Buz dolabında tıkanma

vakumu başka komroserden yapıyorum. Dolabın kılcalı dıkalı değil.emiş yapabilirim.Yağ,buzluk kısımda. Dıkanma konusunda acemiyim.çünkü okulunu görmedim çıraklık yapmadım. Meslek lisesi mezunuyum,Elketrik bölümü. Elektrik,elektronik,bobinaj dersleri gördüm.Çamaşır makinası buzdolabı tamiri yapıyorum. Ama dıkanmalarda takılıyorum,Bulunduğum yerdeki arkadaşlar tamir yapamasın diye yanlış bilgi veriyorlar.
Onun İçin buraya yazdım. Yardımlarınız için teşekkür ederim. Tauzen hakkında teknik bilgi verirseniz, memnun olurum.

ŞİMDİ BAM TELİME BASTIN......
1:eger azotun r22 gazın varsa evapa giden eşanjör borusunu(abi oda ne die sorma)dolabtan ayır...
2: eşanjörün emiş borusuna bir siboplu servis borusu kaynat...
3: çift hortumlu manifolta ortadaki uca bir hortumdaha takarak 3 hortumlu şekle getir ...
4: manifoldun yüksek basınç tarafından 7 8 barlık bir azot u sisteme bas... kılcalın ucu açık olsun...
5:yüksek basınçı kapatıp alçak basınç tarafına bağladığın r 22 gazı sonuna kadar aç..
6: başından ayrılmayıp sistemi gözle....
şansın varsa ya hemen açar yada 1 gün sonra
sistemaçıldıktan sonra sistemi tousund denilen kimyasalla birdaha temizle
''VAKUM MOTORU '' İLE -kompresör ile değil-.... sistemi vakumla iyice gazını bas
 
Tauzendi malzeme satan yerde bulursun.
Uygulaması basitçe şöyle: Kılcalı drayerden çıkart ve tauzend dolu bardağa sok, tauzend 10-15 gram kadar olsun, fazla değil. Sonra motorda gaz verdiğin yer kapalıyken motoru çalıştır, motor çalışınca sistem içindeki hava drayerden çıkacak ve motor mecburen kılcaldan emiş yapmaya başlayacak, tauzend buzluğa erişecek.Sonrasında normal gaz verme işlemini yapacaksın.
 
o zaman motora gelir tauzend. Motora zarar vermezmi? Tauzendin özelliğini bilmediğim için sordum.
 
Tauzendi malzeme satan yerde bulursun.
Uygulaması basitçe şöyle: Kılcalı drayerden çıkart ve tauzend dolu bardağa sok, tauzend 10-15 gram kadar olsun, fazla değil. Sonra motorda gaz verdiğin yer kapalıyken motoru çalıştır, motor çalışınca sistem içindeki hava drayerden çıkacak ve motor mecburen kılcaldan emiş yapmaya başlayacak, tauzend buzluğa erişecek.Sonrasında normal gaz verme işlemini yapacaksın.

sevgili halil usta...
sistem eger yağ ile dolmuşsa bu sistemi temizlemek ne kadar akılcı olur??
YAĞ bu sisteme daha doğrusu evapa nasıl gitti ....
sizin tarifiniz ile yola çıkarsa arkadaş bir taraftan sistem temizlenecek bir taraftan sistem yeniden yağ ile dolacak....arkadaş da bu arada boşa uğraşmış olcak üzgünüm sizi ve tecrübenizi çiğnemek istemem ama sizin tarifiniz bir kısırdöngüden başka bir şey değildir... işe yarasa bile kısa sürede o eski kompresör ile sistem yeniden yağ ile tıkanacaktır..
akadaşın açtığı mesaja verdiğim ilk yanıtta olduğu gibi kompresörü değiştirmeden kalıcı bir çözüm elde edilmez...
sistemdeki yağı temzilemeden komp değiştirmeden o sistem soğutma yapmaz kardeşim...
aa birde vakumu vakum motoru ile yapman gerekiyor...
saygılar...
 
o zaman motora gelir tauzend. Motora zarar vermezmi? Tauzendin özelliğini bilmediğim için sordum.

