bir fazlı motorların devir yönünün degistirmesini

selam arkadaşlar bu olayı kontaktörlerle yapamazmıyız 4 kontaktör 3 buton böyle bir yol var galiba
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
1 fazlı devir yönü şeması kontaktörlü elinde şema olan varsa göndersin
 
Sayın arkadaşlarım !

Elektrik motorları bölümünde 2 ayrı yerde 1 FAZLI MOTORLARIN DEVİR YÖNÜNÜN DEĞİŞTİRİLMESİ hakkında bilgi istenildiğini gördüm. Birçok arkadaş şema istemiş. Bende oturup, birşeyler çizmeye çalıştım. Faydalı olursa sevinirim.

Arkadaşlar, kumanda devresi aynen 3 fazlı motorların devir yönü değiştirilmesi gibi. 3 normal kontak, 1 normalde açık, 1 normalde kapalı kontaklı kontaktörden 2 adet gerekli.

Aşağıdaki resimde üstte görülen şemada 1. kontaktör devredeyken yardımcı bobine faz girişi sol taraftan ve motor sol dönüyor diyelim. Alttaki şemada 2. kontaktör devreye girdiğinde bobine faz girişi sağ taraftan ve motor bu kez de sağ dönüyor. Sadece yardımcı bobine faz girişlerini yer değiştirmiş oluyoruz.

Resmin yan tarafında da kumanda şeması var. Hepinize kolay gelsin. HOŞÇAKALIN
 

Ekli dosyalar

  • 1 fazlı asenkron motor.jpg
    1 fazlı asenkron motor.jpg
    84.4 KB · Görüntüleme: 385
Moderatör tarafında düzenlendi:
büyük usta ' Alıntı:
teşekkür ederim ilginize bu şekilde bir deneyelim
Denedikten sonra sonucu burada görmek isterim. Kolay gelsin.
 
ya şefim sen bi harikasın
bu işede son noktayı sen koymuşsun
teşekkürler aklına sağlık
 
arkadaş eğer motor normal motorsa ana sargilari yer degistricek umarım yardımcı olabilmişimdir
 
slm arkadaşlar herkes bir şey demiş ama bence ilk önce motordan kaç uç çıkıyor onu bir bilmeli genelde orjinal sargılarda monofaze motorlarda ana sargının biri müşterek olarak çıkar yani üç uç çıkar ve böyleyse dışarıdan değiştiremez değiştirmesi için içerden müşterek ucu ayırması lazım uafk bir ayrıntı ;)kolay gelsin..
 
:) tebrikler. zahmet etmişsiniz şef...

sanırım forumdaki , bu konuyla ilgili diger soru bana ait. fakat bi fark vardı benim sorumda.


böyle kontaktör falan yoktu.

iki kondansatör
1 platin
ve kumanda swicht leri

bu asansör motoru ve iki yönede sadece kumanda anahtarıyla kontrol ediliyor. kumanda panosu falan yok. sistem seyyar

zaten onu yapamadım. hurda dedik attık :))
 

Forum istatistikleri

Konular
128,247
Mesajlar
916,162
Kullanıcılar
450,056
Son üye
atas.27

Yeni konular

Geri
Üst