Aküyü dolduruyorum geri bitiyor.

lanceas

Üye
Katılım
6 Nis 2019
Mesajlar
1
Puanları
1
Yaş
23
Merhabalar; Honda marka aracımda . Teyib ışığı açık kaldığı için akü bitti marş basmadı . doğru aküyü aldım elektrikçiye gittim akücüye . Akümün yeni olduğunu söyledi akücü. Şarj edelim dedi, e şarj ettirdik doldurduk aküyü akünün lambası yeşil olarak yanmaya başladı. araba taktım aküyü bu sefer aracımda akü lambası yanmaya başladı. çalıştırdım arabayı en az 3 saat gezdim . Ertesi gün tekrar çalıştıramaya çalıştığımda marş basmadı araba akünün lambası siyah olmuş. Tekrar doldurdum aküyü şarj ettirdim. arabayıda akücüye elektrikçiye götürdüm. Şarj dinamosu dediler şarj dinamosunun bi parçasını değiştirdi yine aynı ertesi gün yine akü bitti. Şarj dinamomda felan bir problem yok çalışıyor. Neyden kaynaklı bitiyor olabilir akü lambası sürekli yanıyor. Farklı bi akü taktım yine aynı akü lambası yanıyor. Yeni akümü almalıyım yoksa arabada bir yerde kaçakmı vardır. Bulamadılar akücü elektirikci
 
Sonradan takilan ekipman vs var mi araçta?

Şarj dinamosunun dogru bir şekilde şarj edip etmedigini de anlamak için aracı çalıştırıp multimetre ile akü kutup baslari ölçülür. Eger 14 voltun üzerinde degilse şarjda sorun var demektir.

14 voltun üzerindeyse de ya aküde sorun vardır ya da kacak vardir. Tabi bunu aku dolu iken denemek gerek . Sarj olurken düşük görünebilir.

Kacak tespitini de şöyle yapmış yabancının birisi. Bunu yapmadan önce arabanin bir süre beklemesi gerekir ki diger elektrik aksamin enerjisini vs kapatsin.

 
Son düzenleme:
Diğer sistemlerin arıza vermediğini varsayarak.

Akünüzde sülfatlaşma olmuştur.Sülfatlaşma normalde akü şarj cihazları ile giderilebilir (Şarj dinamosu bu işi yapamaz)Siz aküyü şarj ettirdiğinizi söylüyorsunuz ki bu durumda birde redresörle şarj ettirmeyi deneyin.Muhtemelen derin şarja ihtiyaç var.(bir gün sürer)

Bunun haricinde akü tamamen ölmüşte olabilir.
 
Merhaba, sevgili arkadaşım; araçla yolda giderken, kasise, herhangi bir yol engeline yaklaştığında, yani bu motor devri çok (rölantiye kadar) düştüğünde, akü lambası bu anda kırmızı olarak yanmaya çalışıyor, yanıp sönüyorsa, bu şarj dinamosunun diyot tablası diyotlarında kuvvetle muhtemel sıkıntı var demektir, araç rölantide ve normal devrinde akü lamba uyarısı hiç görülmüyorsa dinamoda ve akü bağlantılarında herhangi bir sıkıntı da yok demektir.

Akü kutup başları başları bağlantısının çok gevşek olup iyi sağlanmamasında, şarj dinamosunun + bağlantı ucunun, şase (-) kutup bağlantısının çok iyi olmadığı şartlarda da akü lamba uyarısı yine hafif yanmalar şeklinde görülebilir. Ancak sıkıntı kesinlikle aküyle ilgili değildir, araç şase (elektrik) sistemindeki iç bağlantılarla veya araç boşta (hiç) çalışmadığı zamanlarda, kontak anahtarı kapalı konumdayken çalışan tüm alıcı cihazlardan, örneğin alarm, saat, vb. herhangi bir alıcı kaynaktan istenmeyen kaçaklar olabildiğini yapılan detaylı tetkikler bunu size gösterebilir.

Aracınızı bu konunun uzmanı olan oto elektrikçide, kontak anahtarı kapalıyken elektrik çekmesi açısından açık kalan tüm cihazların çektiği akımlarla ve alternatör araç içi bağlantıları, vb. açısından iyice kontrol ettirin. Kendi başınıza şu kontrolleri de ayrıca yapabilirsiniz;

1- Motor çalışmadan hemen önce, motor çalışırken ve motor hemen durduktan sonra, akü kutup başları avometreyle skalası DC’de iken ölçülmelidir. Motor çalışmadan önce akü 12,50-12.60 ise iyidir, 12.30-12.20 voltta şarjı eksiktir veya akü iyi şarj olmamıştır. Motor çalışırken akü ktupları ölçümünde en az 14.00 volt veya ona çok yakın 13.80-13.90 (Eski araçlarda bu değer eskiyen iç bağlantılar nedeniyle düşük olabilir) olmalıdır. Motor stop ettiğinde kutup başları iyi durumda olan akü için en az 12.80 -12.70 volt olmalıdır, zaman içinde 12.60 volta düşmelidir. Boşta iken ölçülen 12.60 volt değeri normal olan şarjı, 13.20 volt aşırı şarjı, 12.50 volt %75 şarjı, 12.40 volt % 50 şarjı 12.30 volt ve altı (Mutlu akülerinin kullanma kitapçığına göre) şarjı %25 ve daha düşük olup mutlaka şarj olması gerektiğini gösteren akü kutop başı değer ölçümleridir.

2- DC/AC ölçen pensampermetreniz varsa akü + kutbuna bu pensi kapatılıp, kontak anahtarı çekili iken akım çeken diğer cihazların kaç mA akım çektiği o anda gözlenerek, bu durumdayken normal çekmesi gereken akım iyi biliniyorsa bunun bir karşılaştırması yapılabilir.

NOT: İletken toz, kir, metal tozu, vb. herhangi bir elektrik bağlantı noktasında hiç istenmeyen bir akü deşarjına bu araca binilmediği zamanlarda kolayca neden olabilir, özellikle bu yönden de iyice araştırın. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,118
Mesajlar
915,149
Kullanıcılar
449,822
Son üye
hamidettin

Yeni konular

Geri
Üst