Dc motor yerine ac motor seçimi

asou68

Üye
Katılım
29 May 2009
Mesajlar
152
Puanları
1
Arkadaşlar merhaba,
Bir dc motorum var; 3.7 KW 5 Hp 20A 220 V ve 1400 d/d etiket değerlerine sahip. Bu motoru bir teknenin zincirini çekmek için kullanıyoruz. Bu yerine DC yerine AC motor takmak istiyoruz. Nasıl bir motor seçmemiz gerekiyor? Kıymetli fikir ve görüşlerinizi bekliyor vereceğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Asou68 Merhabalar;
Şu an kullandığınız DC motor hep 1400 d/d ile çalışyor ise aynı güçte ve devirde AC motor kullanabilirsiniz,ancak DC motor tam güç ile daha düşük devirlerde çalışıyorsa daha büyük bir AC motor seçmeniz gerekir,DC motor çalışma devirlerinizi biliyorsanız daha kolay seçim yapılabilir.

Kolay Gelsin
 
Asou68 Merhabalar;
Şu an kullandığınız DC motor hep 1400 d/d ile çalışyor ise aynı güçte ve devirde AC motor kullanabilirsiniz,ancak DC motor tam güç ile daha düşük devirlerde çalışıyorsa daha büyük bir AC motor seçmeniz gerekir,DC motor çalışma devirlerinizi biliyorsanız daha kolay seçim yapılabilir.

Kolay Gelsin
Öncelikle verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim. Bu söylediğinizi dikkate alacağım. Motor bir redüktör vasıtasıyla sisteme hareket veriyor. Ancak bildiğim kadarıyla motoru süren bir sürücü yok. Yani motor sürekli 1400 devirde dönüyor.
 
Dc motoru bagladıgınız tekne veya lımandaki elektrik enerjisi durumu nedır, Tek fazlı veya 3 fazlı olması gibi. Dc motorda devir kontrolu vardır, ve tahmınım tork kontrrolludur. Yani, zincir tanbura dolandıkca, motorun devri düşecek ama zincir çekme hızı .....m/dk olarak sbir kalacaktır.
Yeniden gözlemledıkden sonra bilgi verirmisiniz.
S-ürücü yok diyorsunuz ama, lımanda bir panoda veya gemıde kapton köşü veya ona benzer korumalı bir yerde bir kontrol panosu olması gerekir.
 
Dc motoru bagladıgınız tekne veya lımandaki elektrik enerjisi durumu nedır, Tek fazlı veya 3 fazlı olması gibi. Dc motorda devir kontrolu vardır, ve tahmınım tork kontrrolludur. Yani, zincir tanbura dolandıkca, motorun devri düşecek ama zincir çekme hızı .....m/dk olarak sbir kalacaktır.
Yeniden gözlemledıkden sonra bilgi verirmisiniz.
S-ürücü yok diyorsunuz ama, lımanda bir panoda veya gemıde kapton köşü veya ona benzer korumalı bir yerde bir kontrol panosu olması gerekir.
Motor üç fazlı bir motor. Motorun besleme voltajı 220V. Diğer konular için bilgi edindikten sonra tekrar paylaşacağım. Söylediğiniz gibi ise uygun ac motoru invertör ile sürerek yapamaz mıyız.
 
Motor üç fazlı bir motor. Motorun besleme voltajı 220V. Diğer konular için bilgi edindikten sonra tekrar paylaşacağım. Söylediğiniz gibi ise uygun ac motoru invertör ile sürerek yapamaz mıyız.

Hem 3 fazlı hemde DC motor.

Bu motor nasıl bir motormuş merak ettim. Hem faz farkı hemde DC ilginç geldi. Bu motorla ilgili bir kaç görsel ekleyebilir misiniz?

Özellikle motor etiketi. Bizde öğrenelim.

iyi çalışmalar.
 
İçindeki kömürleri görünce DC gelmiştir.
Motor,şrage olma ihtimali daha kuvvetli.
Bilezikli olsa,yanında birde yolverme diren-
ci olması gerekirdi.
 
Daha öncede dediğim gibi, tork kontrol olma ıhtimai yuksek. Zincir tanbura dolandıkca, cevresel hız artacakdır, buda ıstenmez, bu yuzden tork kontrrollu dc motor oldugunu düşünüyorum.
 
Hem 3 fazlı hemde DC motor.

Bu motor nasıl bir motormuş merak ettim. Hem faz farkı hemde DC ilginç geldi. Bu motorla ilgili bir kaç görsel ekleyebilir misiniz?

Özellikle motor etiketi. Bizde öğrenelim.

iyi çalışmalar.
Öncelikle bir yanlışlığı düzelmek istiyorum; motorumuz 3 fazlı değil bir fazlı. Bana gelen bilgiye göre davrandığım için size yanlış aktardım. Bunun için de ayrıca özür diliyorum. Motorun etiketi boyanmış olduğundan okunmuyor. O yüzden ben de verilen bilgiye göre yazdım. Ancak temizlemeye çalışıyorum. Okunacak vaziyete gelirse onu da paylaşırım. Motor ve redüktör kısmı şu an teknenin üzerinde takılı değil. Mekanik revizyon için sökülmüş vaziyette. Tekne sahibinden motor ne ile sürüldüğü ve devir kontrolünü nasıl yaptığını da paylaşacağım. Motor bağlantı kutusunda uçları kesilmiş dört kablo var. Bu da sanırım yukarıda @zeybek arkadaşımızın dediği gibi devir kontrolünün yapıldığı anlamına geliyor. Biz motoru değiştirirsek, aynı torku yakalamak için hangi güçte AC motor seçmemiz gerekecek ve bu motorun devir kontrolünü sürücü ile yapabilecek miyiz? Verdiğiniz bilgiler için tekrar teşekkür ederim.
 
Mevcut motorunuz, 3.4 kw cıvarında dediniz. Aynı gücü yakalamak için Ac motorda daha ust degerde secim yapılıoyr pratık olarak. 4 veya 5,5 kw. Ac sürücüde tek fazlı sürücü yok. O zaman size 3 faz elektrik gerekiyor. Önce onu öğrenin. Tork kontrollu sürücüler mevcut, işlinizi görür.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,875
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst