Bosch WAE20464TR Çamaşır Makinesi Kart (Beyin) Arızası

nnur

Üye
Katılım
16 May 2011
Mesajlar
100
Puanları
3
Merhaba. Kendi makinem WAE20464TR modeli ama ben biraz da genel bilgi için konu açıyorum.

Makinenin panelindeki beyin arızalandı.Yetkili servis 600 tlye kart değiştiriyor. Başka çözümü yok.
Bulunduğumuz yerde bir elektronikçiye götürdük, bir iki ufak parça değişirdi. Düzelmedi.

Koskoca makinenin tüm malzemeleri gövdesi sağlam, ama bir beyin derdine ölü durumda.
600 tl vermektense yeni bir makine aldık. Eski makineyi çalıştırmak istiyorum. Bunun için neler yaabilirim?

1. Ankara konya caddesinde bir elektronikçi 80 tlye beyin tamiri yapıyor diye duydum. Doğru mu bilmiyorum. Söyleyen kişi de detay vermemiş.
2. Beyin kullanmadan elle kumanda edip makineyi çalıştırabileceğimiz bir yöntem var mı?
Bir bilgisayar vb kullanarak kendimiz çamaşır makinesini programlayıp kullanabilir miyiz?


Bu tür fikirleri illa ki birileri düşünüp hayata geçirmiş olabilir. Sonuçta makine sıcaklık, süre, devir, durulama ve boşaltma için bir komut dizin alıyor ve uyguluyor.

Üreticilerin hepsi piyasa sürekli işlesin diye zamanı dolunca bozulan, arızalandığında servis ücreti yüksek olan ürünler üretiyor. Bu akıma karşı elektronikçi birileri illa ki düşünüp bir şeyler denemiş yapmış olabilir. Böyle birileri varsa tecrübelerinden faydaanmak gerek. En azından biz de adım atmalıyız iye düşünüyorum.
 

paskomya

Katılımcı Üye
Katılım
10 Eki 2009
Mesajlar
676
Puanları
58
Yaş
55
Konum
bodrum
kartın bir resmini yükle bildiğim birşey se yardımcı olayım
 
Katılım
26 Tem 2010
Mesajlar
145
Puanları
3
Yaş
42
elektronik kart tamiri, işi bilen biri için, metodik kontroller ile sorunlu ünitenin belirlenmesi ile halledilebilecek, basit bir konu.
Kartın üzerinde birçok ünite var; 40 - 50 unite var belki; bunlardan bir - iki üç tanesi gümledi diye tüm kartı atıp yenisini atmak; lastik patladı akü bitti diye arabayı yolun kenarında terketmeye benziyor. (dediğim gibi elektronik kart tamirini bilen biri için bu böyle)
Yapılan işlem, 30 liralık avometre ile yapılan işler genelde:
diyotları kontrol etmek; triyakları, röleleri kontrol edip, kısa devre var mı bakmak şeklinde oluyor genelde. Rölelerin kontrol ayağına düşük gerilim verildiğinde güç ayağını enerjilendiriyor mu, vb. şeylere bakılıyor.
Çoğu zaman gümleyen ünite, kendini belli ediyor; gümlerken, iz bırakıyor : ) Islak kapasitörler zamanla kuruyor vs. bu tarz sorunlar oluyor.
500 - 800 - 1.200 liraya yenisini aldığınız kart; işini bilen biri için 20 - 30 lira maliyetle tamiri oluyor.
Doğru düşünüyorsunuz koskoca makine, teknolojisi güncel bir model, çalışırken yarattığı bir memnuniyetsizlik yok; pas yok çizik yok, kapının önüne mi koyacağız.
 

paskomya

Katılımcı Üye
Katılım
10 Eki 2009
Mesajlar
676
Puanları
58
Yaş
55
Konum
bodrum
elektronik kart tamiri, işi bilen biri için, metodik kontroller ile sorunlu ünitenin belirlenmesi ile halledilebilecek, basit bir konu.
Kartın üzerinde birçok ünite var; 40 - 50 unite var belki; bunlardan bir - iki üç tanesi gümledi diye tüm kartı atıp yenisini atmak; lastik patladı akü bitti diye arabayı yolun kenarında terketmeye benziyor. (dediğim gibi elektronik kart tamirini bilen biri için bu böyle)
Yapılan işlem, 30 liralık avometre ile yapılan işler genelde:
diyotları kontrol etmek; triyakları, röleleri kontrol edip, kısa devre var mı bakmak şeklinde oluyor genelde. Rölelerin kontrol ayağına düşük gerilim verildiğinde güç ayağını enerjilendiriyor mu, vb. şeylere bakılıyor.
Çoğu zaman gümleyen ünite, kendini belli ediyor; gümlerken, iz bırakıyor : ) Islak kapasitörler zamanla kuruyor vs. bu tarz sorunlar oluyor.
500 - 800 - 1.200 liraya yenisini aldığınız kart; işini bilen biri için 20 - 30 lira maliyetle tamiri oluyor.
Doğru düşünüyorsunuz koskoca makine, teknolojisi güncel bir model, çalışırken yarattığı bir memnuniyetsizlik yok; pas yok çizik yok, kapının önüne mi koyacağız.
kart tamirini küçümseme be arkadaşım ne kasaplar ne elektronik kart tamiri yapanlar görüyoruz bir bilsen (işini hakkıyla yapanlara sözüm yok) 5 amperlik sigortaya cat5 kablosunun tek telini bağlayanını gördüm, lehim mi yapmış dolgu mu belli değil neler neler, bizler burada öğrenmek isteyenlere yardım etmek istiyoruz, bilmeyen arkadaşları bilgilendirmeye çalışıyoruz elimizden geldiğince çözüm üretmeye çalışıyoruz. servisler tabii ki ihtiyaç ama üretici firmanın verdiğinin dışına çıkamıyorlar mecbur parça değiştirip para kazanacaklar onların da işi ekmek parası seni beni düşünecek halleri yok. ha içinde hiç mi adam yok dersen vardır vardır elbette bize denk gelmiyor
 
Katılım
26 Tem 2010
Mesajlar
145
Puanları
3
Yaş
42
Doğru söylüyorsun, tamamına katılıyorum.

Bunu işi olarak yapan ustaya götürdüğünde, servise 600 veriyorsan, derdin çözülmezse ödeme yapmayacağın türden garantili bir çözüme, 300 liraya kadar verdiğin rakam, helal hoş olsun.
Dünyanın düzeni bu şekilde. Bunda bir sorun yok.
 

Sponsor Bağlantı

Forum istatistikleri

Konular
105,530
Mesajlar
743,224
Kullanıcılar
392,247
Son üye
ozgurozdemir

Yeni konular

Üst