Bu Ups Cihazı için modifiye...

hlb26.jpg


Yatayda olan anakartta invertör,röleler,büyük wat.lı dirençler,kontrol ve yönetim elemanlarının, yani tüm güç elektroniği aksamının çoğunluğu yer alıyor.(Soğutucuya bağlanmış 4 adet transistör ups invertörünün MOSFET transistörüdür)Dikey olanı ise,yatayda fazla geniş yer kaplamasın diyerek yardımcı devre kartı(Takılıp çıkarılan bir modül) şeklinde,röle çalışmasını düzenleyen IC'lere yer verilen şekliyle düşünülüp dizayn edilmiş olmalıdır.

Ups'deki şarj devresi orijinal akülerinin şarjını ömrünü ayrıca kısaltmadan yapabilmek amaçlı o akü kapasitesine özel seçilmiştir.Çok büyük kapasitedaki akü seçimleri bu şarj devresiyle şarja hiç uygun olmaz,ama 9 veya 12 amper gibi çok farklı olmadığında,ikisinden biri seçilebilir.Yalnızca atıyorum 12 saatte dolacaksa 15 saatte tam şarj olup şarjını otomatik keser hepsi budur.

Ups içindeki aküye(7 amper,12 volt)direk arabadan(60 A,12 V) paralel bağlayıp vererek ups çalıştırmak,voltajlar çok farklı ise çok riskli olur.Eğer akü boş veya yarım şarjlı ise,araba aküsü 60 amperlik bir redresör(Güç kaynağı)gibi davranarak bu yüksek akımla 7 amperlik aküyü çabucak şarj etmeye çalışır,bu da ya akünün ömrünün azalması,bozulması ya da kaynayıp elektrolitlerinin buharlaşıp sağır olamsına neden olur,voltaj küçük aküde çok düşükse eğer.Arabaları takviye ederken bile seçilen akü kapasiteleri biribirine ya çok yakıniya da aynisi seçilmeye çalışılır ki,birinin az şarjlı ve hücre voltajı düşükken,büyük kapaiteli akü risk oluşturup bir zarar veremesin.Genellikle tüm otomobillerin kullanma el kitabında akü kısmında bu konu bir uyarıyla da belirtilir.Bu nedenle böyle bir ups yalnızca,küçük akünün bağlantıları ayrıldıktan sonra direk çakmaklıktan gelen 7 amperlik 12 volt güçle beslenir.

Ups regülasyonu,line-interaktif tip olanlarında yalnızca 220 volt ac. girişinde girilen Şebeke voltajı içindir.Akünün invertörle çalışmasında zaten voltaj ne olursa olsun 12-11 volt aralığına kadar iner.Belli bir akü voltajında zaten buzzer ses verip ups'yi kapatır.Düşük voltajda çıkıştaki gücü dengelemek için daha fazla akım çeker,MOSFET'leri daha fazla geçen akım daha çok ısıtır,soğutma zorlaşır,bozulmayı önlemek için fan bile gerekli olabilir.12.6 volttaki akü ile,12 volt akünün MOSFET'leri ısıtması bu yüzden farklıdır.12.6 volt invertöre bağlanınca 12.0 volta düşerken,12 voltluk akü belki 11.50 volta kadar iner.Çıkıştaki yükün gücü de bu akü voltaj düşümünü değiştirir.

Ups'lerde devamlı çekilen güç ile kısa süreliğine çekilen anma güç değeri olarak 2 farklı çıkış güç değeri vardır.Ups etiket değerinde bu durum yazılı olarak belirtilir.Kısa süreliğine çekilen yüksek gücü uzun zaman,devamlı çekmek mümkün değildir.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Gerçekten tekrar tekrar teşekkür ederim. peki bu ups i araç inverteri olarak kullanmak ister isem dediğiniz gibi ups nin Kuru aküyü iptal edeceğim ve araç çakmaklığından aldığım enerjiyi direk bu ups ye vereceğim. peki burada 12 V lik bir bilgisayar kasası fanını da bu cihazı soğutmak için kullanacak olursan en çok cihazın neresi ısınır? fanı nereye bağlamalıyım ki araç yolculuğu sırasında akım çekerken yanmasın?
 
