Akü çöp mü oldu

  • Konbuyu başlatan aliorhan43
  • Başlangıç tarihi

aliorhan43

Üye
Katılım
24 Eki 2018
Mesajlar
34
Puanları
1
Yaş
50
12 v 60 ah 540 a Varta marka 2014 Aralık üretimi 2015 başında almıştım. 6 sene bitmiş. Geçen sene sıkıntı çıkarmaya başlamıştı. Normalde 5-6 sene ömrü oluyormuş. Geçen sene 5 amper şarj cihazımla 2 kere 20 saat şarja bağlamıştım. Şimdi havalar soğuk 3-4 gün önce 10-15 km. kadar yol yapmıştım çalışırken zorlandı, bir kereye gücüm var dedi. 3-4 gün aradan sonra dün hafif bir enerji verdi bitti. Aküyü araç üstünde ölçtüm 10.9 v, söktüm şarj yerinde 11.4 v verdi. Şarja bağladım 12.1 başladı yarım saatte şarjda ölçüm 12.8 kadar çıktı bıraktım. 5 amper şarj cihazını okumayı beceremedim. Normalde ilk anda fazla amper göstermesi gerekmez mi. Fotoğrafda şarjda görüntüsü var. Akü çöpmü oldu yenisini almam gerekecek sanırım. Son bir kere şarja bağladım. Bu konuda fikir verecek arkadaşlara teşekkür ederim. Birde bu amper göstergesi yanlışmı gösteriyor acaba bilgisi olan arkadaşlara tşk. ederim.
1.jpg
2.jpg
 

Mustafa KABADAYI

Profesyonel Üye
Katılım
15 Ağu 2012
Mesajlar
1,437
Puanları
281
Yaş
35
Konum
KASTAMONU
Akü gözleri kontrol edilmeli, arızalı olan göz varsa tamir edilebilir belki,
Suları eksikse tamamlanıp oto elektrikçiye bir şarj ettirmeniz belki faydalı olabilir.
Akü illa 5 6 yılda bozulacak diye bir kural yok.
Akü var 2 yılda bitiyor akü var 10 yıl gidiyor.
Ama şu bir gerçek ki araba üzerinde iken 10 15 km yol yapmakla akü şarj olmuyor.
 
Konu Sah
aliorhan43

aliorhan43

Üye
Katılım
24 Eki 2018
Mesajlar
34
Puanları
1
Yaş
50
Akü gözleri kontrol edilmeli, arızalı olan göz varsa tamir edilebilir belki,
Suları eksikse tamamlanıp oto elektrikçiye bir şarj ettirmeniz belki faydalı olabilir.
Akü illa 5 6 yılda bozulacak diye bir kural yok.
Akü var 2 yılda bitiyor akü var 10 yıl gidiyor.
Ama şu bir gerçek ki araba üzerinde iken 10 15 km yol yapmakla akü şarj olmuyor.
Akü, kuru akü gözleri kontrol zor iş sanırım, akü gözlerde arıza olduğunu sanmam hiç basmadığında bile 11 v veriyor, şarjda yarım saatte 12.8 v çıkıyor. Elektrikçilerin şarjını elimdeki cihaz yapar diye düşünüyorum, çok fark olmaz. Elektrikçiye veriyorsun en fazla 8-9 saat kalıyor, ben 24 saate yakın şarjda bırakıyorum. Elektrikçilerin şarj aletleri belki farklı olabilir, bilmiyorum. Evet uzun yol yapmak gerekiyor ama sırf akü için harcanacak yakıta değmez. İşin özü 6 sene olmuş şarjla idare ederse bakacam yoksa alacağız bir akü. Ama çokta pahallı almaya gerek yok. Varta dedik fazla verdik, belkide daha uygun fiyatlısını alsak o da 5-6 sene gidecekti.
 

rsimsek

Profesyonel Üye
Katılım
3 Haz 2010
Mesajlar
1,457
Puanları
281
Konum
Anadolu yakası
Kuru akü diye bir şey yok. Bakımsız akü var. Üst kapağı söküp kapaklar açıldıktan sonra elektrolit/sıvı seviyeleri kontrol edilip, varsa eksik olanlar saf su ile tamamladıktan sonra kapaklar açık halde balkon ya da açık alanda 16.1 volt ile redresör şarjını denemek gerekiyor. Çünkü boşta/yüksüz 12.40 volt ve altında kurşun plakalar sülfatlaşır (kireçleşme gibi) ve kapasite düşer. Bu uzun sürdükçe akü akım/güç tutamaz hale gelir.
 
Konu Sah
aliorhan43

aliorhan43

Üye
Katılım
24 Eki 2018
Mesajlar
34
Puanları
1
Yaş
50
Kuru akü diye bir şey yok. Bakımsız akü var. Üst kapağı söküp kapaklar açıldıktan sonra elektrolit/sıvı seviyeleri kontrol edilip, varsa eksik olanlar saf su ile tamamladıktan sonra kapaklar açık halde balkon ya da açık alanda 16.1 volt ile redresör şarjını denemek gerekiyor. Çünkü boşta/yüksüz 12.40 volt ve altında kurşun plakalar sülfatlaşır (kireçleşme gibi) ve kapasite düşer. Bu uzun sürdükçe akü akım/güç tutamaz hale gelir.
Evet bakımsız akü demek istedim. Eski aküler iyiydi açıp kontrol edebiliyorduk, eksik varsa tamamlayıp şarja bağlıyorduk. Fotoğrafta ki benim cihazla şarj etmekle redrösör şarjı aynı şey değil mi ? Benim ki sanırım daha düşük voltajda şarj ediyor, redresör şarjı daha yüksek voltaj, doğrumudur. Birde bakımsız akülerde bu üst kapağı açmak zor sanırım.
 

rsimsek

Profesyonel Üye
Katılım
3 Haz 2010
Mesajlar
1,457
Puanları
281
Konum
Anadolu yakası
EFB/AGM/JEL türünde değilse eskilerden farkı yok. Sadece kapakların üzerine ayrı bir kapak daha takmışlar, az kanırtırsanız çıkacaktır.
Normal şarjda 13,4-14,5 volt ile kapasitenin onda biri akımla şarj edilir. Redresör şarjı ise 16,10 volt ile yirmide bir akımla belli bir süre yapılır.
 
Son düzenleme:
Konu Sah
aliorhan43

aliorhan43

Üye
Katılım
24 Eki 2018
Mesajlar
34
Puanları
1
Yaş
50
Arabayla olmadık yerde kalmak istemiyorsan yeni akü al. Yoksa rezillik yani.
Evet hakılısın zaten ömrünü tamamlamış görünüyor. Benim araçta da aküyü sökmek takmak motor indirmekten zor. Küçücük bir alana sıkıştırmışlar sökmesi ayrı takması ayrı bir dert, kolay olsa 15 günde bir şarja takarım o da kışın beni idare eder. Son defa şarza bağladım bakacağım.
 

Benzer Konular

Forum istatistikleri

Konular
117,749
Mesajlar
829,855
Kullanıcılar
428,558
Son üye
Harunn06

Yeni konular

Üst