Demeraj Amperi

sercaba

Üye
Katılım
3 Şub 2008
Mesajlar
37
Puanları
1
Yaş
39
Arkadaşlar çalıştığım fabrikada demeraj amperiyle başım belada 7,5 kw 1400 d/dk bir motor düşünün bunun demaraj amperi basit bir hesap yaparsak 7,5x3:22,5a olmalı burda 3 sabit sayı az önce bu motor yanmış değiştirdim özelliği aynı ayrıca yerine taktığım motor yeni demaraj amperi: 55 A geçen hafta sanırım aynı sorundan 90kw motoru yaktık onun demeraj amperini 1000 A lik ölçü aleti bile ölçemedi bu iki motorda kayış kasnak sistemiyle çalışıyor neden yapabilir.İlk çalıştığında acaba voltajlar mı düşük dedim voltaja baktığımda analizatörden 407 V gösteriyor sizce neden olabilir? Ayrıca bu iki motorda direk kalkınan motorlar yıldız üçgen bizim sistemde kullanılmıyor.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
sayın sercaba motor demeraj akımını önlemek için motora seri reaktör bağlayabilirsin motor yol aldıktan sonra reaktörü bypass edebilirsin kontaktör ile.2. olarak soft starter kullanabilirsin 3. olarak sürücü kullanabilirsin 4. olarak krom nikel telden 5-6 sipir bobin yaparak motor sargılarına direk girebilirsin bu yöntemler kendim tarafından uygulanmış olup 235kw 750 rpm motorda denenmiştir ayrıca kromnikel tel 7.5kw 1500 rpm motor da denenmiş ve motor yanması önlenmiştir.krom nikel tel 4mm çapında 40mm daire olacak şekilde 5sipir işini görür 7.5kw motor için
 
Ağır tahrikle yol alan ( fanlar,değirmenler vs. ) sistemler, yıldız/üçgen yolverme ile kaldırılamazlar.Bu tip
sistemler,reostalı yolverme,direkt start veya sürücülerle tahrik edilebilir.Statora seri olarak bağlanan
yardımcı donanımlar ( sulu direnç,bobin,omik direnç vs. ) demeraj akımını azaltmak için yardımcı olsa bile,
ilk kalkınma momentinin düşmesine sebep olduğu için uygun çözüm olmayabilir.Bilezikli motorlarla yol
verme en uygun çözüm olmakla beraber,bileziklerdeki enerji kayıpları ve kömür bakımı ve kömür masra-
fı nedeniyle,mecbur kalınmadıkça uygun olmayan çözümdür.Start esnasında,nominal akımın 7-8 kat faz-
la olduğu düşünüldüğünde,eğer besleme sistemi uygun değilse ( teorik olarak,çalıştırılan motor gücünün
15 katı kadar ),sistemde gerilim çökmeleri ve kontaktörün start anında bobininin bırakmasına bile sebep
olacak gerilim düşmeleri olabilir.Demeraj anındaki aşırı akımlar,kaliteli üretim motorlarda fazla sorun ya-
ratmaz ( 425 kw lık direkt startlı motor 38 yıldır sorunsuz çalışmaktadır ).Kalkınma momentinin yüksek
olması istenen yerlerde,bugünki en uygun çözüm sürücülerdir.Tahriki yumuşak hale getirerek ,işletmeyi Bakım
masraflarından ( kayış,kasnak,zincir,kaplin,kavrama vs. ) kurtarmak için,tahrik müsaade ediyor olsa bile,
sistemlere sürücülerle yolvermek,herzaman için uygun çözümdür.Bu tür çözüm pahalı olsa bile,sağladığı
fayda ile 1-2 yılda kendi masrafını çıkarabilecektir.
 
demarajı yalnıs hesaplıyosun .motor akımını 6 ıle carp 7.5 kw motor 15 a mpere yakın ceker .en basıt hesapla 15X6=90 amper ceker DEMERAJDA.demeraj akımı normal bence anormal degıl.arızayı demerajda arama yukte ara bence yalnıs tahmınlerde bulunuyosun bence.yuke bak yanı kayıs kasnak da ara arızayı
 
arkadaşım kayış kasnakta ar arızayı demişsin zaten boşta bu amperi çekiyor dün 30 kw lık motoru söktüm ve facia motorun içerisinde takılı olan rotor ile motorun içerisindeki kendi orjinal rotoru değil çünkü rotorun uzunluğu ile(Preslenmiş saçtan-saça) statorun uzunluğu aynı değil rotor ortalama 1,5 cm kısa doğal olarak buda akımın fazla çekmesine neden oluyor.birde 432 kw bir motorun ilk kalkınmada çektiği amperi çok merak ettim doğrusu
 
425 kw motorun demeraj akımı 5000 amp. dir.
 
eğer yolverici sistemlerle işini halledemiyorsan mekanik olarak halledeceksin buda motor miline yükten önce yağ viskozite özelliği ile çalışan turbo diye tabir edilen elemanı kullanmaktır sistem eskidir ama motor yüksüz kalkıp yağın turbo içinde akışıyla yavaş yavaş motor gücünü yüke verecektir. demenaj akımı ancak böyle azaltılır ama tek sorun turbo biraz fazla yer kaplar.
 
7,5kW motorun nominal değer yani yükteki değer GAMAK motor listesin den aldım :15,8A tablo derki kalkma akımı 5,8 katıdır. Normalde zaten bu 5 ve 10 kat arasıdır. Ama burada 15,8x5,8 eder 91,64 A sen ama 55A ölçmüşsün. Yani sorun kalkış anında değil. Birde normal çalışmada akımlar plaka değerlerine yakınmı, birde ona bak, tabiki motor arızalı olduğu bunu yapamayacağın, olsun daha sonra bakarsın. eğer akım yüksek çıkarsa mekanik aksan da sorun var (rulman, dişliler bozuk olabilir veya aşınmadan dolayı sürtünmen yükseldi) . Birde sanırım motoru korumak için önünde termik vardır. buda atmadığına göre arıza motorun içinde gerçekleşmiştir. sanırım, izolasyon hatası var teller gövdeye direk tmas etmiştir diye düşünüyorum. Birde Motorun içine bakmak lazım. Sen en iyisini bobinajcını değiştir ve iyi bir bobinajcıya motoru göster. seni tatmin edecek cevap verirse o iyi bir bobinajcıdır.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,214
Mesajlar
915,863
Kullanıcılar
449,995
Son üye
osmanguney15

Yeni konular

Geri
Üst