Elektrikli araçlarda neden lityum ion batarya kullanılır?

Katılım
11 Ağu 2016
Mesajlar
9
Puanları
1
Yaş
30
Merhaba . Litum piller üzerine tez yazıyorum ve elektrikli araçlarda neden lityum- polimer piller değil de lityum- ion bataryalar kullanılıyor çok merak ediyorum. Araştırdıysam da doğrudan bu sorunun cevabını bulamadım. Konuya vakıf olan birisi bu konuda bilgilendirebilir mi acaba ? Teşekkür ederim.
 
1: Maliyet
2: Güvenlik
3: Şarj olma süresi

Lityum-polimer (Lipo) Pilin aleyhine olan en önemli maddeler ve taktir edersiniz ki bunların üçüde Elektrikli araçların için olmazsa olmaz meseleler.
 
1: Maliyet
2: Güvenlik
3: Şarj olma süresi

Lityum-polimer (Lipo) Pilin aleyhine olan en önemli maddeler ve taktir edersiniz ki bunların üçüde Elektrikli araçların için olmazsa olmaz meseleler.
Peki modelcilik sektörünce sizce neden hep lipo kullanılıyor ?
Bir de bunu yorumlarsanız sevinirim. :)
 
Merhaba. Araştırmamda yine bir sorunla karşılaştım.
Belki bununla ilgili yeni bir konu açmam gerekir . Ancak yine de konu ile alakalı .
Dünyada kaç kişinin lityum polimer pil kullandığını ya da kaç adet lityum polimer pil olduğunu aşağı yukarı nasıl öğrenebilirim ?
Çeşitli araştırmalar yaptım ama bu tür akademik araştırmalarda profesyonel değilim.
Eski de olsa herhangi bir sayısal veri işimi görecektir. Ya da dünya olmasa da amerika ya da avrupa şeklinde de işimi görebilir .
Fikirlerinizi alabilir miyim ?
 
İngilizce yazıp arattınız mı nette?
 
Tekrar merhaba.
Aklıma bir şey takıldı.
Lityum bataryalar dışında, akülerin % göstergeleri neye göre çalışıyor ? Akülerde de mi Max ve min gerilim değerleri var ? Bir akünün %kaç dolu olduğunu nasıl anlıyorlar ?
Bildiğim şey , 12.6 V tam dolu , 12 V tam boş durumu ama 0.6V lüks voltaj düşümünden %1 ilk hassasiyeti nasıl yakalıyorlar ? Akü konusunda beni birisi bilgilendirebilir mi acaba ?
Teşekkür ederim .
 
https://www.google.com.tr/search?q=kurşunlu+akü+şarj+göstergesi+devresi&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=587jKymN_mfSDM%3A%2C0Ew9ukhPzLloAM%2C_&usg=AFrqEzfY7BehePQoMq2qNFw4DrkY77YMgw&sa=X&ved=2ahUKEwjP75m9sbXdAhWEWCwKHYjSC5wQ9QEwBHoECAYQDA#imgrc=587jKymN_mfSDM:

Merhaba. Akülerin şarj durum göstergeleri çok sağlıklı (Gözlerinde iç sıkıntısı olmayan, kısmen sulfatlanması bulunmayan) kurşunlu akülerin, o anki kutup başı gerilimlerine göre, örneğin lm3914 entegresindeki gibi 10 adet sıralı LED'in hangi LED seviyesine kadar tam olarak yandığı gözlenerek, bu kurşun-asitli akünün o anki şarj durumu görsel olarak görülebilir. Ancak bu ölçüm şekli çok sıkıntısız veya çok sağlıklı olan kurşunlu akülerin çok sağlıklı ve doğru ölçümü için tam geçerli olur. Faydalı bir iş yapıp yapamayacağına karar verebilmek için (Bir marş motorunu sorunsuz çalıştırmak gibi) en sağlam olarak şönt bağlanmış dirençlerle (amper ölçüm kapasitesi çok fazla artırılmış) ampermetrelerle o anda en doğru karar verilebilir. Çünkü bunlar sadece kutup başlarında o an mevcut olan voltajı değil, volt * amper = güç değerini esas alarak çok doğru olarak ölçebilirler. En güvenilir ölçüm şekli starter (marş motoru) çalıştırmak amaçlı olan ve çok büyük amper-saat kapasiteli kurşunlu akülerde bu görevi yapıp yapamayacağına en doğru karar verebilmek amaçlı olarak budur.

Ancak kurşunlu akünüz çok yeni veya geçen uzun yıllara rağmen iç gözleri açısından hiçbir sıkıntısı bulunmuyorsa, iç sulfatlanma değeri çok normal seviyelerde (geçen yıllara göre) kalmış ise örneğin 12 volt, 7-9-12-16-20 amper-saat kapasitesindeki kurşunlu akülerin o anki şarj seviyesini lm3914 türündeki entegrelerle şarj seviyesini doğru ölçmeden önce, devredeki trimpotla yapılan hassas kalibrasyondan sonra kaba olarak LED yanmasına göre voltaj seviyesi ölçümü yapılabilir. Akü gözlerinden bir veya birkaçında iç sıkıntı oluşmuşsa o zaman belirli şarj voltajlarına göre "şu dolum seviyesindedir" demek çok zor olur, çünkü bu sıkıntılı gözler bizi yüzeysel bir ölçüm sayılabilen bu türden bir voltaj ölçümüne göre (Görev yapar veya yapamaz şeklinde ölçüm yapan şönt dirençli ampermetrelere kıyasla) bizi çok fazla yanıltabilir veya yanlış değerlendirilmiş bir ölçümle şarj seviyesini de çok yanlış değerlendirmemize neden olabilir.

Not: Kurşunlu akülerde kutup başı ölçümünde 13.20 volt değeri aşırı şarjlı, 12.60 volt değeri normal (%100) şarjlı, 12.50 volt %75 şarjlı, 12.40 % 50 ; 12.30 - 12.20 volt değeri ise şarjı %25' ve daha düşük şarj değerlerini belirtip akü üreticilerinin kullanım el kitapları (Kılavuzlarına göre) mutlaka bu voltaj eşiklerinden sonra şarja bağlanmasının (Sağlıklı ve sıfır alınmış akülerde) gerekliliği özellikle de belirtilmektedir. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,856
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Geri
Üst