Asenkron Motor Sağlamlığı

Katılım
28 Kas 2010
Mesajlar
601
Puanları
6
Yaş
36
Konum
istanbul
arkadaşlar 3 fazlı asenkron motorum war elimde sağlamlığını kontrol ederken önce yıldız veya üçgen bağlantılarını söküyorum. sonra u-v-w z-x-y uçları hangisi bilmeden kafama göre herhangi iki klemens arasını ölçüyorum değer okuduğum yerde ki değer ile diğer gezdiğim klemenslerde ki değerler birbirine yakın değerler ise motor sargıları sağlam dyorum ve butun klemenler ıle motor gövdesını ohm kademesınde ölçüyrm herhangi bir ohm artısı görürsem motor bozuk diyorum .... bu bıldıklerım doğru mudur acaba yanlışım warsa düzeltirmısınız ,, TEŞEKKÜRLER,,,,,
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Ölçü aleti ile yapılan izolasyon testi her zaman sağlıklı sonuç vermez ; onun yerine izolasyon megeri ile ölçüm yapmalısın ; klemens kutusundaki köprüleri aldıktan sonra giriş veya çıkış uçlarından ( hangisi olduğu farketmez ) gövdeye izolasyon ölçümü yapmalısın . Sargı dirençlerini hassas direnç ölçen ölçü aletleri var onlarla ölçmelisin ; bu konuda multimetrelerin direnç ölçen kısımları sağlıklı sonuç vermiyor.
 
Son düzenleme:
Ölçü aleti standart olarak çogu zaman yeterlidir.
Ancak bazen küçük izolasyon problemi olan motorların arızasını tespit edemez.
9v pil enerjisi izolasyondaki kücük problemi tespit edilemez

İyi bir pensampermetre ve düşük voltajlı 35-40 V bir trafo ama gücü 2-3 kva olmalı bunu tespit etmekte başarılı olmaktadır.
Bobinlere sırayla voltaj uygulayıp pensampermetre ile akım farkları incelenir.
 
tamam arkadaşlar ama bnm gittiğim yol doğtu mu peki?

motorun klemenslerinden herhangi biri ile gövde arasında direnç değeri görürsem motor yanmış diyebilir miyim.????
 
tamam arkadaşlar ama bnm gittiğim yol doğtu mu peki?

motorun klemenslerinden herhangi biri ile gövde arasında direnç değeri görürsem motor yanmış diyebilir miyim.????

Evet std ölcüm olarak yapıklarınız dogru.
Bir motor bu testten gectiği halde calısmıyor,inverter korumaya geciyor yada sigorta attırıyorsa ileri testler uygulanır.
 
bahdiyar usta ben bir şey eklemek istiyorum ölçtüğün motor çift devirli ise bobinler kendi arasında da omaj gösterir...
 
çift devir nasıl olacak kı
nasıl anlarız onu
 

Forum istatistikleri

Konular
128,357
Mesajlar
916,985
Kullanıcılar
450,218
Son üye
ORHAN54411987

Yeni konular

Geri
Üst