jeneratör frekansı

electrics

Üye
Katılım
15 Nis 2008
Mesajlar
694
Puanları
6
Yaş
39
arkadaşlar, bir dizel jeneratör tek basina calisacak, devreye aldik frekansina baktik bosta iken frekansi 50 hz in üstündemidir YOKSA tam olarak 50 midir? gemsan sitesinde
Dizel motorun mazot pompasında regülatör olması gerekir. Regülatör sayesinde ani yük değişimlerinde devir sabit tutulur. Alternatör etiketinde belirtilen nominal yükteki devirdir. Dizele akuple edilen alternatörün boşta çalışma esnasında devri , etiket üzerindeki belirtilen devirden %4,5 fazlasına ayarlanmalıdır. Bunun için alternatör frekansını 52 Hz’ye ayarlamak gerekir. Bu , BS 649 A2 sınıfı dizel hız regülatörünün değerine karşılık gelir. Frekansı boşta 52 Hz. ayarlanan alternatör tam yüklendiğinde frekansı 50 Hz. olur. İşletme esnasında devri hiçbir zaman alternatör etiketindeki değerden aşağı olmamalıdır.
yaziyor, bu özel bir durummudur yoksa nedir? benim bildigim hep 50 hz tutulur, bu bosta olayi nedir?

___________________________________

aynı şekilde bir jeneratörün boşta calisma gerilimi de 230 volt falan oluyor bilsigim kadari ile, benim anlayamadigim (frekans icin bosta calismada 50 hz üstünde oluyor mu onu bilmiyorum ama gerilim muhtelemen boşta 230 volt) hem frekans hem gerilim regülatörü varsa bu degerlerin bosta da olsa 220 ve 50 hz olmasi gerekmez mi? benim kafa biraz karisik siz ne dersiniz?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Ben konunun kitabi yönünü söyleyeyim, pratik yönünü tecrübe sahibi olanlar söylesin: Bir alternatörün (yani senkron/asenkron makinenin) jeneratör gibi çalışması için hızı senkron hızın üstünde olmalı. Aksi taktirde o jeneratör değil, motor gibi çalışır. Bu nedenle yukarda imalatçının verdiği 52Hz değeri gayet mantıklı. Jeneratörlerde çıkış frekansının oynadığı vakidir. Ama bu kadar az bir oynama yükler üzerinde olumsuz bir etki yapmaz (veya akla gelmeyen frekansa duyarlı yükler varsa etki yapmayacak şekilde tedbir almalı).

230 V'u niye dert ettiniz anlamadım. 3 faz 400V (veya 0.4kV), tek faz 230V standart zaten. Yanlış mı biliyorum :confused:
 
:) sayın puck biliyorsunuz ki nominal gerilim 220 volttur, biz 230 voltu bosta görüyoruz cok zaman yüklenince sistem 220 ye cekilior, ayrica senkron hizin üstünde olan bir sistem paralele giremez adi üstünde senkron...
 
Ben konunun kitabi yönünü söyleyeyim, pratik yönünü tecrübe sahibi olanlar söylesin: Bir alternatörün (yani senkron/asenkron makinenin) jeneratör gibi çalışması için hızı senkron hızın üstünde olmalı. Aksi taktirde o jeneratör değil, motor gibi çalışır. Bu nedenle yukarda imalatçının verdiği 52Hz değeri gayet mantıklı. Jeneratörlerde çıkış frekansının oynadığı vakidir. Ama bu kadar az bir oynama yükler üzerinde olumsuz bir etki yapmaz (veya akla gelmeyen frekansa duyarlı yükler varsa etki yapmayacak şekilde tedbir almalı).

230 V'u niye dert ettiniz anlamadım. 3 faz 400V (veya 0.4kV), tek faz 230V standart zaten. Yanlış mı biliyorum :confused:

Evet Sn puck haklısınız Trafo köşklerinde A.G panosunda gördüğümüz değer fazlar arası 400V faz-nötr gerilimide kök3'de biri değerde 230-231V civarındadır. 220V değeri kullanıcı mahalindeki priz gerilimidir.
 
