kombi arıza

qoqhans

Üye
Katılım
9 Mar 2014
Mesajlar
24
Puanları
1
Yaş
36
arkadaşlarım protherm lynx kombımız war su sıcaklıgını 45 derece petek 50 derece verıyorum 35 derecede kesıyor bunun ne arızası wardır F09 hatası veriyor F9 Arıza Kodu: Hava Akış Swichi Kontak Hatası
Bu arıza kodu lodoslu& rüzgarlı havalardada görülebilir Reset yapınız.
Kombinizin Hava Prosostatını değiştirin ve Reset Yapın.

dıyor bunun sebebı nedır acaba
 
arkadaşlarım protherm lynx kombımız war su sıcaklıgını 45 derece petek 50 derece verıyorum 35 derecede kesıyor bunun ne arızası wardır F09 hatası veriyor F9 Arıza Kodu: Hava Akış Swichi Kontak Hatası
Bu arıza kodu lodoslu& rüzgarlı havalardada görülebilir Reset yapınız.
Kombinizin Hava Prosostatını değiştirin ve Reset Yapın.

dıyor bunun sebebı nedır acaba

Merhaba.Sizin başlangıçta doğrudan bir kullanım hatanızdan dolayı veya sensörün normal olan ölçme durumunu göstermek yerine,kendi içinde oluşabilen bazı arıza (Bozulma) durumu nedeniyle yanlış olarak ölçerek değerlendirmesi ve neticede de bu datayı karttaki mikrodenetleyicide geçici olarak da hafızaya alması nedeniyle bu hata kodu yine çıkmış bulunabilir.

Bu kodun silinmeden kombinin normal çalışmasını sürdürmesi de beklenemez,bu hata kodunun mutlaka resetlenerek silinmesi de gerekir.Resetleme yapmak için açma-kapama düğmesinin kombiye elektrik girişi olarak 220 VAC girmiş durumundayken,bu kombi karttaki mikrodenetleyicinin de belirli bir süreliğine,düşürücü bir trafodan gelen besleme devre akımını da alıyor durumda olması mutlaka gerekiyor.Ancak bu gecikmeli bekleme süresinden sonra açma-kapama düğmesini yeniden tam açar ve de kapatırsanız,bu hata kodu sürekli olarak mikrodenetleyicinin hafızasından silinecek ve kombi normal çalışmasını bundan sonra sürdürecektir.Bunu yapmadan önce sözü edilen sensörün sağlam olarak ve temastaki bağlantı noktasında da,ayrıca yerine tam temas edip etmediği,elektriki bir geçirmezlik durumunun olmaması gereklidir,hata sinyalinin normal olan durumlarda dahi,sanki bile bile bir hataya yol açılmışcasına ortaya çıkmaması için.Yani önce sözü geçen sensörün tam sağlamlığından ve yerine tam oturduğundan emin olup,daha sonra devre kartında besleme devre akımının da,belirli bir süre mevcutken,bu açma-kapama anahtarını çevirip,daha önceden kayıt edilmiş bulunan hata kodlu sinyali tam olarak da RESET’lemeniz şarttır.

Ayni olayı demirdöküm hermetik şofbenimde düğmelerden birinde olan bir kırılma durumu sırasında da bizzat yaşamıştım.Açma-kapama düğmesini sürekli açık bırakarak topraklı priz tarafındaki seri bir anahtarla açıp kapama fikrimden dolayı bu hata kodunu bizzat yaşayıp görmüş ve elektrik devre kartına da ancak belirli bir süreliğine besleme akımı tam olarak gittiğinde,bu devre kartının açma-kapama anahtarını,örneğin doğalgazı en başta açmayı unutarak,yani başlangıçta şohbeni bu şekilde sakıncalı olarak çalıştırıp,gaz sensörünü yanlış olarak uyarıp (F4=hata kodu) bir hata kodunun da çıkmasına neden olmam,ancak açma-kapama anahtarını yeniden açıp kapatmamla da tam olarak resetlenmiş ve doğalgaz şohbeni de yeniden düzenli çalışır durumuna gelebilmişti.Yani tam olarak da bu olaydan yola çıkarak,buna tam bir benzetim yapmak suretiyle size yukarıdaki açıklamaları da yapmış bulundum.Kolay gelsin.Saygılarımla..
 
