Gemi Elektriği ile İlgili Sorular & Dökümanlar

merhaba arkadaşlar benim iki problemim var 1:) 24 vdc ledleri ampuleri dımmer etmek için bir kart yaptık .bu karttı 500 k ohm ile dımmer etmeye kalkıştığımızda 24 v ampuller titriyor .10 kilo ohm ile kıstığımızda normal kısması gereken lambaları kısıyor ama diğer yanmayan lambaları da yakıyor.
2:) sıkıntım da gemi sektöründe pompa kontrolerinin lambalarına kulandığım 24 v lambaların hepsi yanıyor gemide kaçak yok .dımmer hatı bağladığımızda da oluyor bağlamazsakta oluyor .bir çözüm sunarsanır minetar oluruz .diyot bağladım yine aynısı sıkıntı.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Hocam yaptığınız kartın şemasını ve bağlantı şeklinizi paylaşırmısınız?

Pompa kontrollerinden kastınız sürücü panosu üzerindeki lambalar mı? Yoksa direkt yol vermeli bir pano var ve onun üzerindeki lambalarmı? Kaçak olmadığından bahsettiniz. 24V dağıtım panosu üzerinde - ve + için kaçak kontrolü varmı ? İki polarizasyonda da kaçak yok mu baktınız mı?



merhaba arkadaşlar benim iki problemim var 1:) 24 vdc ledleri ampuleri dımmer etmek için bir kart yaptık .bu karttı 500 k ohm ile dımmer etmeye kalkıştığımızda 24 v ampuller titriyor .10 kilo ohm ile kıstığımızda normal kısması gereken lambaları kısıyor ama diğer yanmayan lambaları da yakıyor.

2:) sıkıntım da gemi sektöründe pompa kontrolerinin lambalarına kulandığım 24 v lambaların hepsi yanıyor gemide kaçak yok .dımmer hatı bağladığımızda da oluyor bağlamazsakta oluyor .bir çözüm sunarsanır minetar oluruz .diyot bağladım yine aynısı sıkıntı.
 
Jenaratör yukteyken gerilim 430 lara cikiyor bostayken 415 normal seviyede reostanin degerini degistirdim olmadi
 

Ekli dosyalar

  • 20170930_164223.jpg
    20170930_164223.jpg
    281.6 KB · Görüntüleme: 98
Konuyu yaklaşık 1 sene sonra hortlatayım çünkü bir çok kişiden değişik ve güzel bilgiler gelmiş burayı sönük bırakmayıp devam ettirelim görüşündeyim ki benim gibi çaylaklar faydalanıp teknik iş gücünü arttırabilelim
 
Merhaba arkadaslar, 15 gun sonra özel bir tersaneye elektrikci olarak ise baslicam. Bana bu konuda vereceginiz tavsiye ne olabilir? Hazirlik olarak Youtube tan hangi konulara çalışmalıyım? Kendimi hangi yonde gelistirmeliyim? Bide proje okuma konusunda ne onerirsiniz? Projeden kasit nedir? Lutfen degerli fikirlerinizi paylaşırsanız cok sevinirim. Herkese saglikli gunler
 
Api tank radar ile çalışan oldu mu hiç? Tank boş olduğu halde full gösteriyor sıcaklık da yüksek gösteriyor.
 
Merhaba arkadaşlar size bir kaç soru sormak isterim. Hem bu vasıta ile de bazı arkadaşlara belki bir fayda olur. internette çoğu abuk sabuk bölümler vs şeyler için bir soru bankası bulunabiliyor. Ama elektrik ile ilgili detaylı bir soruların olduğu bir yer bulamadım. Sizden ricam ekte bulunan soruları cevaplama imkanınız varmı dır. Cevaplarımı detaylı olarak teyit edemiyorum. Bu yüzden bilen arkadaşlarında desteğini almak isterim.
 

Ekli dosyalar

  • 1.png
    1.png
    345.8 KB · Görüntüleme: 40
  • 2.png
    2.png
    395.1 KB · Görüntüleme: 36
  • 3.png
    3.png
    453.6 KB · Görüntüleme: 33
tesekkurler verdiginiz bilgiler icin...internet baglantisi nasil saglaniyor?

Bır oncekı konuya devam edersek ıse elektrık üretiminde kaldıgım yerden devam etmek ıstıyorum.elektrık üretimi kısaca 1 den fazla jeneratörün tek veya paralel çalışması şeklinde olur.tabii ayrıntıya girecek olursam konu çok uzar öncelikle fikir vermesi açısından kısaca anlatmak isterim ama ayrıntılı bır konu anlatımı istersiz ayrıca açıklamak kafaları karıstırmamak acısından daha iyi olur.topraklama hakkında ise söyle bir açıklama yapalım gemi bünyesini komple şase olarak kabul ediyoruz ve toprağı gemiye bağlıyoruz tankerler limana vardıklarında gemi bünyesini toprağa bağlarlar gemi bünyesindeki statik elektriği boşaltmak amaçlı tankelerde statık yuk buyuk facıalara yol açmıştır(forumu araştırdım topraklama konusu bır haylı işlenmiş oradaki bılgıler doğru genelde yıldız noktası şaseye nötr yoktur diye söylenmiş doğrudur).ups demişsiniz gemilerde ups sistemi genelde bilgisayar ups i kıvamında kalır yani öyle ciddi anlamda ups sistemi yoktur elinizdeki jeneratörler sizin hayatınızdır herşeyinizdir.seyrü sefer cihazları genelde x band ve s band 2 radar (tabii bu anlattıklarım ticari gemiler içindir askeri gemilerde durumlar cok farkldır orta boyutta bir askeri gemi 450 mılyon dolarken 300.000 dwt bır tankerı çinliler bugün 50 60 mılyon dolara yapabılıyolar askeri bır gemıde basıt bır buat'a bıle uzaydan gelmiş gibi bakabiliyor insan:) )ecdıs dedıgımız uydu bağlantılı harita takip sistemi echo sounder dedıgımız dip derinliğini ve haritasını cıkaran sıstem inmarsat denen haberlesme sistemi ve gps den olusur.bunlar ıcın detay istenırse ayrıca acıklaya bılırım...
..
 
Sayın elect off, gemilerde kullanılan şaft jeneratörün kumandası hakkında kısa bilgi verebilirmisiniz. yani tahrik makinesi nasıl sabit devirde tutuluyor, makinenin devri 1:1 olarak mı aktarılıyor jeneratöre?. birde eğer bu şaft jeneratörü diğer başka bir dizel jeneratörle paralel çalışırsa sağlıklı bir yük paylaşımı için nasıl bir kumanda işlemi izlenir.
Speed Kartı Var Makina Üzerinde sabit 1500 devirde tutuyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,125
Mesajlar
915,227
Kullanıcılar
449,837
Son üye
betül hüsrevoğlu

Yeni konular

Geri
Üst