AC monofaze motor yerine aynı özellikte dc motor kullanmak

thyfly

Üye
Katılım
20 May 2012
Mesajlar
19
Puanları
1
Merhaba arkadaşlar

kayar kapı sistemi için kullandığım 0.75 kw monofeze motor ve redüktör yerine dc motor kullanmak istiyorum.bunun sebebi hız ayarını yapmak istemem ve ac motorun ve redüktörün kapladığı alanı azaltıp aynı gücü dc den almak ve mekanizmayı hafifletmek.bunun için gerekli olan elektronik kart elimde mevcuttur.garaj kapılarını açıp kapayacak özel bir kart var.onda sıkıntı yok.ayrıca dc motor için girişleri de mevcut.asıl amaç dediğim gibi şaseyi ufaltmak.

şimdi ben yukarıda dediğim gibi 750 w lık bir ac motor yerine 750 watlık dc motor kullanırsam, sistemde değişiklik olur mu, aynı torku ve gücü alabilir miyim?mekanizmanın son çıkış devri 60 devir olacak, onu triger kayışla hallederim.önemli olan elektrik aksamında nasıl bir değişiklik olur?

teşekkürler...
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
dc motorda kullansanız yine redüktör kullanmanız gerekecek bence çekeceginz agırlık ne kadar bu önemli
ac sürücü ve 3 fazlı ac motor kontrolü kolay maximum tork a yarlar motoru zamanla kaldırır zamanla durdurursunuz 750w yerine 0.4kw kullanabilirsiniz (üç fazlı)ac sürücüye bir faz girer üç faz çıkar
 
dc motorda kullansanız yine redüktör kullanmanız gerekecek bence çekeceginz agırlık ne kadar bu önemli
ac sürücü ve 3 fazlı ac motor kontrolü kolay maximum tork a yarlar motoru zamanla kaldırır zamanla durdurursunuz 750w yerine 0.4kw kullanabilirsiniz (üç fazlı)ac sürücüye bir faz girer üç faz çıkar

redüktör olayını hallederim.o sıkıntı değil.750 watt lık bir ac motor benim ağırlığımı fazlasıyla karşılıyordu zaten.aynı güçte dc motor kullanırsam (750 watt'lık) güçte ve aynı ağırlığı kaldırmada sıkıntı yaşarmıyım?
benim bunu dc motora çevirme sebebim şu: ac motorlar ve onların redüktörleri çok fazla alan kaplıyor.dc motor ve küçük bir redüktörle bu işi halletmek istiyorum.
sistemde ki değişiklik ne olabilir?mesela bir trafo koymam lazım.aklıma gelen bu şimdilik.başka değişiklik ne olabilir?
 
dc nin kontrolu zordur bakın oto elektrigi malzemelrine kalın ıletken kalın kontaklar vs ac siz dc için hazır güç kaynagı lacaksınız dc motor besleyeceksin vs biz okulda kayar kapı yaptık br tonluk falan deyil 100 kiloluk falandır orda bile arkadaşlar redüktör kullandılar ac motor iyidir daaha az Bakım ister sürücü bozulmadıkça sıkıntı olmaz arkanı dön ve çık olur cd motoru pwm le sümen gerekir mosfetli devre yapman lazım gibi her dvere her motoru sürmez
 
dc nin kontrolu zordur bakın oto elektrigi malzemelrine kalın ıletken kalın kontaklar vs ac siz dc için hazır güç kaynagı lacaksınız dc motor besleyeceksin vs biz okulda kayar kapı yaptık br tonluk falan deyil 100 kiloluk falandır orda bile arkadaşlar redüktör kullandılar ac motor iyidir daaha az bakım ister sürücü bozulmadıkça sıkıntı olmaz arkanı dön ve çık olur cd motoru pwm le sümen gerekir mosfetli devre yapman lazım gibi her dvere her motoru sürmez

evet ama herhangi bir devre kurmicam.dediğim gibi zaten hazır elektronik kart var.fotosel girişlerinden tutun da switch lerin ve motor sağ sol girişlerine kadar herşey üzerinde mevcut.ben sadece ac yerine dc takmak istiyorum.redüktör de takıcam.yada kayış sistemiyle hızı azaltıp torku arttırıcam.arkadaşlar yardımcı olun.yokmu yardım edecek birileri.?
Adsız.jpg
 
Aynı kw gücdeki AC veya DC motor hacımlerı çok farklılık göstermez. Dc motor bakım ıster, tozdan arındırmak gerekir. Kspı motorunda, dısarda olacagından toz vs cok olur. Illa defvır ayarı gerekıyorsa, 3 faz motor al, bir fazlı sürücü kullan. Arkadaşların önerileri denenmiş, edinilmiş tecrübelerdir. Sız karar vermişsiniz, buradan fetva beklıyorsunuz.
 
Aynı kw gücdeki AC veya DC motor hacımlerı çok farklılık göstermez. Dc motor bakım ıster, tozdan arındırmak gerekir. Kspı motorunda, dısarda olacagından toz vs cok olur. Illa defvır ayarı gerekıyorsa, 3 faz motor al, bir fazlı sürücü kullan. Arkadaşların önerileri denenmiş, edinilmiş tecrübelerdir. Sız karar vermişsiniz, buradan fetva beklıyorsunuz.

güzel abicim.devir ayarı diye birşey demedim ki.bak benim kullandığım motor gamak 750 watt lık motor.boyutunu az çok biliyorsun.bir de onun mavi renkte limöz yada yılmaz adı altında redüktörleri var.motorla redüktörü birleştirince çok uzun bir kasa oluyor.ama ben silecek motorundan biraz daha büyük dc motorlar gördüm.mesela masaüstü frezelerin dc motorları var.bunların devirleri yüksek ama ben bunu 60 devire indiricem.mekanikte sıkıntı yok.elektronik olarak sıkıntı yaşarmıyım acaba onu soruyorum.bak aşağıdaki resimde bir örneği var.ben buna benzer profesyonel bir alet yapıcam.şase ve fiberden kutu olacak.toz moz olayı olmaz.bana neden olmayacağını açıklarsan vazgeçerim de sıkıntı değil.




acer2.jpg
 
O bahsettiğin Yılmaz
reduktörun, sonsuz dişli modelini kullan hem yerden tasarruf edersın, hemde fren yerıne gecer, hemen durur. Bahsettıgın motorların devrı yuksek olmalı, belkı 1/50 devır oran gerekecek, bunu yaptıgın an meydana gelecek boyutu tasavvur edıyormusunuz.
Bahsettıgın kartda, dc motoru yön cevırmek için gereklı olan kutup değiştirme baglantılarının oldugundan emınmısınız. O kat AC karta göre dızayn edılmıstır. Hem 220 AC kumanda vereceksın,hemde motor için o motorun çalışma geriliminde DC gerılım girişi yapacaksın
 
resimde gösterdiğiniz motor yüksek devirli redüktörün dönüştürme oranı çok düşük olmalı motor hızlı dönüyor fakat kapı yavaş hareket ediyor sizin elinizdeki kart kaç amperlik motor sürüyor ona bakın motorun çektiği akıma bakın 250w lık motor işinizi görür diye düşünüyorum kapılar zaten rayın üzerinde gidiyor sürtünme o kadar çok deyildir ama başka amaçlı kullanılacaksa ona laf yok fazla agır olamyan kapıyı çeker 1 tonluk kapıya bişey söyleyemeyiz
 

Forum istatistikleri

Konular
128,120
Mesajlar
915,175
Kullanıcılar
449,825
Son üye
yasargokdemir

Yeni konular

Geri
Üst