Sen merak etme, dediklerimi uygula. Tauzend motora gelmez buzlukta kalacak. Yüzde doksan sistem düzene girecektir. Bunun başka yolu sadece buzluğu değiştirmektir, oda senin dediğin dolapta çok zor.
Dediklerimi yap sonucuda burada yaz, görelim.
 
sevgili halil usta...
sistem eger yağ ile dolmuşsa bu sistemi temizlemek ne kadar akılcı olur??
YAĞ bu sisteme daha doğrusu evapa nasıl gitti ....
sizin tarifiniz ile yola çıkarsa arkadaş bir taraftan sistem temizlenecek bir taraftan sistem yeniden yağ ile dolacak....arkadaş da bu arada boşa uğraşmış olcak üzgünüm sizi ve tecrübenizi çiğnemek istemem ama sizin tarifiniz bir kısırdöngüden başka bir şey değildir... işe yarasa bile kısa sürede o eski kompresör ile sistem yeniden yağ ile tıkanacaktır..
akadaşın açtığı mesaja verdiğim ilk yanıtta olduğu gibi kompresörü değiştirmeden kalıcı bir çözüm elde edilmez...
saygılar...

O zaman sadece motoru değiştirmekte yetmez, buzluk ve kondanserinde değişmesi gerekir, asıl sorun buzlukta. Hepsini değiştirmeye kalkmak pahalıya mal olur. Ben bu işlemi çok yaptım, hiç geri dönüş olmadı. Ama nadir olarak sistemin açılmadığını gördüm. Bir kaç saat tıkanmadan çalışırsa, tekrar sorun çıkartmıyor.
 
O zaman sadece motoru değiştirmekte yetmez, buzluk ve kondanserinde değişmesi gerekir, asıl sorun buzlukta. Hepsini değiştirmeye kalkmak pahalıya mal olur. Ben bu işlemi çok yaptım, hiç geri dönüş olmadı. Ama nadir olarak sistemin açılmadığını gördüm. Bir kaç saat tıkanmadan çalışırsa, tekrar sorun çıkartmıyor.

ustam....
senlerden beri yani 134 gaz çıktığından beri bu sorun üreticilerin kalıplaşmış bir sorunudur....
seneler önce ARÇELİK bu sistem tıkanmaları için yurtdışından sistem temizleme cihazı getirtti ama baş edemedi... ve en sonunda kompresör tedarikçisini değiştirerek sorunu halletti... şimdilerde aynı durum vestel ürünlerinde yaşanıyor.. vestel firması da yağ tıkanması olan her cihazın komp .nün değişmesi yönünde bülten çıkarttı....
burda asıl önemli olan tıkanan kısımları yenilemek temizlemek değil tıkanmanın asıl nedeninin önünee gecmektir komp değiştirmeklede bu nedenin başlangıç noktası değiştirilir...

saygılar
 
Slm. Ustalar sagolun bu tartışmalar eminim hepimizin bilgisini tazeliyor..ben kıbrıstan yazıyorum.. Buraya gelen regal marka buzdolablarında çıkıyo...sanırım kılcalı çok ince oldugu için bu sorun yaşanıyormuş....biz kompresörü degiştiriyoz.kılcala azot basıp temizliyoruz...sorun tekrarlamıyo çok şükür..ustamın dediği gibi kompresör degişmesse 20 gün sonra aynı arıza tekrarlıyo..
 
merhabalar,
sevgili arkadaşım demek oluyorki sen bu konuda uzun zamandır sorun yaşıyorsun ve forumun eski üyelerinden birisin.ancak bu güne kadar hiç merak edip araştırmamışsın.sıkıntı yaşadığın konu hakkında daha yakın zamanlarda pek çok arkadaşım uygulamalarını resimli olarak eklediler ihtiyacı olan arkadaşlarımızda bundan faydalandılar.eğer soğutma işini yapmak istiyorsan bir kere elinde vakum cihazın,azot tüpün,iyi bir hava kompresörün olacak.thavzone adını verdiğimiz kimyasal çözücü hakkında da teknik bilgiye gereksinimin yok.yaptığı iş yağ çözmek tıkanmalarda destek sağlamak.senin öncelikle forumdaki geçmiş konuları gözden geçirmen gerekli.senin oradaki meslektaşların gibi biz bilgi saklamayız.dilimizin döndüğüncede yardımcı oluruz.ancak şu dikkatimi çekti;meslek lisesi mezunusun ancak kompanentlerin isimlerini yanlış yazıyorsun ve teknik temelin oldukça zayıf.Hakan abiyi ve beni yanlış anlama sakın meslektaş olarak yardımcı olmak için ne gerekiyorsa yaparız tabiki seninde biraz gayretin olmalı..senden ricam biraz geriye giderek formdaki benzer konuları gözden geçirmendir.sonrasında yine yazışırız.

kolay gelsin
 
sisteme saf alkol emdirip tekrardan drayerini değiştirirsen bide vakumu sağlam yaparsan iş çözülür gibi geliyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,855
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst