ALTİVAR 1.5 KW SÜRÜCÜ YANDI

Katılım
15 Mar 2007
Mesajlar
15
Puanları
1
Yaş
39
Tasıdığımız makınenın besleme geriliminı verdıkten sonra altivar 1.5 kw sürücü osf hatası verdi ve bır kac dakıka ıcınde yandı. Neden yandıgını anlamıs degılım .yardımcı olursanız sevirim
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Kataloğunu incelediğimde OSF hatası için ( [Mains overvoltage] (OSF): Line supply overvoltage ) diye belirtilmiş ; Yani herhangi bir sebeple besleme gerilimin pik yapmış ; kendi atelyemdeki böyle küçük güçlü bir sürücüyü motora giden kabloların kısa devre olması sonucu hasar vermiştik ; ne yaptık ettikse tekrar yol veremedik hata kodunu silmeyi becerip ; en sonunda kargoyla üretici firmaya yollayıp tamir ettirmek zorunda kaldım ; yalnız şimdi kafama dank ettiki bunların tamir fiyatı yenisiyle neredeyse aynı ; bu konuda iyi araştırma yapın.http://www.inverterdrive.com/file/Schneider-Altivar-312-Quick-Start Ayrıca burada sürücü girişinde hızlı sigorta ya da termik şalter bağlanması gerektiği belirtilmiş ; bunları kontrol edin ; eğer bağlanmış ve koruma yapmamışsa değerleri de yüksek olabilir bu korumaların...
 
1.5 kw. sürücünüz muhtemelen tek fazlı, 220 Volt beslemeli bir cıhazdı. Siz buna yanlışlıkla, 2 faz 380 volt gerilim verdınızse OSF vererek yanması normaldir. Başka bir cihaz bağlamadan , bağlantılarınız kontrol ediniz..
 
zeybek ole bır hata yapmam mumkun degıl.10 amper sıgortadan tek faz ile beslenıyordu surucu.bugun panoda hıcbırseyı sokmeden eskı makıneden soktugum omron vs mini jy 1,5 kw lık surucu takdım hıc bır arıza olmadı.ancak bu seferde motor ılerı normal donuyor ama geri donmuyor surucu sc termınalınden s2 sınyal gonderıyorum olmuyor.acaba parametresı aktıf degıl yada baska bır durum var yardımcı olur musunuz?
 
oksuzcocuk tesekkurler ınceleyecegım lımkı bakalım :)
 
makinayı taşırken sürcünde bir sıkıntı oldu ise veya sürücünün içine metal birşeyler kaçtıysa kısadevre yapıp beslemeden patlatıp yakmıştır..şuan sorun bundan gözüküyor.çünkü diyorsunki yerine başka sürücü taktım çalışıyor diyorsunuz bence büyük ihtimal öyle olmuştur..
 
N05 parametresi terse dönmeyi engelleyen 1 konumunda kalmış olabilir. Bunu 0 yapmak lazım. Sürücü yanma olayı da o anda aşırı gerilim gelmiş olabilir. Sürücü girişinde genelde hızlı sigorta olur güç kartı üzerinde o yanmıştır ya da gerilimi ayarlayan zener diyotlar. Yukarda arkadaşın da dediği gibi arıza ile uğraşacağına 1,5 kw sürücü 300-500 TL arası. Yenisini al geç derim ben.

Reverse run prohibit (n05
Setting Operation Conditions“Reverse run disabled” setting does not accept a reverse run command fromthe control circuit terminal or digital operator.This setting is used forapplications where a reverse run command can cause problems
 
Hocam bağlanan motoru da kontrol etmende fayda olacaktır şayet gövdeye kaçak vs dönüş yapıp sürücüye zarar vermiş olabilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,390
Mesajlar
917,197
Kullanıcılar
450,276
Son üye
ESENBEL

Yeni konular

Geri
Üst