DC motor aşırı güç tüketimi

minikya

Üye
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
9
Puanları
1
Yaş
48
Merhaba,
Foruma yeni üye oldum.Adım Yiğit Altuğ. elektrik konusunda herhangi bir eğitimim yok.
Problemim:
Dc elektrik motorlu bir scooter yapmaya çalışıyorum. motor çok çabuk ısınıyor ve tahminim son devrine çıkamıyor. Elimde etiketinde 24volt, 300 watt, 4,5 amp, 5300 rpm yazan bir motor var. sürücüm şu an için yok. herşey sadece deneme amaçlı olarak kabaca bağlandı. ölçümleri ebayden aldığım sisteme seri bağlanan 100 ampere kadar kadar amperi watı ve voltu ölçen bir cihazla ölçüyorum. değerler ilk anahtara bastığım değerler değildir. sabite geçtiği değerlerdir. ilk bastığım andakiler cok cok yüksek
ölçümlerim :
motor hareket halinde üzerinde ben varken (değerlek yaklaşıktır)
1000w 44 amp
motoru askıya alıyorum tekerlek bosta donuyor
560w 23 amp
dc motor tek basına( motordan sokulu halde)
42w 1,7 amp

300 watlık bir motor nasıl sürekli 1000 w çekebiliyor.

sistemde sürücü olsa neler değişir. sizin tavsiyeleriniz nelerdir.
Teşekkürler
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Merhaba,
Foruma yeni üye oldum.Adım Yiğit Altuğ. elektrik konusunda herhangi bir eğitimim yok.
Problemim:
Dc elektrik motorlu bir scooter yapmaya çalışıyorum. motor çok çabuk ısınıyor ve tahminim son devrine çıkamıyor. Elimde etiketinde 24volt, 300 watt, 4,5 amp, 5300 rpm yazan bir motor var. sürücüm şu an için yok. herşey sadece deneme amaçlı olarak kabaca bağlandı. ölçümleri ebayden aldığım sisteme seri bağlanan 100 ampere kadar kadar amperi watı ve voltu ölçen bir cihazla ölçüyorum. değerler ilk anahtara bastığım değerler değildir. sabite geçtiği değerlerdir. ilk bastığım andakiler cok cok yüksek
ölçümlerim :
motor hareket halinde üzerinde ben varken (değerlek yaklaşıktır)
1000w 44 amp
motoru askıya alıyorum tekerlek bosta donuyor
560w 23 amp
dc motor tek basına( motordan sokulu halde)
42w 1,7 amp

300 watlık bir motor nasıl sürekli 1000 w çekebiliyor.

sistemde sürücü olsa neler değişir. sizin tavsiyeleriniz nelerdir.
Teşekkürler

Merhaba. Ayni durum evde şarjlı vidalamayı,ni-cd bataryasının yerine adaptörle çalıştırmak isteyenlerin de başına çoğunlukla gelmiştir,bunlara benzeterek de söylemeliyim bunu size.Otomobillerlerdeki marş motoru da çok zorlanırsa (Motor tarafında veya iç yapısında bir mekanik sıkışma da varsa eğer) normalin 1.5-2 katı daha fazla akım da çekebilir. Yani genelleme de yapılırsa eğer,bu türden fırçalı dc. motorlar,sadece normal devrinde iken,serbest dönerken (Boşta iken) üzerinde yazılı etiket değerindeki bu amperi çekerler. Bir şekilde frenlendiklerinde ise,hem güç verdiği kaynağın voltajını aşırı düşürürler,hem de geçen akım normalin birkaç misli fazlası da olur. Motorunuzun fazla akım çekmesinin nedeni bu mekanik zorlanmasından dolayıdır,başka bir nedeni de olamaz bunun.

Sizin uygulamanızda (Testte) yanlış da okumadıysam eğer;

1-Boşta (Motor mili hiçbir yere de bağlı olmadan,tam bağımsız dönerken) 1.7 amper,42 watt.;

2-Tekerlek boşta,yani redüktöre bağlı,üzerinde siz yokken,tekerlekler tam boşta,havada (Askıda) dönerken 23 amper,560 watt.;

3-Tekerleğin (Aracın üzerine çıkıp da) yere tam temas edip gitmesi (Tam yük) sırasında 44 amper,1000 watt.lık bir güç çekiyor.

Ayni yukarıda araç marş motorunda ve şarjlı vidalamanın örneğinde olduğu gibi,güç bir engelle karşılaşıp,mekanik olarak da zorlandığında (Bu mekanik zorlanma redüktördeki sıkışma,yağsız kalıp kuru sürtünme ile dönmede,ters montaj,vb.çeşitli mekanik aksaklıklardan dolayı yine oluşabilir.) bu değerler (Güç ve amper değerleri) çok da fazlalaşıyor.Bu çok da normaldir benim görüşüme göre.

NOT:
Güç kaynağı olacak bir bataryayı da,tam yüklü (3. duruma) göre (Amper değerini tam düşünüp seçerken) seçebilmeniz mutlaka gerekecektir.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Motor direkt mi bağlı yoksa bir dişli sistemi var mı. Tekerin 1 turunda motor kaç tur atıyor
 
cevaplar için şşimdiden teşekkürler.
1. güç kaynağı olarak 2 adet 12volt 60 amper tam şarjlı akü kullanıyorum. güç kaynağımın yeterli olduğunu düşünüyorum. 3. pozisyondaki gibi motorun bu şekilde sürekli çalışmasının zararı olurmu? Soğutmayı bir şekilde hallettik desek.

