A. selam. Akü/ marş motoru dişlisi/ içten yanmalı motorun volan dişlisi arasındaki gerçek ilişki şu şekillerdedir;
1- Marş motorları 12 voltta oldukça yüksek amperleri (küçük araçlarda en az 130-140 A civarında) çeken seri, DC, fırçalı motorlardır. DC fırçalı motorların mili zorlanırken yani yükteyken şarjlı DC fırçalı matkap, vidalama motorlarının çektiğindeki gibi normalden daha yüksek (130-140 A'yı da mekanik olarak volan dişlisi, içten yanmalı motoru kompresyonla döndürdüğü anlarda zorlanarak döndürdüğünden dolayı çeker) amperleri çeker.
2- 12 volt, 60A'lık aküde 3. bir değer olarak 540A (EN) değeri de yazılıdır. 540A değeri 60 A'ilık bu akünün anlık olarak örneğin araçtaki bir marş motoruna max. olarak verebileceği en yüksek amper değeridir.
3- Akü kapasitesi (A-h) eğer yarı yarıya kadar düşmüşse bu EN değeri de yarı yarıya düşer, yani marş motoruna ancak 270A'yı anlık verebilir. Ama çok soğuk havalarda veya ciddi akü iç sıkıntılarında (fazla sulfatlanma gibi) bu değerin daha da az olabileceğini kuvvetle düşünmek gerekir.
4- Marşın basmaması veya çok kolay çevirip motoru ilk marşla çalıştıramamasında 1, 2 ve 3. maddelerde belirtilmiş gerekçelerle birlikte, araç içi DC kaçaklarıyla akü şarjının çok düşüp yetersiz olması, iç sulfatlanmanın daha fazla olmasıyla aküdeki ani voltaj düşümünün fazla olup, örneğin net 12 voltta verilen yüksek amperle verilen güç değerinin voltun 10.5-11'e düşmesiyle volt*amper=güç değeri olarak daha da az olabilmesidir. Yani aslında araç motorunun bir defada çalışamaması zincirle birbirine bağlı bu nedenlere bağlıdır.
5- Aracın çok eski olup mekanik zorlanmanın motor milini çevirirken daha da artması, marş motoru yük akımının 140 A'dan daha fazla olabilmesine, akü amper-h'nin çok çeşitli nedenlerle daha düşük kalmasıyla akü EN değerinin 540'Aya kadar (max.'da) bu