Merhaba. Bakın;
1-Öncelikle ups'nin akü kısmındaki (Varsa) ve 110 volt ac çıkış kısmındaki seri sigortanın (otomatın) atıp atmadığına bir bakın.
2- Ups akü/akülerini iyice kontrol edip gözden geçirin, ups'nin by-pass (110 volt ac'yi şaltere kendi içinden doğrudan iletip veren ) hattı açısından değil de 1-2 sn.lik kesintilerde ups inverteri için gerekli volt/amperiyle (Kapasitesiyle) tam destek vermiyor şeklinde görünüyor. Akü grubu eğer bu ups'yle destek vermeyen durumuna gelmişse tümünü yenisiyle değişin. Akü birden fazlaysa iyice emin olunması için tek tek ( etiketinde yazan volt*amperi=mevcut kapasiteyi anında tam kullanacak şekliyle ) detaylı ve aküyü zorlayıcı yük testlerine tabi tutmalısınız.
3- Yükle bu akü zorlama testlerinde akü voltajı anında 9.6 veya 10.50 volt dc.'lik kritik dc'.lere hemen inmiyor ve harici şarj cihazıyla verilen dış şarjı da alıyorsa up'nin kendi akü şarj devresinden de şüphe edin. Bunun için enerji varken ve ups fişe takılı iken, ups'nin akü başlarındaki mevcut dc. voltunu, avometrenin dc. kademesinde iken bu sürelerde ölçün. Dc voltajın giderek artacak şekliyle yükselmesi lazımdır. Bu olmuyorsa ups'nin şarj devresinde bir sıkıntı (arıza) var demektir.
4- Buraya kadar olumlu şartlar varsa ups'nin by-pass'dan aküyle beslenmeye geçtiği andaki devresi olan inverter devresinde veya bu akımı çıkışındaki ups prizine aktaran mini röle kontaklarında bir sıkıntı (Arıza) oluşmuş olabilir. Kolay gelsin.