Elektromanyetik Fren (Motor Freni)

Katılım
19 Ağu 2020
Mesajlar
110
Puanları
1
Yaş
24
Herkese Merhaba,

Normalde izledğim videolarda ve okuduğum yerlerde elektromanyetik frenlerde , bobin grubu ve mıknatıs grubu bulunmakta ve bobin enerjilendirilince mıknatısların hareketlenmesi sayesinde motor fren yapıyordu. Fakat geçenlerde dinamik motorun elektromanyetik frenlerine (örneğin yay baskılı fren) baktığımda mıknatıs grubu bulunmuyor. Burada bu frenin çalışma mantığı nasıl oluyor, içinde bulunan çelik bir manyetik alan oluşturan malzeme değil mesela.

Teşekkür ederim şimdiden
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Rüzgar türbinlerinde bu tür bir frenleme kullanılır. Aşırı rüzgar pervaneleri kırmasın diye belli bir devir/volt üzerindeki üretimde araya girilen yük/direnç ile alernatör yüksek yüke maruz bırakılarak yavaşlaması sağlanır.
 
Herkese Merhaba,

Normalde izledğim videolarda ve okuduğum yerlerde elektromanyetik frenlerde , bobin grubu ve mıknatıs grubu bulunmakta ve bobin enerjilendirilince mıknatısların hareketlenmesi sayesinde motor fren yapıyordu. Fakat geçenlerde dinamik motorun elektromanyetik frenlerine (örneğin yay baskılı fren) baktığımda mıknatıs grubu bulunmuyor. Burada bu frenin çalışma mantığı nasıl oluyor, içinde bulunan çelik bir manyetik alan oluşturan malzeme değil mesela.

Teşekkür ederim şimdiden
Dinamik frenlemede sistemde elektrik varken butona basıldığında ters manyetik alan yaratılarak durma sağlanırken yaylı sistemde elektrik yokken balatalar sürekli baskı yani frenleme yapar durumdadır. Elektrik verildiğinde fren statorunda meydana gelen manyetik alan balatanın bağlı olduğu yayların gücünden fazla olduğundan balatalar frenleme pozisyonundan çıkar ve sistemi serbest bırakır.
Kontrollü veya kontrolsüz yüklerin kalkış, duruşunun emniyetli şekilde yapılmasını sağlar.
 
Dinamik frenlemede sistemde elektrik varken butona basıldığında ters manyetik alan yaratılarak durma sağlanırken yaylı sistemde elektrik yokken balatalar sürekli baskı yani frenleme yapar durumdadır. Elektrik verildiğinde fren statorunda meydana gelen manyetik alan balatanın bağlı olduğu yayların gücünden fazla olduğundan balatalar frenleme pozisyonundan çıkar ve sistemi serbest bırakır.
Kontrollü veya kontrolsüz yüklerin kalkış, duruşunun emniyetli şekilde yapılmasını sağlar.
Teşekkür ederim, ama merak ettiğim balata bir çelik , yaylarda aynı şekilde. Bunlar bir mıknatıs gibi kendi manyetik alanı etkisi yaratmıyor. Burada bobinlerin yarattığı manyetik alan karşısında çelikte kıpırdama olmaması lazım. Çünkü elektrik motorlarında gibi iki manyetik alan bir girişim yapmıyor. Burada bu nasıl oluyor hala şaşırmışım .Ya da benim manyetik alan bilgim zayıf :)
Rüzgar türbinlerinde bu tür bir frenleme kullanılır. Aşırı rüzgar pervaneleri kırmasın diye belli bir devir/volt üzerindeki üretimde araya girilen yük/direnç ile alernatör yüksek yüke maruz bırakılarak yavaşlaması sağlanır.
Teşekkür ederim, Sabit Hz değerinde elektrik üretmek için sabit devirde tutmaya çalışılmıyor mu burada
 
Teşekkür ederim, ama merak ettiğim balata bir çelik , yaylarda aynı şekilde. Bunlar bir mıknatıs gibi kendi manyetik alanı etkisi yaratmıyor. Burada bobinlerin yarattığı manyetik alan karşısında çelikte kıpırdama olmaması lazım. Çünkü elektrik motorlarında gibi iki manyetik alan bir girişim yapmıyor. Burada bu nasıl oluyor hala şaşırmışım .Ya da benim manyetik alan bilgim zayıf :)
Aşağıda linki incelerseniz görerek anlamakta ve yardımcı olacaktır.
https://marsisinovasyon.com/elektromanyetik-fren-nedir/
 
Aşağıda linki incelerseniz görerek anlamakta ve yardımcı olacaktır.
https://marsisinovasyon.com/elektromanyetik-fren-nedir/
Evet burayo okumuştum , fakat burada mıknatıslı durum için var. Yayların kullandığı durum için bir şey bulamamıştım. Teşekkür ederim :)
Sabit hz gerekli mi emin değilim. Sonuçta DC'ye çevrilip aküler şarj ediliyor.
Ben genel şebekeye vermek için olan için anladım :)
 
Elektromanyetik alanı yaratan bobinin karşısındaki disk mıknatıs ile cekilebilen bir demirdir. Bu disk bobine doğru yapısına yayların baskısını yenerek balatalarin baskı yapmasını , dolayısıyla freni boşa düşürür
 
Evet burayo okumuştum , fakat burada mıknatıslı durum için var. Yayların kullandığı durum için bir şey bulamamıştım. Teşekkür ederim :)
Gördüğünüz balatalı sistem için olan şekil ve açıklamadır. Sistemi bilmediğiniz için hiç elektromanyetik alan yok gibi düşünüyorsunuz.
Neyse..
Rica ederim.
 
Elektromanyetik alanı yaratan bobinin karşısındaki disk mıknatıs ile cekilebilen bir demirdir. Bu disk bobine doğru yapısına yayların baskısını yenerek balatalarin baskı yapmasını , dolayısıyla freni boşa düşürür
Açıklama için teşekkürler kafamda bir şeyler oturdu. Bu balatayı çekim mesafesi ise çok düşüktür demi, 3 mm gibi bir mesafe galiba
Gördüğünüz balatalı sistem için olan şekil ve açıklamadır. Sistemi bilmediğiniz için hiç elektromanyetik alan yok gibi düşünüyorsunuz.
Neyse..
Rica ederim.
Motor mantığı ile düşündüğüm için böyle bir sonuç çıktı.Yoksa bir mıknatısın demir/çelik gibi malzemeleri kendine çekmesini düşününce normal geldi. Yine de teşekkürler =)
 

Forum istatistikleri

Konular
128,195
Mesajlar
915,747
Kullanıcılar
449,972
Son üye
Emirhan6161

Yeni konular

Geri
Üst