Doğru Akım Şönt Motorları Çalışma Prensibi

ReiS_

Üye
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
180
Puanları
1
Yaş
45
DOĞRU AKIM ŞÖNT MOTORLARININ ÇALIŞMA PRENSİBİ

A- ŞÖNT MOTORLAR

a- Yapısı:

Şönt dinamoda olduğu gibi, şönt motorda da uyartım sargısı endüviye paralel bağlanmıştır. Motorun kutup sargıları çok sarımlı ve ince kesitli iletkenden yapılmıştır.
Motorun endüvi uçları yine A-B, uyartım sargı uçları da D-C harfleri ile belirtilir. Motorda yardımcı kutup varsa, endüviye seri bağlana yardımcı kutup sargısının çıkış ucu H harfi ile gösterilir.

Motora yol vermek için kullanılan yol verme direnci (yol verme reostası) L, M, R uçları ile belirtilir. L ucu şebekeye, R ucu endüvinin A ucuna, M ucu da uyartım sargısının C ucuna bağlanır.


b-Şönt motorlara yol vermek:

Genel olarak bir motorun kısa zamanda hız alarak normal devrine erişmesi istenir. Bunun sağlanabilmesi için, yol alma anındaki momentin yüksek olması gerekir. M=Km. .Iaolduğuna göre, momentin yüksek olması ve Ia nın yüksek değerde olmasına bağlıdır.

Moment formülüne göre nin yüksek olmsaı için, motora yol verirken, uyartım sargısındaki direnç tamamen devre dışı bırakılır. Böylece kutuplardan geçen akım en yüksek değerini alacağından kutuplarda oluşan manyetik alan fazla olacaktır.
 

Ekli dosyalar

  • doğru akım motorların çalıma prensibi.rar
    204.6 KB · Görüntüleme: 33
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
merhaba şönt motorlarla ilgili olan dosyayı açamıyorum yardımcı olabilirmisiniz
 
merhaba arkadaşlar arçelik 2600 çamaşır makinasının motorun soketlerinin yerini bulamıyorum bilen varmı?
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,658
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst