Kendinden konjentörlü alternatörüm sadece 1v dc çıkış veriyor

Katılım
9 Ocak 2019
Mesajlar
6
Beğeniler
0
Puanları
1
Yaş
22
#11
@alicimen28 alicimen

Arac alternatorleri direkt voltaj uretmezler. Bir akuye mutlaka bagli olmalari gerekir. Nedeni ise uyartim sargisi denilen rotordaki sargidir. Bu sargi konjektor denen parca ile aku voltajina gore şarja ihtiyac var ise enerjilenir ve elektrik uretir. Obur turlu cikis vermez.

@Mustafa KABADAYI

Bir ruzgar gulu ile elektrik uretmenin bir kac yontemi var. Direkt ac uretip kullanmak yada dc üretip inverter ile bu dc uretip 220 ye cevirip kullanim cetrefilli bir is aku sarj et akuden inverter ile 220 elde et 1 kW iyi bir guc. Bunu elde etmek için ne kadar capta bir pervane gerekir bilmiyorum ama hatiri sayilir bir cap lazim olacaktir 3 - 4 metre gibi.

Konuyu istersen detaylandirabilitiz.
Hocam anladım teşekkürler. Peki tam şarjlı(13.1v dc akım veriyor) bir aküyü bağlayarak da test ettim ancak 13.1v dc'nin üzerine yine çıkmadı yani 0.1v bile artmadı. Normalde 13.8-14.4v dc arasında değer vermesi gerekmez miydi?
 
Katılım
5 Ağu 2009
Mesajlar
7,647
Beğeniler
6,627
Puanları
2,408
Yaş
38
Konum
Antalya
#12
Konjektörü sorunlu olabilir eski bir alternatör ise akü gerilimini 13.6 volta kadar şarj edecektir. Yeni nesil araçlar 14.4 voltlara çıkmaktadır.

Eğer imkanınız var ise akım ölçünüz. Akım yönü DC de alternatörden aküye doğru bir akım okumanız gerekli.
Ölçüm yaptığınıza göre ölçü aletiniz var. Akım ölçme kademesine alıp akü bağlantısı akımını ölçer misiniz?

Var ise örnek 11.8 volt 11.5 volt bir akü bağlayıp yani 12 volt altı bir akü ile denemekte fayda var.

İki yöntemden biri ile ilerleyebilirsiniz.
 
Katılım
9 Ocak 2019
Mesajlar
6
Beğeniler
0
Puanları
1
Yaş
22
#13
Konjektörü sorunlu olabilir eski bir alternatör ise akü gerilimini 13.6 volta kadar şarj edecektir. Yeni nesil araçlar 14.4 voltlara çıkmaktadır.

Eğer imkanınız var ise akım ölçünüz. Akım yönü DC de alternatörden aküye doğru bir akım okumanız gerekli.
Ölçüm yaptığınıza göre ölçü aletiniz var. Akım ölçme kademesine alıp akü bağlantısı akımını ölçer misiniz?

Var ise örnek 11.8 volt 11.5 volt bir akü bağlayıp yani 12 volt altı bir akü ile denemekte fayda var.

İki yöntemden biri ile ilerleyebilirsiniz.
Alternatör çıkma hocam, hurda bir araçtan sökülmüş. Eski bir alternatör olduğu için şarj voltajı 13.6 seviyelerinde kalıyor demekki. Peki aküyü bağladığımda aküm 22A olduğu için ölçüm yaptığımda bana bu değeri vermez mi? Yani alternatörden aküye giden bağlantıda akımını nasıl ölçmeliyim?
 
Katılım
9 Ocak 2019
Mesajlar
6
Beğeniler
0
Puanları
1
Yaş
22
#15
Akü ile alternatör arasına bir ampermetre bağlamalısınız. Elinizdeki ölçü aletinin resmi modeli varmı eklermisiniz?
Hocam eve geçeyim hemen atıcam. Çok yordum sizi farkındayım kusura bakmayın bu konuda bilgilerim çok temel ancak multimetrenin bağlantısını yaparken akü ile alternatör bağlı olacak mı?
 
Katılım
9 Ocak 2019
Mesajlar
6
Beğeniler
0
Puanları
1
Yaş
22
#17
Peki hocam bu multimetreyle ölçmem mümkün müdür acaba?
akü ile alternatör arasına seri girilecek.
Ölçtüm hocam, akü ile alternatör arasında herhangi bir gerilim ölçmedim. Bu neyin işareti olabilir?
Arkadaşlar sonunda akü bağlıyken 14.4v dc akü bağlı değilken de 15.1v dc almayı başardım. Sorun devir yetersizliğiymiş arkadaşlar. Bileme çarkını kasnak ve motor olarak kullanıp amatörce bir düzenek yaparak devri artırdım. Bu sayede alternatör üretime geçti. Ancak akü bağlıyken üretime geçince 350w gücündeki bileme çarkı yavaşlayıp duruyor. Bunun sebebi nedir arkadaşlar? Üretime geçince çevirmesi zorlaşıyor galiba.
 

Ekli dosyalar

Son düzenleme:

peugeot98

Katılımcı Üye
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
837
Beğeniler
490
Puanları
58
Konum
Akhisar
#18
Aynen sen alternatöre yüklendikçe milin dönmesi zorlaşır oda onu çeviren motora yüklenir
 

Sponsor Bağlantı

Forum istatistikleri

Konular
101,455
Mesajlar
713,986
Kullanıcılar
379,680
Son üye
tanerdk

Yeni Konular

Üst