerine resolver kullanılmıs kömürlerini kontrol ettim fakat kablosu blandajli değil onu en kısa zamanda değiştiricem özel kablo olduğu için normal kablolarla yapamiyorum.bunun dışında sürücülerim scr open alarmı vermeye başladı sanırım tristörlerin birinin tetiklemesi arada kesiliyor:S
 
enerjıyı kesıp verınce duzelıyor dıyorsun bu ya kontaktör kontakları veya kondansatörler
kontakları özellıkle yardımcı kontaklara ve boşaltma desaj devre elemanlarını rc kontrol et
kolay gelsın
belkı bır devre kılıtlı kalıyor sen sartelı acıp kapayınca normal hale dönuyor
 
dc kontaktörlerin bobinlerinde kondansatörler var onları bi kontrol edim!
 
konuyu açali epey zaman geçmis :) sanırım sürücülerin içindeki tristörlerden kaynaklanıyor ekranda scr open gibi alarmlar yakalamaya basladım
 
sedat demir kardeşim öncelikle ALLAH sana işlerinde yardımcın olsun şuan başındaki problem gerçekten zor görünüyor ama biliyorsun arıza yapıldıktan sonra ahh burdanmış deyip ne kadar basitmiş diyoruz değilmi? ben DC motor HIZ kontrol ünitelerinin imalatını yapıyorum senin sıkıntını çözmek için elimden geleni yapmaya hazırım kardeşim,

şimdi sistem normal çalışırken bir süre sonra akım artıyor ve dc sürücü arıza verip sistem duruyor ve reset attıktan sonra tekrar normal çalışmaya devam ediyor diyorsun,


öncelikle işyerinde daha yeni oldugunu ve makineleride tanımaya çalıştığını söyledin ,
ben arıza ararken öncelikle makinenin özgecmişini araştırırım bunuda en iyi bilen bu makıneneın kullanıcısıdır kardeşim,

makine bu arızayı ne zamandan beri yapıyor buna göre arızayı tespit edelim yukarıda belirtildiğine göre tako lu sistem birde sürücünün özelliklerine bakmak gerekir istersen bana ulaşabilirsin kardeşim yazım uzun oldu kusura bakma saygılarımla
 
:) gelip giden arkdaşlar var bana yardımcı olmak için onlarda aynı seyi söylüyorlar allah yardımcın olsun!aminnn cümlemize.tabiki insanın zoruna giden durumlar yaşaniyor dediğiniz gibi ahh kablosumu gevşemiş ondanmıymıs bu sıkıntılar gibi!
bu makina alüminyum folyoları hem dilmek hemde ayırmak içi kullandığmız separatör adında american yapımı bir makina.geçmişini araştıramıyorum döküman bulmakta sıkıntı çekiyorum.elimde bazı dökümanlar var sürücülerle ilgili ama sistemi bilmediğim için sıkıntı çekiyorum anlamakta.makinanın kullanıcısı benim gibi makinayı burda öğreniyor.
bu arızayı ben yaklaşık 8 aydır burdayım ayda iki yada üç sefer tekrarliyor.
sistem takolu olarak biliyordum bir yanliş var düzeltim onuda sistemdeki motorlara bağli fa solver lar var tako değil!
iki adet 25hp sarıcı motorum bir adet 50hp açıcı motor birde boşta merdaneri döndüren separatör motorum var.sıkıntıda bu7.5hp separatör motorunun sürücüsünde.scr open alarmi verip sistemi komple devreden çıkaran bu
operatör panelinde makinayı izlememe yardımcı olan bir ekran ivar o ekranda hatayı çektim linkte bakabilirsiiniz.16l tane tristör var 2li guruplar halinde.her seferinde başka bi tristör açiyor yada tetiklemesi kesiliyor.
 
sedat kardeşim göndermiş olduğun resimleri inceledim,senin makine Scada sistemli yani sürücü plc ve bilgisayar arasın haberleşme var ve monitorden arızaları vs. görebilmek için senin dediğine göre separatör motorun sürücüsünde var sıkıntı arızaya gecme aralıkları çok sık değilmiş,ayda 2 yada 3 sefer tekrarlıyormus arıza ozaman dıger kalan zamanlarda surucu istedıgın hızda calısabılıyormu makıne cunku sen demıstın surucunun hızını dusurup arıza verme aralıgını artırdım demıstın,bundan emın olmak gerekır kardesim hızını artırınca arıza sıklasıyormu?DC motorlar AC motorlara gore daha çok bakıma ihtiyac duyan motorlardır kömürleri ,kollaktoru hatta sargıları zamanla motor ısındıkca motor içinde anlık gerılım atlamalarından, arklardan, surucu dırek hata vermesıne neden olabılır,şimdilik bunları yazabıldım kardeşim şimdi benimde kafama takıldı bu olay ALLAH ın izniyle çözeriz kardeşim merak etme ,sen arada mesaj atıp foruma makıne ınceledıgın noktaları yazmaya çalış ok kolay gelsin
 
Egerki sürücü üzerinde fault mesajı yazmıyorsa motor rulmanları bozulmuştur.yada hata veriyordur sen arızaya gidene kadar makinayi aç kapa yapıyorlardır.
 
fabrika girişinde hiç harmonik ölçümü yaptırdınız mı
 

Forum istatistikleri

Konular
128,214
Mesajlar
915,863
Kullanıcılar
449,995
Son üye
osmanguney15

Yeni konular

Geri
Üst