ASENKRON MOTOR İÇİN FRENLEME SORUNU

levent06

Üye
Katılım
21 Nis 2009
Mesajlar
29
Puanları
1
3 Fazlı 1400d\dk 1.5 kw lık asenkron motoru ac sürücüyle çalıştırıyorum.Duruş ve kalkış rampaları en düşük seviyede yani ani duruş ve kalkışlar yaptırıyorum ayrıca sürücüyle dc frenlemede yaptırıyorum.Bu sistem daha önce mekanik olarak motorun arkasına bağlı manyetik frenleme ile çalışıyordu.Ama kısa süre içinde balataları yenilemek zorunda kalıyoduk.Bu uygulama pres uygulaması olduğu için dur kalklar çok.Süre ile belirtecek olursak 2sn çalışıyor 5 sn duruyor bu şekilde peryodik olarak surekli çalışıyor.En başta anlattığım sürücülü sistemde ise motor ısınıyor sizce uzun ömürlü olurmu yada sizinde fikirleriniz varsa paylaşırsanız sevinirim.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
kalkış ve ani duruş rampalarının çok kısa süreli olması + dc frenleme motorun ısınması çok normal,motoru soğutmak için harici fan takmanı tavsiye ederim, benim çalıştığım fabrikada da alman malı bir makinada bahsettiğin sistemde çalışan motorlarımız vardı çok ısınıyordu,ama motorlar çok kaliteliydi ,normal olarakta zaman zaman motor yanıyordu.bizde bobinajcıya özel vernik attırıyorduk,başka elimizden bişey gelmedi
 
sn. arkadaşım,
motorun ne kadar ısındığı önemli, motorun sargı ısılarını göremiyorsan ne kadar ısındığını ancak elle laserli ısı ölçer cihazlarıyla ölçebilirsin veya elle dokunulduğunda el yakmıyor ise fazla sorun olmaz. böyle çalışarak uzun süre sonra motor maliyeti ile fren maliyetini karşılaştırabilirsin(eğer motor kavrulursa ya da yanarsa).

ayrıca DC frenleme direncinin değerini değiştirerek, hızlanma ve durma zamanlarıyla oynayarak motorun ısınma durumlarını gözlemleyerek en iyi çözümü bulabilirsin.
 
sn.nacak 68 harici fan çözüm olurmu sizce birde sizin makinalardaki motorlar zaman zaman yanıyor demişsiniz bu süre ne kadar.Senede bir falanmı.Makinalar 24 saat çalışan bi makinamı.
 
sayın levent06 kardeşim, benim anlatmış olduğum makinelerde 6 ayda 1 motor yandığıda oluyordu ayda 2 kere de yandığı oluyordu,e tabi 15 günde 1 kerede Bakım yapıyorduk elektriksel ve mekaniksel olarak.birde bizim motorlar inverterli değil idi biz dc frenlemeyi ayrı bir cihaz ile yapıyorduk(makinenin orjinal halinde panosunda mevcut olan.
makinende çalışan motora ani duruş ve kalkış yaptırman şart ise + dc frenleme, motor ısınması normal olarak kaçınılmazdır,aşırı ısınan motorun yanması normal olacaktır,motor kaliteside önemli tabiki.bugün motor satan firmaların katolog fiyat listelerine baktığında
3kw motorun 200 euro olduğunuda görürsün 1500 euro olduğunuda görürsün,güç ve devir aynı ama fiyat çok farklı.
 
merhaba
Motora iki adet kavrama tak.Motor sürekli çalışşın.starta basınca çalışma kavraması devreye girsin,fren kavraması açılsın.Makina dönsün.stopa basınca fren kavraması devreye girsin,çalışma kavraması devreden çıksın,çalışma kavraması devreden çıktığı için motor boşta döner.Tekrar starta basınc yine aynı işlem devam eder.
 
Üsküdarlı kardeşim kavrama derken mekanik bir sistem mi mekanik bir sistem ise start stop ile nasıl kumanda edecez.biraz acarmısın anlatmak istediğini.
 
Üsküdarlı kardeşim kavrama derken mekanik bir sistem mi mekanik bir sistem ise start stop ile nasıl kumanda edecez.biraz acarmısın anlatmak istediğini.

Kavrama içinde sargı bulunan mekanik bir düzenektir.Sargı uçlarına gerilim verildiğinde motordan aldığı hareketi çıkışa iletir.Çok sık işlem yapılan devrelerde sıklıkla kullanılır.
KEB firmasında bulabilirsiniz.(kaliteli ama pahalıdır)
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,658
Kullanıcılar
449,941
Son üye
niwan

Yeni konular

Geri
Üst