:) sayın puck biliyorsunuz ki nominal gerilim 220 volttur, biz 230 voltu bosta görüyoruz cok zaman yüklenince sistem 220 ye cekilior, ayrica senkron hizin üstünde olan bir sistem paralele giremez adi üstünde senkron...

AG sistemlerinde üreteç tarafı 400V/230V'a göre tasarlanır. İşin tuhaf tarafı bu 25 yıl önce de böyleydi, ama bizde alıcı tarafında 380/220V diye alışılageldiği için böyle devam ediyor. Ama günümüz şartlarında alıcı 3 faz 400V alsa bu yüksek bir gerilim değildir. DIN Standardı 3 faz 400 V zaten. Yanlış biliyorsam gene düzeltin lütfen :rolleyes:

Ek: Senkron hızın üstünde olan sistem elbette paralele giremez. Bu esnada frekansları eşitlenmeli. Zaten o yüzden asenkron motor/jeneratör yerine senkron motor/jeneratör kullanılıyor (frekansı ayarlamak kolay olduğu için). Ama tüm bu bilgileriniz yeni uygulamalarla mazide kalıyor. Adam asenkron motoru jeneratör gibi kullanıp frekansını ve hatta faz açısını da kolayca senkronize edebiliyor. Neyle? Sürücüyle. Niye ucuz asenkron motor varken pahalı senkron makine kullansın ki?
 
Son düzenleme:
:) cok ilginc yani artik koca koca üretim santrallerinde senkron makine yerine asenkron makine mi kullanacaklar?
 
:) cok ilginc yani artik koca koca üretim santrallerinde senkron makine yerine asenkron makine mi kullanacaklar?
Burun kıvırarak, alayla söylüyorsunuz, ama bahsettiğim teknolojiler zaten bulunmuş durumda. Önemli olan birilerinin girişimci olup yatırım yapması.

Şöyle bir örnek vereyim: Şehir hatları vapurlarında yıllardır dizel motor kullanılırdı. Artık dizel jeneratör +sürücü+elektrik motoru kullanılıyor. Çünkü çok daha ekonomik. Biliyor muydunuz? Oysa bu teknoloji 20 yıl önce de vardı. Birilerinin karar alması tam 20 YIL sürdü. O süre zarfında milyonlarca dolarlık petrol boşa havaya savruldu.

Umarım anlatabilmişimdir. Saygılar :)
 
ben bu teknolojiye inanmiyor degilim sadece basit mantikla bir jeneratör gücünün azami cikabilecegi güc degeri ile bir motorun cikabilecegi güc degerini karsilastirdim kafamda ve bana simdilik cok uzak bir ihtimal olarak göründü, sayın puck sizden istirham ederim böyle seyleri hayalinize dahi getirmeyiniz, burada bulunan herkese elektrigi bilmeyenler de dahil saygi duyuyorum cünkü hepsi benim meslektasim,saygilarimi sunarim..

___________________________________

arkadaşlar simdi kafama yatmayan yatiramadigim bişey var ve bu sitede kimse bunun cevabini vermiyor veya veremiyor, bizim dizel jeneratörlerimiz anladigim kadariyla hep boşta frekansi 50 nin üzerinde olan ve nominal yükünü alana kadar 50 yi bulmayan jeneratörler sordugum herkes böyle söylüyor, o zaman bu işte bir iş var diyorum ben, ne yani ben 50 hz isteyemez miyim:) bir bilgi paylasimi olsun istiyorum ne dersiniz sizdeki dizel jeneratörler 50 hz sabit veriyor mu tüm yüklerde..?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,228
Mesajlar
915,967
Kullanıcılar
450,019
Son üye
ivanko_100

Yeni konular

Geri
Üst