Bu basit bir yanılsama durumudur, ilk bakıldığında şarj ve deşarjda + ve - kutupların yönü değişmiş gibi gözükebilir. Ancak bir akü, dinamo resmi çizip oklarla +'dan - 'ye doğru olan akım yönünü detaylı çizerek bu yönün değişmediğini, detaylı yaptığınız bu şarj-deşarj akımı geçiş güzergahı (yolu) şeklinde çizdiğinizde, net olarak aslında bunun böyle olmadığını, yani +'dan - 'ye doğru olan yönün hiç değişmediğini görürsünüz.
Akü veya süper kapasitör şarj olurken güç kaynağı, dinamodaki + kutuptan çıkıp akünün içinden dolaşıp akü - kutbundan çıkıp güç kaynağı, dinamonun eksi kutbuna gider. Deşarda ise akünün + kubundan çıkan akım bu defa dış devreden, akü içinden geçmeden bir alıcıdan (marş motoru gibi) geçtikten sonra yine - kutba gider. şarjda da deşarjda da akü ve kondasatörlerde akım yönü değişmemiş olur. yalnız elektrolitik kutuplu kapasitör tek yönde (ters yönde plaka yalıtımı bozulur) şarj olurken kutupsuz olanı her iki yönde de şarj olabilir, devreye bağlanan direnç elemanları gibi bir kutup gözetilmeden bağlanır. Kolay gelsin.