2. motor scooterlardaki varyatör sistemine yani krank miline bağlı. arkadaki belli devirden sonra kavrayan debriyaj iptal edildi. direk harekete geçiyor şu an. fakat devri yeterince yükselemediği için şu an tam yük konumunda varyatörü çok az açabiliyor. bu yüzdende saatte 20-25 km henüz geçemedim.

dc hız kontrolu kullanmamın bana ne gibi faydası olur
 
cevaplar için şşimdiden teşekkürler.
1. güç kaynağı olarak 2 adet 12volt 60 amper tam şarjlı akü kullanıyorum. güç kaynağımın yeterli olduğunu düşünüyorum. 3. pozisyondaki gibi motorun bu şekilde sürekli çalışmasının zararı olurmu? Soğutmayı bir şekilde hallettik desek.

2. motor scooterlardaki varyatör sistemine yani krank miline bağlı. arkadaki belli devirden sonra kavrayan debriyaj iptal edildi. direk harekete geçiyor şu an. fakat devri yeterince yükselemediği için şu an tam yük konumunda varyatörü çok az açabiliyor. bu yüzdende saatte 20-25 km henüz geçemedim.

dc hız kontrolu kullanmamın bana ne gibi faydası olur

Merhaba.Hız kontrol devre kartının hızın artmasında bir yararı da olamaz,ama motor ilk harekete geçerken demeraj akımlarını hem varyatörden mekanik yolla,hem de bir potansiyometre yoluyla elektronik yoldan kısmanızla,bu 2 farklı kumanda sayesinde daha da azaltabilmiş olursunuz,ama hızı 20-25 km/h'dan daha yukarı çıkaramaz bu hız kontrol devresi.Hızınızın artması için güç formülündeki Güç=P= F (Kuvvet) * V (Hız) (Bu formüldeki F (Kuvvet) aracın veya skooterinizin ağırlığını temsil etmektedir.) "Ağırlık çarpı hız" bize seçilecek motor gücünü direk vermektedir.Bu formüldeki V' yi çekersek eğer; V=P/F olur.Burada P'yi yani motor gücünü kW (BG) olarak daha da arttırmanız gerekir ki artan bu güç oranında hız da doğru orantıda artabilsin.Örneğin motor seçimi en baştan 300 watt,24 volt,4.5 amper,5300 rpm yerine 500 watt,24 volt,4.5 amper,5300 rpm olarak da seçilseydi eğer,skooter'nizin hızı da 20-25 değil (Varyatörün son hız kademesinde) 45-50 hatta belki 60 km/h bile olabilirdi.

Otomobil motorlarında motor gücü (BG) olarak seçilen örneğin 75 BG olanıyla,ayni otomobil kasasını (Şasi+motor+insan+yük) 135-140 BG olanının seçilmesiyle,türbo aşırı arttırılmış daha güçlü bir motorla ayni hızda götürmesini de bekleyemezsiniz çünkü.Ama her halükarda da hız kontrol kartını kullanmanız,özellikle de varyatörle birlikte,ilk hareketteki demeraj (aşırı akımlarını) bir ölçüde de önleyecek,elektronik kademeyle daha yumuşak bir geçiş yapabilmenizi de sağlayacaktır bu durum.

Bir de bu motorun azami yükte çekebileceği en yüksek akım değerini mutlaka gözeterek,örneğin 44 amperse bu değer,akımı direk üzerinden geçirip akım kontrolünü direk yapan yarıiletkenlerin de daha kolay soğuması,aşırı ısınmaması için,sürücü kartın,örneğin 55-60 A'lik akımı üzerinden geçirip de kontrol edebilecek olanlarını,bu geçecek akım sınırı değerini biraz daha arttırmak suretiyle tercih edebilmeniz kanımca daha iyi olacaktır.

Örneğin araçlardan bariz bir örnek vermem de gerekirse,yeni renault benzinli 1.2 16V symbol'lerde motor gücü olarak verilen 75 BG (55 kW) bu sedan arabanın cüsseli olan kasa yapısına göre biraz da düşük kalıyor kanaatime göre.Oysa 1400 cc.'lik bir broadway'de 72 BG 'lik güç,bu 880 kg ve küçük cüsseli araba kasasını ise adeta uçuruyor.Çünkü redüksiyon (Dişli) oranlarındaki bu çok yakın geçişler ve arabanın hem çok hafif,hem de daha cüssesiz olması nedeniyle de.(Ani hızlanma (ivmelenme) açısından,yani 0 km.'den 100 km.'ye olan geçişinde) Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Merhaba,
Motor elimde vardı. Daha önce elektrikli bisiklet yapmak için almış. Vaz geçince motorda kullanmak istedim. Şu An daHa büyük motorda arıyorum ama bulamıyorum. 24 veya 36 volt 500 Wat civarı. Bulduklarımda da devir düşük. 4000 devirden düşük olmamalı bence. Düşük devirli motor için sistemde değişiklik yapmam gerekecek

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,217
Mesajlar
915,886
Kullanıcılar
450,000
Son üye
ozproje46

Yeni konular

Geri
Üst