arkadasım servıs cagırdıgını soyledı kapagını dahı acmamıslar sanırım ustten prostatı uflemısler bacayla ılgılı bırsey yapmıs olabılırlermı acaba ? sorun duzelmıs ama ben ne yaptıklarını ogrenmek ıstedıgım ıcın soruyorum
 
Merhaba.Kombinin içini açarak yeni bir preostatla da değiştirmedikleri için,sadece uygun konumdan basınçlı bir havayı üfleyerek,hava akış sivicinin (Mikro anahtarının) istenmeyen bir kontak hatasını,zaafiyetini,yani istenmeyen bir anahtar konumunda devamlı kalmasını da bu yolla resetleyerek tam olarak da giderdiklerini sanıyorum.Ters esen şiddetli bir rüzgarın,(Bir hata kodu olarak çıkabileceği de zaten belirtilmiştir) kombideki bu yanmış gazların çıkış hattında yer alan preostattaki (Bu hava akış sensöründeki) bir mikro anahtarın, istenmeyen bir açık devre veya kapalı devre haline gelerek,yani bu kombinin normal çalışma düzeni için hiç istenmeyen bir şekle de gelebildiği sonuç olarak da ortaya çıkmış görünüyor.Kolay gelsin.
 
arkadasım servıs cagırdıgını soyledı kapagını dahı acmamıslar sanırım ustten prostatı uflemısler bacayla ılgılı bırsey yapmıs olabılırlermı acaba ? sorun duzelmıs ama ben ne yaptıklarını ogrenmek ıstedıgım ıcın soruyorum
prostata üfleyen servisciler arkadaşına ne kadar üfletmişler :)
aynı kombiden bende de var ,ne kadar üflediklerini bilelim:)
 
selamın aleykum bende de demirdökğm tayros var .elektrik aaçık kombi kapalı ama petekler ısınıyor.yan tarafına elimle hafifçe vurunca düzeliyor.acaba anakart arızasımı yoksa petek içinde dolaşan su içerisinde bulunan tortumu buna yol açıyor.acil yardım lütfen selam ve dua ile
 
arkadaşlar kolay gelsin ariston uno kombi sürkülasyon pompası arızalı ise ateşleme yapmazmı ateşliyor fakat hemen kapanıyor kırmızı ve sarı ışıklar yanıyor ne olabilir
 
arkadaşlar kolay gelsin ariston uno kombi sürkülasyon pompası arızalı ise ateşleme yapmazmı ateşliyor fakat hemen kapanıyor kırmızı ve sarı ışıklar yanıyor ne olabilir
  • Alev üzerine x işareti olan kırmızı led ile baca simgesi olan sarı led yanıyorsa Ortak arıza durumudur. Tesisat devresi su basıncı düşük veya aşırı ısınma sorunu mevcut.
  • Çözüm: Bu arıza durumunda önce panel üzerinde yer alan manometreyi kontrol edin. Basınç düşük ise Uno model kombinin altında monteli olan doldurma musluğu ile basıncı 1,5 değerine getirin. Basıncı yükselttikten sonra doldurma musluğunu kapatın. Sorun düzelebilir. Düzelme olmaz ise R konumlu düğme ile cihazı resetleyin. Sorun devam ediyorsa eğer aşırı ısınma sorunu olabilir. Bu durumda sensörler sıcaklık sınırının üstünde bir sıcaklık tespit etmiş demektir. Yani aşırı ısınma limit termostat sorunu diyebiliriz. Bu durumda kullanıcı olarak öncelikle R konumlu düğmeye basarak kombinizi resetlemelisiniz. Resetleme uygulamasından sonra arıza düzelmez ise tesisat vanaları ile birlikte petek vanalarını da kontrol etmelisiniz. Vanalara baktığınızda kapalı görürseniz mutlaka açın. Yine de arızada düzelme olmaz ise; ana eşanjörde, devir daim motorunda ya da üç yollu vanada bir sorun olabilir. Ayrıca tesisatın tıkanması veya filtrenin tıkalı olması halinde de bu sorun yaşanabilir. Teknik açıdan arıza ancak yerinde görülür ise bir tespit yapılabilir. Arıza tespiti ve müdahalesi için servisi aramalı yardım almalısınız.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,189
Mesajlar
915,719
Kullanıcılar
449,957
Son üye
sezercakmak

Yeni konular

Geri
Üst