Evet,devamlı araçta kullanmak için kuru akü risksiz bir kullanım için iptal edilip çıkarılmalıdır.Çakmaklıktan 10 ampere kadar olan akım şiddetleri güç olarak rahatça alınabilir bildiğim kadarıyla.12 voltluk pc fanları(80 mm. veya 120 mm.likler) ayrıca soğutma takviyesinde bu ups'de,ayni aküden paralel bağlı olarak beslenecek şekilde(Çakmaklık soketine jak takıldığında,hem ups hem de fan/fanlara ayni anda akım gidecek şekilde kullanılabilir.)Ben evde tunçmatik Lite 650 VA'da(line interaktif ups)2 adet 12 voltluk 120 mm.lik fanları bu amaçla da kullanmıştım.Soğutulacak olan ve en fazla ısınan bölüm MOSFET transistörlerinin bağlı bulunduğu,beyaz ve mavi kabloların birer vidayla tutturulduğu yekpare yapıdaki tek bir alüminyum sağutucudur.Akü voltajı fazla düştüğünde bu noktalar elle tutulamayacak derecede aşırı ısınacaktır.Ama ön tarafta,küçük bir soğutucuya bağlı olan transistör veya entegre de bu soğutma havasından etkilenip ayrıca dolaylı yoldan soğuması sağlanmış olacaktır.

Ancak ağırlıklı olarak soğutma yapılacak kısım,bu 4 MOSFET transistörünün bağlı olduğu soğutucudur,en çok ısı buradan dışarıya verilecektir.Diğeri normal havayla da kendi başına soğuyabilir,tektir çünkü.Havayı direk olarak bu soğutucu üzerine yönlendirip vermeniz bu soğutucuların sıcaklığını,dolayısıyle öncelikle MOSFET'lerin çalışma ısısını daha tehlikesiz seviyeye düşürür.(Resimde görülen 4 adet MOSFET transistörü alüminyum soğutucuya vidalıdır)
 
esasen aracın çakmaklığından alınan gücün ups'yi çalıştırmayacağı kanısındayım çünkü 10 amper yetersiz gelebilir...
 
Evet,devamlı araçta kullanmak için kuru akü risksiz bir kullanım için iptal edilip çıkarılmalıdır.Çakmaklıktan 10 ampere kadar olan akım şiddetleri güç olarak rahatça alınabilir bildiğim kadarıyla.12 voltluk pc fanları(80 mm. veya 120 mm.likler) ayrıca soğutma takviyesinde bu ups'de,ayni aküden paralel bağlı olarak beslenecek şekilde(Çakmaklık soketine jak takıldığında,hem ups hem de fan/fanlara ayni anda akım gidecek şekilde kullanılabilir.)Ben evde tunçmatik Lite 650 VA'da(line interaktif ups)2 adet 12 voltluk 120 mm.lik fanları bu amaçla da kullanmıştım.Soğutulacak olan ve en fazla ısınan bölüm MOSFET transistörlerinin bağlı bulunduğu,beyaz ve mavi kabloların birer vidayla tutturulduğu yekpare yapıdaki tek bir alüminyum sağutucudur.Akü voltajı fazla düştüğünde bu noktalar elle tutulamayacak derecede aşırı ısınacaktır.Ama ön tarafta,küçük bir soğutucuya bağlı olan transistör veya entegre de bu soğutma havasından etkilenip ayrıca dolaylı yoldan soğuması sağlanmış olacaktır.

Ancak ağırlıklı olarak soğutma yapılacak kısım,bu 4 MOSFET transistörünün bağlı olduğu soğutucudur,en çok ısı buradan dışarıya verilecektir.Diğeri normal havayla da kendi başına soğuyabilir,tektir çünkü.Havayı direk olarak bu soğutucu üzerine yönlendirip vermeniz bu soğutucuların sıcaklığını,dolayısıyle öncelikle MOSFET'lerin çalışma ısısını daha tehlikesiz seviyeye düşürür.(Resimde görülen 4 adet MOSFET transistörü alüminyum soğutucuya vidalıdır)


Çok teşekkür ederim kardeş. çok saol. o zaman dediğin gibi yapayım ben. paralel bağlıyayım.

esasen aracın çakmaklığından alınan gücün ups'yi çalıştırmayacağı kanısındayım çünkü 10 amper yetersiz gelebilir...

10 Amper niye yetmesin ki zaten bizim kuru aküler 4 amper 7 amper civarı.
 
12 volt 7 amper akü gerektiği zaman 30 amper de verir. Ups çakmaktan beslenirken 30 amper istediği zaman çakmak sigortası yandım der ve yanar:rolleyes: yani yüksek güçlü bir alıcı çakmaktan çalışmaz. Akü kutup başından almanız gerekir ama laptop şarjı vb güçte kullanacaksanız sorun çıkmaz.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,959
Mesajlar
913,918
Kullanıcılar
449,607
Son üye
sinan343834

Yeni konular

Geri
Üst