Araçima radyatör fanı için role takacağım nasıl bağlamam gerek

yunus4807

Üye
Katılım
5 Eki 2021
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
33
images.jpeg-11.jpg
 
nvup6gs.jpg

gn22zav.jpg


Bu rölede 86-85 arası 12 volt DC bobin giriş uçları beslemesi, 87a-30 ; 87-30 ise NO ve NC yani normalde açık, normalde kapalı olan kontak çıkış uçlarıdır. Ama direk + 12 volt ve şase (-) arasına bu fanın tek röleyle bağlanması fanın otomasyonlu çalışmasında yetemez, motor radyatör suyuna bağlı bir termostatın elektrik kontak çıkışı röle bobini giriş beslemesine (ısındığında motor kapatılınca da fanın soğutup çalışması için) seri bağlı olmalıdır. Radyatör fanının motor suyu sıcaklığına bağlı olan çalışma otomasyonu ancak bu şekliyle sağlanabilir. Ancak araçta termostat kontak çıkışı hazırsa (2 ucu bağlanacak şekliyle bu röleye bağlanmak için bekliyorsa) o zaman bu tek röle ile olur. Yani rölenin 12 volt DC bobin girişi (primer devre kısmı) termostatın çıkışıyla seri, NO, NC kontak çıkışından biri (sekonder devre kısmı) fanla 12 volt oto akü hattından seri bağlanmış olacak, fanın sıcaklığa bağlı olan bir otomasyonu için.

Not: Bu çizimde belirtemedim, ancak + 12 volt DC ucu eğer bu aracın sigorta kutusundan alınırsa boştaki sigortadan bu fanın çektiği amperi taşıyacak boş bir sigortanın (kontak çekilse de 12 volt üzerinde olan, hafızalı radyonun hafızası bağlantılı olan sigortası gibi) bu çıkış ucundan, eğer aracın motor kısmındaki aküden veya uygun yerden sigortasız olarak alınırsa; sigorta kutusu+uygun amperli sigortayı seri bağlı alıp güvenlik amacıyla kullanın. Kolay gelsin.
 
IMG_20211006_110727.jpg

Bu şekilde baglarsam olurmu burada fan da sürekli + üç varmış sadece şase versem fana artı cekmemsem olurmu
 
Ekli dosyayı görüntüle 82065
Ekli dosyayı görüntüle 82109

Bu rölede 86-85 arası 12 volt DC bobin giriş uçları beslemesi, 87a-30 ; 87-30 ise NO ve NC yani normalde açık, normalde kapalı olan kontak çıkış uçlarıdır. Ama direk + 12 volt ve şase (-) arasına bu fanın tek röleyle bağlanması fanın otomasyonlu çalışmasında yetemez, motor radyatör suyuna bağlı bir termostatın elektrik kontak çıkışı röle bobini giriş beslemesine (ısındığında motor kapatılınca da fanın soğutup çalışması için) seri bağlı olmalıdır. Radyatör fanının motor suyu sıcaklığına bağlı olan çalışma otomasyonu ancak bu şekliyle sağlanabilir. Ancak araçta termostat kontak çıkışı hazırsa (2 ucu bağlanacak şekliyle bu röleye bağlanmak için bekliyorsa) o zaman bu tek röle ile olur. Yani rölenin 12 volt DC bobin girişi (primer devre kısmı) termostatın çıkışıyla seri, NO, NC kontak çıkışından biri (sekonder devre kısmı) fanla 12 volt oto akü hattından seri bağlanmış olacak, fanın sıcaklığa bağlı olan bir otomasyonu için.

Not: Bu çizimde belirtemedim, ancak + 12 volt DC ucu eğer bu aracın sigorta kutusundan alınırsa boştaki sigortadan bu fanın çektiği amperi taşıyacak boş bir sigortanın (kontak çekilse de 12 volt üzerinde olan, hafızalı radyonun hafızası bağlantılı olan sigortası gibi) bu çıkış ucundan, eğer aracın motor kısmındaki aküden veya uygun yerden sigortasız olarak alınırsa; sigorta kutusu+uygun amperli sigortayı seri bağlı alıp güvenlik amacıyla kullanın. Kolay gelsin.
Burada ortadaki uc boş mu kalıyor?
 

Forum istatistikleri

Konular
128,189
Mesajlar
915,708
Kullanıcılar
449,957
Son üye
sezercakmak

Yeni konular

Geri
Üst