Kompanzasyon konusunda yardım isteyen

Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Sanayı veya özel trafo müşterisi isenız, faturanızı scanner de taratın veya resmini çekın burada paylaşın.
 
Kurulmuş olan veya kurulacak olan kopmanzasyon sistemlerinde sıkıntı yaşayan arkadaşlara yardımcı olabilirim.

50 kW lık kurulu gücü olan bir yerde kompanzasyon yapılacak ne kadar maliyette olur? kompanzasyon panosu ne kadar büyüklükte olur? ayrıca kompanzasyon panosunu yerleştirileceği alan için belli bir şartname yönetmelik var mı?
 
Yakın zamanda yardım isteyebilirim @Father teşekkürler
50 kwlık kurulu güce sahip bir işletme de kompanzasyon panosu ne kadar büyüklükte olur? maliyeti ne kadar olur? ayrıca kompanzasyon panosunun konulacağı alana ait belli bir yönetmelik var mı? yardımcı olursanız sevinirim..
 
50 kwlık kurulu güce sahip bir işletme de kompanzasyon panosu ne kadar büyüklükte olur? maliyeti ne kadar olur? ayrıca kompanzasyon panosunun konulacağı alana ait belli bir yönetmelik var mı? yardımcı olursanız sevinirim..

Reaktif/aktif x 100 = %11 ise reaktif / aktif = 0,0011
reaktif = aktif x tanjant ise tanjant(fi) = 0,0011 ise Cos(fi)=0,998
S= P x Cos(fi) ise Cos(fi)=S/P
Q= P x (tan(fi))
olacaktı yanlış hatırlamıyorsam.
 
Q=Pxk (Mevcutcosfi:0,75 Hedeflenencosfi:0,99 için k:0,74)
Q=50x0,74
Q=37kVAr

Hedeflenen cosfinin düşüklüğü ve talep faktörleri düşünüldüğünde 30kVAr'lık kompanzasyon uygundur. Bayındırlık fiyatlarında göre 1kVAr=60TL olmalıydı toplamda 1800-2000TL gibi bir yaklaşık maaliyet çıkar.

*Kompanzasyon panosunun yeri ana panonun yanıdır. Kompanzasyon pano yeri ile ilgili yönetmelik olmaz (patlayıcı ortam v.s. gibi bir özel durum yoksa)
 
konpanzasyonda tristör sürücüler kullanmak trafo yüksüz ise reaktife girmeyi engellermi bi cvp arkadaşlar?
 
konpanzasyonda tristör sürücüler kullanmak trafo yüksüz ise reaktife girmeyi engellermi bi cvp arkadaşlar?

Trafonun yük değişimi, boşta çalışma durumu sadece ölçümü O.G.'den olan sistemlerde problem teşkil eder. Bunun kesin çözümüde akım bilgisini O.G.'den alan kompanzasyon sistemleridir. Sitede bu konuyla ilgili bilgiler mevcut inceleyebilirsiniz.
 
Q=Pxk (Mevcutcosfi:0,75 Hedeflenencosfi:0,99 için k:0,74)
Q=50x0,74
Q=37kVAr

Hedeflenen cosfinin düşüklüğü ve talep faktörleri düşünüldüğünde 30kVAr'lık kompanzasyon uygundur. Bayındırlık fiyatlarında göre 1kVAr=60TL olmalıydı toplamda 1800-2000TL gibi bir yaklaşık maaliyet çıkar.

*Kompanzasyon panosunun yeri ana panonun yanıdır. Kompanzasyon pano yeri ile ilgili yönetmelik olmaz (patlayıcı ortam v.s. gibi bir özel durum yoksa)
teşekkür ederim.. hedefcosfi:0,99 k:0.74 yazmışsınız bu sabit k nerden geliyor? kompanzasyonun kaç kVARlık gerektiğiğni hesaplarken hep hedeflenen cosfi nin k değerine göre mi oluyor? bu k değerlerinin bir tablosu var mı?
 
teşekkür ederim.. hedefcosfi:0,99 k:0.74 yazmışsınız bu sabit k nerden geliyor? kompanzasyonun kaç kVARlık gerektiğiğni hesaplarken hep hedeflenen cosfi nin k değerine göre mi oluyor? bu k değerlerinin bir tablosu var mı?

Qc = P*(tan(fi1) - tan(fi2)) formülüyle bulabilirsiniz. Burada

Qc -> Gerekli kapasitör gücü
fi1 -> Kompanzasyon öncesi güç açısı
fi2 -> Kompanzasyon sonrası güç açısı
P -> Aktif Güç

cos(fi1) = 0.75 => fi1 = 41.4 derece; cos(fi2) = 0.99 => fi2 = 8.1 derece;

Qc = P*(tan(41.4) - tan(8.1)) = P* (0.88 - 0.14) = P*0.74

Excel'de cosinüs ve tanjant fonksiyonlarını kullanarak bir tablo oluşturabilirsiniz.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,394
Mesajlar
917,213
Kullanıcılar
450,278
Son üye
twineys

Yeni konular

Geri
Üst