Elektrik Bakım Mühendisinin Bilmesi Gerekenler-Tavsiyeler

Katılım
10 Ara 2020
Mesajlar
24
Puanları
1
Yaş
28
Merhabalar-,

Bir cam fabrikasında Elektrik Bakım Onarım Mühendisi olarak işbaşı yaptım. Daha önce Otomasyon ve Ölçüm alanlarında 1 yıl kadar çalışmıştım.
Bu konuyu açmamın sebebi Bakım Mühendisliği için öneriler ve bilinmesi gerekenlerle ilgili siz tecrübeli kişilerle tanışıp bilgi paylaşımı yapmak. Araştırmayı, öğrenmeyi seven biriyim. Bu yüzden Elektrik, Bakım ve benzeri konularda bilgi, paylaşım, döküman, webinar, eğitim ve kişisel öneriler gibi konularda paylaşımlarınız benim için çok değerlidir.
Benim gibi öğrenmek isteyen mühendisler ve adaylar için de genel bir paylaşım konusu olur diye düşünüyorum.

Şimdiden herkese teşekkür ederim.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İlk önce günlük yapılan calisma ve bakımların kaydının tutulduğu bir rapor defteri oluşturun. Bütün çalışan makinelerin illaki kullanım kılavuzunda bakım prosedürü olur . O prosedüre göre makinanizin ve onları besleyen elektrik hatlarinin bakım ve kontrollerini yapıp rapor defterinize kaydedin . Defteriniz kaşeli ve imzalı olmalı tabiki .Bakkal defterinden hallice bir defter değil. Adli vakalarda resmi belge olarak geçer .
 
Merhabalar-,

Bir cam fabrikasında Elektrik Bakım Onarım Mühendisi olarak işbaşı yaptım. Daha önce Otomasyon ve Ölçüm alanlarında 1 yıl kadar çalışmıştım.
Bu konuyu açmamın sebebi Bakım Mühendisliği için öneriler ve bilinmesi gerekenlerle ilgili siz tecrübeli kişilerle tanışıp bilgi paylaşımı yapmak. Araştırmayı, öğrenmeyi seven biriyim. Bu yüzden Elektrik, Bakım ve benzeri konularda bilgi, paylaşım, döküman, webinar, eğitim ve kişisel öneriler gibi konularda paylaşımlarınız benim için çok değerlidir.
Benim gibi öğrenmek isteyen mühendisler ve adaylar için de genel bir paylaşım konusu olur diye düşünüyorum.

Şimdiden herkese teşekkür ederim.
Merhaba arkadaşım , benzer pozisyonda bende görev yapmıştım ve bana göre önemli olduğunu düşündüğüm birkaç noktayı paylaşmak isterim;
- Çalıştığın ekipte başka bir Mühendis yok ise öncelikle Yönetici olarak gereken ciddiyet,sorumluluk ve her zaman işinle ilgili her şeyden haberin olması,Personelinden doğru bilgiyi almak ,
-Senin bilgini ve zaaflarını ölçmeye çalışan insanlar ile onları kazanma yoluna gitmen ve herkesin işinin farklı olduğunu anlatabilmek,herkesin bu zincirin bir parçası olduğunu kabul ettirmen gerçekten önemli ve bir o kadar zor :)
-Kimilerinin alaylı dediği fakat benim saygı duyduğum şef,tekniker,teknisyen,işçi çalışma arkadaşlarını anlaman ve onlara gereken saygıyı hak edenlere göstermen de bir o kadar önemli,
-Bu bir ekip işi, herkes her şeyi bilecek yada seni kahraman-kurtarıcı olarak görmelerine izin vermemeni tavsiye ederim ve bu hata yaptırabilir(herkes her şeyi bilemez, herkesten bir şeyler öğrenilebilir)

Teknik olarak ise;
-Dağıtım firması ve OG tarafından başlamak üzere Trafolar,kablolar,OG sigortaları vb.. bilgileri bir yere kaydetmek
-Makine Parkı,Enerji dağıtımı gibi bütün bilgileri ve projeleri toplamak (Garanti belgeleri,proje,program,parametre vb.)
-Arıza kayıtlarını ve kullanılan malzemeleri makineler bazında kaydetmek (Excel,SAP,Bakım-Onarım yazılımları)
-Vardiyalardaki personelleri ve bu kişilerin öncelikle Kıyafetleri, koruyucu ekipmanları,yetkinlik belgelerini kontrol edip tamamlamak (En önemli iş bence İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği,sonra motivasyon ve işi yapabilecek durumda olmak)
-Kritik öneme veya hayati tehlike oluşturabilecek işleri planlamak ve uygun zamanda bu işleri bitirmek (Tabiki Para harcanacaktır,bütçe bahanedir)
-Personellerin her birinin İlkYardım eğitimi ve mesleki eğitimler almasına destek olmak
-Mesleki anlamda etik bulmadığın veya tehlikeli gördüğün hiçbir işi sana hiç kimse yaptıramaz ,Kaptan sensin ve Önce İş Güvenliği,İşçi sağlığı,Eğitimli Yönetici(kendin),Eğitimli Personel ve eğitimi destekleyen kendini işinde geliştiren bir görev adamı olmak için çabalamak

