CEVDET ÇALIK
Profesyonel Üye
- Katılım
- 30 Ara 2009
- Mesajlar
- 1,037
- Puanları
- 481
- Yaş
- 53
Merhaba,
Örnek: Tablo 22'den 50 mm genişliğindeki bir bara için parametreler alınır. Kontak gücü F tarafından verilir (iki adet 12 mm'lik cıvatanın uygulaması)
Günlük uygulamada, temas basıncının ölçülmesi imkansızdır ve aşağıdaki cıvatalara uygulanan torktan çıkarılması gerekir.
denklem: T=KFD
T=Sıkma torku(Nm)
K=Somun factörü(Talo 19’dan)
D=Cıvata çapı(Tablo 21’den)
F=Kuvvet(kN)
"Somun faktörü", sürtünme katsayısı, yüzey kalitesi ve dişlerin yağlanması durumu gibi bir dizi faktöre bağlıdır. Diğer yatak yüzeyleri. Tablo 19, farklı yağlama durumları için tipik somun faktörleri vermektedir.
T=Sıkma torku(Nm)
K=Somun factörü(Talo 19’dan)
D=Cıvata çapı(Tablo 21’den)
F=Kuvvet(kN)Bağlantının alanı 3500 mm2'dir,(50x70mm2) bu nedenle basınç:
Kaynak: David Chapman ''Jointing of Copper Busbars''
Bu dokümanın hazırlanmasında katkılarından dolayı Makina Yüksek Mühendisi Tarık AKIN ve Uçak Mühendisi Mehmet İNCEKARA'ya teşekkür ederim.
Örnek: Tablo 22'den 50 mm genişliğindeki bir bara için parametreler alınır. Kontak gücü F tarafından verilir (iki adet 12 mm'lik cıvatanın uygulaması)
Günlük uygulamada, temas basıncının ölçülmesi imkansızdır ve aşağıdaki cıvatalara uygulanan torktan çıkarılması gerekir.
denklem: T=KFD
T=Sıkma torku(Nm)
K=Somun factörü(Talo 19’dan)
D=Cıvata çapı(Tablo 21’den)
F=Kuvvet(kN)
"Somun faktörü", sürtünme katsayısı, yüzey kalitesi ve dişlerin yağlanması durumu gibi bir dizi faktöre bağlıdır. Diğer yatak yüzeyleri. Tablo 19, farklı yağlama durumları için tipik somun faktörleri vermektedir.
T=Sıkma torku(Nm)
K=Somun factörü(Talo 19’dan)
D=Cıvata çapı(Tablo 21’den)
F=Kuvvet(kN)Bağlantının alanı 3500 mm2'dir,(50x70mm2) bu nedenle basınç:
Kaynak: David Chapman ''Jointing of Copper Busbars''
Bu dokümanın hazırlanmasında katkılarından dolayı Makina Yüksek Mühendisi Tarık AKIN ve Uçak Mühendisi Mehmet İNCEKARA'ya teşekkür ederim.
Ekli dosyalar
Son düzenleme: