9. Siniflarda BaŞarisizlik

mehmet95

Üye
Katılım
21 Kas 2006
Mesajlar
173
Puanları
1
Yaş
39
Arkadaşlar, bizim okulda kültür öğretmenleri 9. sınıfta % 50 başarıyı zor yakalıyor. Okula gelen 10 öğrenciden 5 tanesi ya sınıf tekrarı yapıyor yada okulu bırakmak zorunda kalıyor.
İdare de tüm türkiye' de durum buymuş diyor. Bu bana çok saçma geliyor.

Acaba bu durum tüm meslek liselerinde böylemi, yoksa biz mi bu işi kıvıramıyoruz. Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...
 
Ben Teknik liseden mezun olduğum tarihlerde (90 lı yılları başında) ne meslek lisesinde nede teknik liselerde böyle bir sorun yoktu.En azından başarısızlık oranı bu kadar değildi.Ancak memleketimizde yapılan düzenlemeler neticesinde meslek liselerinin üniversite kazanma şansını neredeyse sıfıra indirilmesi ile meslek liselerini tercih eden öğrenci sayısı azaldı.Başarılı öğrenci sayısı ise neredeyse sıfır.Kısacası artık meslek lisielerini tercih eden öğrenciler aileleri tarafından bu çocuk okumayacak bari bi mesleği olsun mantığı ile meslek liselerine geliyor.Dolyısı ile ne matematik ,fizik gibi sayısal derslerde nede tarih ,coğrafya gibi sözel derslerde başarılı olamıyorlar.Tüm bunların neticesinde mesleklerinide iyi öğrenemiyorlar.Çünki meslek derslerinin çoğu matematik ve fizik temeline dayanır.Bizim zamanımızda türev ,integral derslerinde bile çok yüksek oranda başarı vardı.20 kişilik sınıftan 18 i 4 yıllık fakültelerde okudu.Meslekleri elektrik olmasına rağmen tıp fakültesi ,matamatik öğretmenliği gibi branşlarda üniverste okuyan arkadaşlarım oldu.Şimdi ise ne mümkün doğru dürüst elektrikçi bile olamıyorlar.Çok acı bir durum bu ben bu duruma bilinçli olarak bu ülkenin geleceğine bomba koymak olarak görüyorum.Bizim milli eğitimimiz gerçekten çok kötü yönetiliyor ve bunun sıkıntılarını hepimiz görüyoruz.Örneğin ben meslek lisesi mezunu çocukları da alıp yetiştiriyorum ,meslekle ilgisi olmayan çocukları da ,emin olun aralarında neredeyse hiç fark yok.Ne kadar acı değil mi?
 
Teşekkürler Mehmet Hocam. Tam tartışma alanının konusu bu. Ne Olduda Meslek Liseleri bu duruma geldi ?
Kimseyi incitmek gibi bir düşüncemiz asla olmaz. Bir baba ,bir Veli bir EML.li olarak bakış açım.

Rakani arkadaşımız fotoğrafı güzel çekmiş.Resmi tam ortalayamasada yine de güzel..Teşekkür ederim.

Sekiz yıllık eğitime geçmeden, çocukları Anadolu Lisesi Orta kısmına hazırlamak için 3.sınıftan itibaren dersane dersane koşturduk.Orta okulu Anadolu Lisesi Orta kısmında okuyan çocukların bir kısmı, LGS’de Fen Lisesine geçti.Bir kısmı Anadolu Lisesinde devam etti.ÖSS kapısına kadar.

Peki İlkokul 5.sınıftan sonra sınavla girilen okullara yerleşemeyen çocuklarımız ne yaptı? Normal Eğitim veren Orta okullara devam etti.8.sınıfta LGS’de bu gruptaki öğrencilerin bir kısmı Anadolu Lisesi-Öğretmen Lisesi-Süper Lise-Teknik Lise arasında tercih yaptılar.

Sınavla yerleşilen okulları kazanamayanların içinde yine de Üniversite okuma hayali ve hevesi olanlar düz liseleri tercih ettiler. Peki EML. ne hangi profil öğrenci kaldı? Okumayı isteyen ama ders çalışmayı sevmeyen grup kaldı. O gün bu grup öğrencilerin içinden bile sıyrılmayı başarabilen, 2 yıllık bir yüksekokula yerleşebilecek puana erişen öğrenciler çıkabiliyordu.(iki kez elemeden geçirdiğimiz için)

8 Yıllık Eğitim yürürlüğe girdikten sonra EML.nin durumu iyiye gittimi derseniz bana göre hayır.Daha kötüye gitti.Pazar günü sınavları var. Üniversite okuyacak ve Türkiyenin geleceğinin idaresinde,çeşitli kademelerinde söz sahibi olacak öğrenciler bu Pazar günü yapılacak sınavla belli olacak.Sıralanacaklar Fen Lisesi-Anadolu Lisesi-Öğretmen Lisesi-Süper Lise-Teknik Lise ve sınavsız okullar olarak.Hepsine başarılar diliyorum.