Bunlar acizane benim kazandığım tecrübelerden aklıma gelenler, bu konuda araştırmama ve eğitim almama rağmen gerçek bir eğitim bulamadım çünkü bütün işletmelerin yapısı farklıdır,
 
Merhaba arkadaşım , benzer pozisyonda bende görev yapmıştım ve bana göre önemli olduğunu düşündüğüm birkaç noktayı paylaşmak isterim;
- Çalıştığın ekipte başka bir Mühendis yok ise öncelikle Yönetici olarak gereken ciddiyet,sorumluluk ve her zaman işinle ilgili her şeyden haberin olması,Personelinden doğru bilgiyi almak ,
-Senin bilgini ve zaaflarını ölçmeye çalışan insanlar ile onları kazanma yoluna gitmen ve herkesin işinin farklı olduğunu anlatabilmek,herkesin bu zincirin bir parçası olduğunu kabul ettirmen gerçekten önemli ve bir o kadar zor :)
-Kimilerinin alaylı dediği fakat benim saygı duyduğum şef,tekniker,teknisyen,işçi çalışma arkadaşlarını anlaman ve onlara gereken saygıyı hak edenlere göstermen de bir o kadar önemli,
-Bu bir ekip işi, herkes her şeyi bilecek yada seni kahraman-kurtarıcı olarak görmelerine izin vermemeni tavsiye ederim ve bu hata yaptırabilir(herkes her şeyi bilemez, herkesten bir şeyler öğrenilebilir)

Teknik olarak ise;
-Dağıtım firması ve OG tarafından başlamak üzere Trafolar,kablolar,OG sigortaları vb.. bilgileri bir yere kaydetmek
-Makine Parkı,Enerji dağıtımı gibi bütün bilgileri ve projeleri toplamak (Garanti belgeleri,proje,program,parametre vb.)
-Arıza kayıtlarını ve kullanılan malzemeleri makineler bazında kaydetmek (Excel,SAP,Bakım-Onarım yazılımları)
-Vardiyalardaki personelleri ve bu kişilerin öncelikle Kıyafetleri, koruyucu ekipmanları,yetkinlik belgelerini kontrol edip tamamlamak (En önemli iş bence İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği,sonra motivasyon ve işi yapabilecek durumda olmak)
-Kritik öneme veya hayati tehlike oluşturabilecek işleri planlamak ve uygun zamanda bu işleri bitirmek (Tabiki Para harcanacaktır,bütçe bahanedir)
-Personellerin her birinin İlkYardım eğitimi ve mesleki eğitimler almasına destek olmak
-Mesleki anlamda etik bulmadığın veya tehlikeli gördüğün hiçbir işi sana hiç kimse yaptıramaz ,Kaptan sensin ve Önce İş Güvenliği,İşçi sağlığı,Eğitimli Yönetici(kendin),Eğitimli Personel ve eğitimi destekleyen kendini işinde geliştiren bir görev adamı olmak için çabalamak

Bunlar acizane benim kazandığım tecrübelerden aklıma gelenler, bu konuda araştırmama ve eğitim almama rağmen gerçek bir eğitim bulamadım çünkü bütün işletmelerin yapısı farklıdır,
Mesleki olarak tehlikeli bulduğu işleri yapmayanları kamuda kaldırıp çuval gibi kenara koyuyorlar bulunduğu yerden. Özelde nereye koyarlar bilmiyorum. Türkiye de mühendis vicdanı ile cüzdanı arasına sıkışmış adamdır malesef. Ceketimi alır giderim demek o kadar da kolay değil malesef. Herkesin ailesi var.
 
Son düzenleme:
Merhaba arkadaşım , benzer pozisyonda bende görev yapmıştım ve bana göre önemli olduğunu düşündüğüm birkaç noktayı paylaşmak isterim;
- Çalıştığın ekipte başka bir Mühendis yok ise öncelikle Yönetici olarak gereken ciddiyet,sorumluluk ve her zaman işinle ilgili her şeyden haberin olması,Personelinden doğru bilgiyi almak ,
-Senin bilgini ve zaaflarını ölçmeye çalışan insanlar ile onları kazanma yoluna gitmen ve herkesin işinin farklı olduğunu anlatabilmek,herkesin bu zincirin bir parçası olduğunu kabul ettirmen gerçekten önemli ve bir o kadar zor :)
-Kimilerinin alaylı dediği fakat benim saygı duyduğum şef,tekniker,teknisyen,işçi çalışma arkadaşlarını anlaman ve onlara gereken saygıyı hak edenlere göstermen de bir o kadar önemli,
-Bu bir ekip işi, herkes her şeyi bilecek yada seni kahraman-kurtarıcı olarak görmelerine izin vermemeni tavsiye ederim ve bu hata yaptırabilir(herkes her şeyi bilemez, herkesten bir şeyler öğrenilebilir)

