Evdeki sebeke elektrigini daha tasaruflu yapmak

olmaz ama oldu diyelim bedava elektrik işinde ne yapar ederler kaçak elektrik zaptı tutarlar
zaten boş işler .

güneş ,rüzğar , dalga , vs gibi kaynaklar

hele özel yorumcumuz konuya gelirse doyum olmaz konuya zevk getirir .
sonrası yakında konu kilitlenir .
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Olay su, bir üretim makinesi var ve bu makinede sadece 1tane motor var ve o da 22.5kw ve 1500devirlik. Bu motora kasnak takılıyor. Makinenin diğer ucunda da kasnak var ve iki kasnak arasında kayıs var. Kayısa temas eden de iğler var. Boylece iğler donuyor. Ayrıca karsıdaki kasnak saft yardımıyla makinenin üst tarafındaki mili donduruyor. Kabaca makine bu. Amacımız 22.5kw yerine daha dusuk elektrik tüketecek bir yol bulmak. Tesekkurler


Motor gücünü 3 katı küçültüyorsunuz.Eğer 22,5 kw kullanılırken motor milindeki güç 1/3 den küçük ise (hiç sanmıyorum) belki aksi takdirde bağlayacağınız 7,5 kw lık motoru yakarsınız.
 
İyi aksamlar. Konuyla hic alakası yok ama bir konu hakkında bilgi gerekiyor. Bir makinedeki 22.5kw 2003 model motor yerine 7.5kw yeni jenerasyon motor kullanılabilir mi? Cok tesekkurler

Merhaba. Belirttiğiniz bu konuda bir tasarruf olamaz, zira 1/3 kat daha küçük güçle ayni, sabit torku bazı kayış/kasnak oynamalarıyla yine ayni şekliyle makineyi muntazam çaılıştıracak şekliyle elde edebilirmiyim şeklinde düşünüyorsanız bu kesinlikle de olamaz, motoru garantili olarak da yakarsınız. Çünkü tekstil sektöründe ana tahriği sağlayan bu ana motorun kasnağına bağlı dönen tüm diğer iğler motor güç hesabı (kW) olarak emniyetiyle birlikte hesaplanıp o motor gücü de tam ona göre seçilmiş olmalıdır. 1/3 kat daha düşük güçteki motorun hiçbir şekliyle ayni momenti veya motor mil çıkış gücünü ayni torkla üretebileceğini hiç bir şekliyle düşünemiyorum. Bu tasarrufu bu yolla elde etmek mevcut sistemdeki ana motora kesin zarar verebilecektir, iğlerin hiç kalkınamayıp tam hareketsiz kalmasıyla motorun sarımları eğer içten motor koruması da yoksa kolayca yanabilecektir.

Tasarrufun hiç görünemeyen diğer bir yolu ; makineleri veya tüm elektrikli cihazları uzun süreliğine çalışmadığında standby (Hazırda bekletilme) modundan kurtarmak yani prizle (Elektrik gücüyle) olan ilişkisini tam kesebilmektedir. Bunlar tek tek toplandığında hatırı sayılır bir tasarruf hem evlerde hem sanayide bu yoldan da kolayca sağlanabilir. Prizden çekilmeden anahtarsız olanlara hem fazı hem nötr 'ü kesen açma/kapatma anahtarları topraklı/topraksız olan fişlerinden hemen sonra standby'da devamlı kalmamaları için eklenebilir.

Güç büyütma olayı hiçbir şekliyle hiçbir ortamda veya uygulamada hiçbir şekliyle de geçerli değildir, sadece sabit bir motor gücünün devir/tork arasında ters bir ilişkisi vardır, motor gücünün bu yolla büyümesi söz konusu değilidir. Yani sabit motor gücünü daha düşük olarak seçerek ayni torku (Momenti) dişili çarklar veya kayış/kasnak mekanizmalarıyla artırabilmeniz olası değildir. Zaten bu mümkün olsaydı devri daim makinelerinin yapılması da kolayca mümkün olabilirdi, yapılmasının düşünülmesi ise sadece bir hayal olur, yani bu şekliyle güç artırmak şeklindeki bir konunun gerçekleşmesi hiçbir şekliyle mümkün değildir. Forumda bu konunun tartışması daha önceleri de benzer şekliyle yine yapılmıştı. Kolay gelsin.

https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/motor-gÜcÜ-devİr-ve-tork.118405/
 
Son düzenleme:

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,189
Mesajlar
915,718
Kullanıcılar
449,957
Son üye
sezercakmak

Yeni konular

Geri
Üst