Son grubun ikinci diliminden öğrenci gelecek EML.ne. O da aile zoruyla.Bir mesleği olsun Bari anlayışı ile.Birinci sınıfı okuduktan sonra başka okula gitmezse veya başarısız olduğunda okulu bırakmayanların içinden; Elleri öpülesi EML Öğretmenleri Teknisyen çıkaracaklar.Türkiyenin geleceğine eleman yetiştirecekler.

Bu noktaya dikkat çekmek istiyorum.Öğrencilerin büyük bir bölümü Üniversite veya diğer nedenlerle İdari ve Hizmet sektörüne kaydı.Teknisyen olarak hizmet edebilecek kesimde ümitsizlik v.s nedenlerle okulu bırakmakla vasıfsız eleman kategorisine kayıyor.Türkiyeyi ileride bekleyen sorunlardan birini şimdiden üretmeye başladık.

Bu gözlemler son on yıla ait.Bulunduğum şehirdeki EML.nin 10 yıl önceki mevcudu 3000 öğrenci.Küçük beldelerimizin nüfüsuna yakın.Şimdi mi diye sorarsanız 500 öğrenci dolayında.Bir çok bölüm öğrencisizlikten kapanma tehlikesi altında.2-3 öğrenci ile bölüm açık tutulmaya çalışılıyor.Elektrik-Elektronik-Bilgisayar revaçta diğer bölümlerin durumu içler acısı.Öğretmenlerin durumuda ona paralel.

Mehmet Hocam Türkiyede böylemi acaba diyor ? Daha kötü diyebilirim. Saygılar..
 
bizim okulda 300 kişi kaldı

MEB nin mesleki teknik öğretime verdiği önem işte ortada

daha okulların ne zaman kapanacağını bile planlayamayan idarecilerle anca bu kadar
 
Sn:Zeum hocam.Biz bazı arkadaşlarla teknik eğitim mezunları olarak bu siteye benzer bir site kurduk vakti zamanında.Orda çok ateşli ve güzel tartışmalar yapıp bazı kararlar aldık.Ankaraya gittik ,üniversiteden hocalarımızla ,milli eğitimle ve yökle görüştük.Hepsinin söyledikleri de hemen hemen aynıydı.Bu durumdan memnun olan yok.Ancak bir şey yapan da yok.Açıkçası ben ümitsizliğe düştüm.Bu ülkenin geleceği gerçekten tehlike altında.Bir gün bir gazetede demir çelik sektöründe iş gören bir firma sahibinin ropörtajına rastlamıştım.Beyfendi şöyle diyordu'' bizim en büyük sıkıntımız vasıflı teknik eleman bulmakta ,eskiden meslek ve teknik liselerden çıkan öğrencileri alır bir ay eğitir ve faydalanmaya başlardık.Ancak şimdi bu süre altı aya kadar çıkabiliyor.''
Arkadaşlar matamatik bilmeyen ,fizikten bi haber bir öğrenciye nasıl elektrik öğretebilirsiniz.1/1 = 0 diyen bir öğrenci üstelikte lise 2.sınıftaysa.Bir bilinmeyenli denklem çözmeden hangi elektrik problemine sonuç bulabilirsiniz.Şimdi meslek liselerinin payına bu tip öğrenciler düşüyor.Sebebi aşikardır ,üniverste şansı tanımazsan öğrenci sana gelmez.Peki gelenler kimler ,''okumayacak bu çocuk hanım verelim meslek lisesine bi mesleği olsun'' diyen ailelerin çocukları.Milli eğitim bakanlığı haricinde tüm bakanlıklar yurt dışı ve Avrupa kökenli kanunları getirip doğru dürüst düzenlemeden yürürlüğe koyarken ,Milli eğitim hiç oralı bile olmuyor tersi istikamette işler yapıyor.Yazıktır bu millete ,yazıktır bu milletin geleceğine.Emin olun bir yada iki nesil sonra dışardan ,tekniker ,teknisyen ve mühendis transfer etmek zorunda kalacağız.Amaç bumudur bilinmez ,ama bunun iki sebebi olabilir.Ya bu insanlar çok saf ve beceriksiz ,yada çok akıllı ve becerikli ama kötü niyetli.Varın siz karar verin.Selamlar ,saygılar.
 
Meslek liselerindeki öğrencilerin başarısızlığını, üniversiteye girişte çıkarılan engellere bağlamak ne kadar anlamlı?

Başarısızlar denilen kişiler eskiden liselere mi gidiyordu,
üniversiteye girişte meslek liseleri mi düz liseler mi daha başarılı idi?
.......
Galiba bu yaklaşım sadece kendimizi avutmamıza yarıyor. Eskiden de orta okuldan "hiç bir şey olmazsa meslek sahibi olsun" diye çocuklar, bizler geliyorduk buralara, şimdi de aynısı oluyor.
Ezelden beri normal liselerin yarısı kadar matematik, kimya, fizik, edebiyat gibi üniversite sınavında soru çıkan derslerin verildiği okula hangi akıllı üniversiteye de giderim diye gelmiştir? Merak ederim!
 