Teknik olarak ise;
-Dağıtım firması ve OG tarafından başlamak üzere Trafolar,kablolar,OG sigortaları vb.. bilgileri bir yere kaydetmek
-Makine Parkı,Enerji dağıtımı gibi bütün bilgileri ve projeleri toplamak (Garanti belgeleri,proje,program,parametre vb.)
-Arıza kayıtlarını ve kullanılan malzemeleri makineler bazında kaydetmek (Excel,SAP,Bakım-Onarım yazılımları)
-Vardiyalardaki personelleri ve bu kişilerin öncelikle Kıyafetleri, koruyucu ekipmanları,yetkinlik belgelerini kontrol edip tamamlamak (En önemli iş bence İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği,sonra motivasyon ve işi yapabilecek durumda olmak)
-Kritik öneme veya hayati tehlike oluşturabilecek işleri planlamak ve uygun zamanda bu işleri bitirmek (Tabiki Para harcanacaktır,bütçe bahanedir)
-Personellerin her birinin İlkYardım eğitimi ve mesleki eğitimler almasına destek olmak
-Mesleki anlamda etik bulmadığın veya tehlikeli gördüğün hiçbir işi sana hiç kimse yaptıramaz ,Kaptan sensin ve Önce İş Güvenliği,İşçi sağlığı,Eğitimli Yönetici(kendin),Eğitimli Personel ve eğitimi destekleyen kendini işinde geliştiren bir görev adamı olmak için çabalamak

Bunlar acizane benim kazandığım tecrübelerden aklıma gelenler, bu konuda araştırmama ve eğitim almama rağmen gerçek bir eğitim bulamadım çünkü bütün işletmelerin yapısı farklıdır,
İlk önce günlük yapılan calisma ve bakımların kaydının tutulduğu bir rapor defteri oluşturun. Bütün çalışan makinelerin illaki kullanım kılavuzunda bakım prosedürü olur . O prosedüre göre makinanizin ve onları besleyen elektrik hatlarinin bakım ve kontrollerini yapıp rapor defterinize kaydedin . Defteriniz kaşeli ve imzalı olmalı tabiki .Bakkal defterinden hallice bir defter değil. Adli vakalarda resmi belge olarak geçer .
Öncelikle üşenmeyip bilgilerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim. Bakım mühendisliğinin sorumluluğu geniş olduğu için öncelikle temel elektrik prensiplerini bilmek gerekiyor. Sonrasında daha detay bilgilerin paylaşımı için bu konuyu açmıştım. Verdiğiniz bilgiler çok değerli. Ben dahil benzer pozisyonda çalışan tüm arkadaşlar yararlanacaktır diye düşünüyorum.
 
Öncelikle üşenmeyip bilgilerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim. Bakım mühendisliğinin sorumluluğu geniş olduğu için öncelikle temel elektrik prensiplerini bilmek gerekiyor. Sonrasında daha detay bilgilerin paylaşımı için bu konuyu açmıştım. Verdiğiniz bilgiler çok değerli. Ben dahil benzer pozisyonda çalışan tüm arkadaşlar yararlanacaktır diye düşünüyorum.
Kişisel tecrübelerim:
-Arızalar 'özellikle makine arızaları' çözümleriyle birlikte bir yere not edin. Aradan uzun zaman geçince çözüm yolu unutulabiliyor.
-Birbirine benzer arızalar farklı sebeplerden kaynaklı olabilir. Özellikle karmaşık makinelerde. Çözüm ararken belli bir noktaya saplanıp kalmayın.
-Bir arızada operatörlerin her dediğine inanmayın.
-Mümkünse her problemi yerinde görmek için gidin, gidemiyorsanız fotoğraf video isteyin.
-Personelin yaptığı işleri mutlaka kontrol edin. Çok iyi seviyedeki kişiler de hata yapar.
 
Mesleki olarak tehlikeli bulduğu işleri yapmayanları kamuda kaldırıp çuval gibi kenara koyuyorlar bulunduğu yerden. Özelde nereye koyarlar bilmiyorum. Türkiye de mühendis vicdanı ile cüzdanı arasına sıkışmış adamdır malesef. Ceketimi alır giderim demek o kadar da kolay değil malesef. Herkesin ailesi var.
Katılıyorum ,işe başladıktan 3 sene sonra neredeyse olmam gereken konuma gelmiş ve çok mücadele etmiş defalarca işten atılma tehditleri almıştım Allah için ve birçok kişi gitmişti(üst düzey yönetici denen birçok çıkarcı ve vb.. insan) onlara giderken el sallayabilmek gurur verici :) ,Birileri ceketi alıp gidebilirse (Bekar olanlar) belki kendimizi anlatabiliriz birazcık :) (Sadece 1 kişi elektrikten çarpılıp zarar gördüğünde(Allah Korusun) kimse demiyor ben söyledim diye)
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
127,871
Mesajlar
913,214
Kullanıcılar
449,461
Son üye
evenzhou

Yeni konular

Geri
Üst