Akü Şarj Ölçümü

Devreyi buck-Boost olarak çalıştıracağım. Batarya şarj olurken buck, deşarj olurken boost olarak çalışmasını istiyorum. Çift yönlü bir devre olmasını istiyorum. Paylaştığınız devre ile yapmaya çalıştığım devrede fark bobinin yeri. Ama hala devrenin neden düzgün çalışmadığını anlayamadım.

Bİr başka sorum ise şarj devresini sadece buck olarak yapsam çıkışında hem aküyü şarj edip hem de sağlıklı bir çıkış alabilir miyim yük için?

Charge için buck, decharge için boost kullanmak istediğinizi keşke daha önce söyleseydiniz.
Bu şekilde bakınca 31 nolu mesajdaki devre yapısında sorun yok.

Ayrı ayrı buck ve boost devresi yapmaya göre 2 adet diyottan tasarruf etmiş oluyorsunuz.

Ama zamanlamalara dikkat edilirse paylaşılan devrenin diyot yerine mosları kullanabilmek gibi bir avantajı var. N-kanal moslar source'dan drain'e de akım geçirebilir. Buda body diyot üzerinden akım akıtmaya göre moslar üzerinde çok daha az güç harcanması, daha az ısınması demek.

Birde devrede kullanılan TLP250 yavaş/zayıf akımlı kalıyor olabilir. Kullanılan mosların gate charge değeri/gate kapasitesi nispeten yüksek. Lineer bölgede biraz uzun kalıyor olabilirler. Scopla bakmak gerekir. Daha hızlı ve yüksek akımlı opto sürücü bakılabilir.

Birde 1,5mH lik bobin değeri yüksek değilmi. Buck için giriş, boost için çıkış olan voltaj nedir. 14,4V mu?
 
Charge için buck, decharge için boost kullanmak istediğinizi keşke daha önce söyleseydiniz.
Bu şekilde bakınca 31 nolu mesajdaki devre yapısında sorun yok.

Ayrı ayrı buck ve boost devresi yapmaya göre 2 adet diyottan tasarruf etmiş oluyorsunuz.

Ama zamanlamalara dikkat edilirse paylaşılan devrenin diyot yerine mosları kullanabilmek gibi bir avantajı var. N-kanal moslar source'dan drain'e de akım geçirebilir. Buda body diyot üzerinden akım akıtmaya göre moslar üzerinde çok daha az güç harcanması, daha az ısınması demek.

Birde devrede kullanılan TLP250 yavaş/zayıf akımlı kalıyor olabilir. Kullanılan mosların gate charge değeri/gate kapasitesi nispeten yüksek. Lineer bölgede biraz uzun kalıyor olabilirler. Scopla bakmak gerekir. Daha hızlı ve yüksek akımlı opto sürücü bakılabilir.

Birde 1,5mH lik bobin değeri yüksek değilmi. Buck için giriş, boost için çıkış olan voltaj nedir. 14,4V mu?
Zamanlamaları ayarlamak için dead band kontrolü yaptım fakat sorunum gate anahtarlamasından kaynaklanıyormuş. ikisine de farklı anahtarlama verdım bir yönlü çalışırken diğeri tamamen kapalı yaptım. Öncekinde biri anahtarlanırken diğerine o anahtarlama sinyalinin tersini veriyordum bu da kısa devre oluşumuna sebep oluyordu. ayrı ayrı sürünce sorun ortadan kalktı şu an dirence çektirebildiğim akımı bataryaya da çektirmeye çalışıyorum. Teşekkür ederim yorumlarınız için.

İyi çalışmalar.

Çift sarım bobin kullanıyorum. önce tek sarımını kullandım (750uH) sonrada çift sarımını kullanayım dedim. Deneme aşamasında olduğum için sonradan değiştirmedim. Analizini yapar çıkan sonuca göre değiştirebilirim. evet ikisi için 14.4 V. yük çıkışı aynı yerden olduğu için şarj gerilimi ile yük gerilimi, boost gerilimi ile yük gerilimi aynı olmalı diye düşündüm
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,130
Mesajlar
915,293
Kullanıcılar
449,847
Son üye
AhmetK06

Yeni konular

Geri
Üst