Turk86 arkadaşım olaya bu boyutuyla bakman doğrusu beni çok şaşırttı.Ben meslek lisesindeki öğrencinin başarısızlığını değil meslek lisesine neden başarısız öğrencilerin geldiğini anlatmaya çalıştım.İki dönem arasındaki farklılıklardan bahsettim.Benim dönemimde özellikle teknik lise öğrencilerinin üniversteye rahatlıkla girebildiğini anlatmaya çalıştım.Bunun sebebinin meslek lisesi sınavlarının kaldırılmış olması ,bu sınavın kaldırılmasındaki sebebinde üniversite şansını tamamen yok etmek vesilesi ile öğrencilerin gelmek istemeyişine bağladım.İlk ve orta öğretimde zayıf olan öğrencinin zaten üniversiteyi kazanma ihtimali çok zayıf ancak bundan daha vahim olanı mesleğini öğrenme ihtimali de çok zayıf.Bu sebep ve sonuçlardan mütevellit piyasada ki yetişmiş kalifiye elemanların sayısının azalmasından yakındım.Bir diğer olaysa meslek liselerinin meslek lisesi ,teknik lise ve anadolu teknik lisleri olarak üçe ayrılması ve bu üç grupta farklı ders içeriklerinin olmasıdır.Teknik ve anadolu teknik liseler hem mesleki hemde matamatik ,fizik vb. diğer dersleri alarak üniverste şansı olan ,meslek liseleri ise daha çok piyasaya yetişmiş eleman sağlayan okul pozisyonundaydılar.Ancak bu durum şimdi değişti ve bu değişim zincirleme olarak hem gelen öğrenci sayısında azalmaya hemde öğrenci kalitesinde düşüşe sebep oldu.Peki sonuçta ne mi oldu elektriği bilmeyen elektrik bölümü mezunu elemanlar ortaya çıktı.Bunun örneklerine mesleğim icabı piyasa da malesef çok rastlıyorum.Bu sıkıntımı dile getirmeye çalıştım.Ben bu şekilde teknik liseden mezun olan ve üniverste okumuş biriyim sınıf arkadaşlarımın %95 i de bu şekilde başarılı oldu.Peki şimdi başarılı olamamalarının sebebi nedir sizce?
 
teknik eleman olmayınca fabrikalar olmuş ne yazar sonucta o işletmeyi ayakta tutan etmenlerden biri
 
Ben ortaokuldan sonra lise tercihimi meslek lisesi olarak belirledim.Meslek lisesine gittiğimde karsımda 50x50 cm lık bır tahtanın uzerıne cakılmış bır kac buvatın karsısında buldum kendimi.Soğuk bır tahta ve önünde geçireceğim tam bir sene.Hocalar bıze adi anahtar tesısatını gösterırlerdı, devrenın kurulumu 5 dk atolye ders suresı ıse 8 saat. Ben 8 saat boyunca soğuk sıramda otururdum hoca ise odasında sobanın basında.Canı sıkılan hocalar bizi atolyeye girerken önlüklerimizle bizleri birer asker gıbı yuruturlerdi.Sınıfın kapısına gelince bize rahat,hazırol,ve dikkat çektirirlerdi.Bütün bunları neden yapıyorlardı? Eğitim için mi, yoksa içten içe gulumsedıklerı içinmi. Karsılarında duran 40 tane öğrencıye bunları yapan embesiller öğretmen sıfatını tasıyabılırler mi?Ben şimdi ordakı hocaları parmağımda oynatırım bilgi seviyemle, ama onların yuzunden düz lise mezunu oldum.Yani meslek lisesini 9. sınıftan sonra bırakıp düz liseye gecip mutlu bır egıtım hayatından sonra mezun oldum.Şimdi burdan okulun adını vermım şimdilik ama istanbul da olduğunu bılın.Eğer bu yazdıklarımı okursa o hocalardan biri,sizden dahada ilerlemiş beni, bu durumda bıraktığınız için hepınızden nefret ediyorum.Ben meslek lisesi diplomam yok diye büyük şirketlere cv bile dolduramıyorum. Sizler ufak beyinli embesillerden baska bir şey deildiniz. Ve hep öyle kaldınız.öğretmenlere saygım sonsuzdur benim bu sözlerim elndeki gücü bu şekilde kullanan embesilleredir.Zaten ben en çok öğretmen olmak istemişimdir.....
 
Yüksek Gerilim Çok güzel izah etmişsiniz söylecek tek kelime bulamıyorum
 

Forum istatistikleri

Konular
128,214
Mesajlar
915,864
Kullanıcılar
449,995
Son üye
osmanguney15

Yeni konular

Geri
Üst