Ali Sever
Üye
- Katılım
- 11 Mar 2016
- Mesajlar
- 94
- Puanları
- 1
- Yaş
- 50
Selam. Corsa aracımız için varta D24 12V 60AH akü aldık.Akü üretim tarihini sorguladım yaklaşık 13-14 ay önce üretilmiş. Neyse voltajı ölçtüm 12.9 larda çıktı. Aldığım yere dedimki bu aküye ilk kullanım şarjı yapayımmı? Usta şimdi yapma 1-2 hafta sonra yaparsın dedi. Arabayı garajdan çıkartmıyoruz. 1 hafta geçti sonra araç çalışmaz oldu. Akünün voltajını ölçtüm. 10 volta indiğini gördüm.
Aldığım yerle görüştüm. Şarj edeyimmi yoksa değiştirirmisin dedim. Abi imkanın varsa bi şarj et bakalım düzelecek mi dedi. Kaç voltla şarj edeyim diye sordum.
12 voltla şarj et dedi iyimi? Halbuki varta, gerilimi 12 volt altına inen aküyü, 16.1 voltla 1/20 akımla şarj et diyor.
Neyse şarja başladım . Önce 11 volt sonra 12 volta çıktı ama şöyle oluyor. Mesela 11 voltla şarja başlayınca önce 5 amper çekiyor sonra voltaj artıyor ve amper 5te sabit kalıyor. Voltaj artışını sınırlayınca yani sabit voltaja getirince o voltaja doyunca akım düşüyor. Eğer voltajı arttırırsak tekrar çektiği akım da artıyor.
Neyse gece 2ye kadar bekledim. Voltaj 13.0 olunca voltajı sabitledim. Çünkü voltaj kontrolsüz olarak yükselmesin diye. CV ışığı yandığında voltajı sabitlemiş oluyorsunuz .13.0 volt 5 amperde bıraktım. Sabah kalktığımda 13.0 volt 2.5 ampere düşmüştü.
Sonra işe giderken 14.4 volta çıkarttım amper 5.0 oldu yine. Öğlen geldiğimde amper 2lere düşmüştü. Sonra voltajı 15.5 e çıkarttım amper yine 5e çıktı. Böyle böyle garanti kılavuzunda yazan 16.1 volta kadar çıkacağım. Tabi bunu yaparken amperi düşük tutacağım. Sonucu yazarım.
Bu süreç neden böyle gidiyor bilen varmı? Yani voltajı yükselttiğimde akünün çektiği akım artıyor acaba içinde kristalize olan sülfatların çözünmesiyle akünün kapasitesi arttığı içinmi böyle oluyor bilemedim.
Bu arada akünün sıcaklığını kontrol ediyorum aküde şuana kadar herhangi bir ısınma olmadı ancak 15.5 volta çıktıktan sonra akü ılıklaştı.
Saat: 13.14 ---------Volt: 15,6--amper 4.26
Saat 16.54 itibariyle voltaj 15.6 amper 3.74 idi ve akü soğuktan ılığa dönmüştü.
Asıl sormak istediğim. Garanti belgesinde yazdığı gibi 16.1 volta çıkayımmı yoksa 15.5 voltda amper 1 in altına düşünce şarjı burakayımmı?
Aldığım yerle görüştüm. Şarj edeyimmi yoksa değiştirirmisin dedim. Abi imkanın varsa bi şarj et bakalım düzelecek mi dedi. Kaç voltla şarj edeyim diye sordum.
12 voltla şarj et dedi iyimi? Halbuki varta, gerilimi 12 volt altına inen aküyü, 16.1 voltla 1/20 akımla şarj et diyor.
Neyse şarja başladım . Önce 11 volt sonra 12 volta çıktı ama şöyle oluyor. Mesela 11 voltla şarja başlayınca önce 5 amper çekiyor sonra voltaj artıyor ve amper 5te sabit kalıyor. Voltaj artışını sınırlayınca yani sabit voltaja getirince o voltaja doyunca akım düşüyor. Eğer voltajı arttırırsak tekrar çektiği akım da artıyor.
Neyse gece 2ye kadar bekledim. Voltaj 13.0 olunca voltajı sabitledim. Çünkü voltaj kontrolsüz olarak yükselmesin diye. CV ışığı yandığında voltajı sabitlemiş oluyorsunuz .13.0 volt 5 amperde bıraktım. Sabah kalktığımda 13.0 volt 2.5 ampere düşmüştü.
Sonra işe giderken 14.4 volta çıkarttım amper 5.0 oldu yine. Öğlen geldiğimde amper 2lere düşmüştü. Sonra voltajı 15.5 e çıkarttım amper yine 5e çıktı. Böyle böyle garanti kılavuzunda yazan 16.1 volta kadar çıkacağım. Tabi bunu yaparken amperi düşük tutacağım. Sonucu yazarım.
Bu süreç neden böyle gidiyor bilen varmı? Yani voltajı yükselttiğimde akünün çektiği akım artıyor acaba içinde kristalize olan sülfatların çözünmesiyle akünün kapasitesi arttığı içinmi böyle oluyor bilemedim.
Bu arada akünün sıcaklığını kontrol ediyorum aküde şuana kadar herhangi bir ısınma olmadı ancak 15.5 volta çıktıktan sonra akü ılıklaştı.
Saat: 13.14 ---------Volt: 15,6--amper 4.26
Saat 16.54 itibariyle voltaj 15.6 amper 3.74 idi ve akü soğuktan ılığa dönmüştü.
Asıl sormak istediğim. Garanti belgesinde yazdığı gibi 16.1 volta çıkayımmı yoksa 15.5 voltda amper 1 in altına düşünce şarjı burakayımmı?