7.5 kw'lık 2 adet motora en ucuz maliyetle nasıl yol veririz.

selcukxp

Üye
Katılım
31 Mar 2007
Mesajlar
383
Puanları
1
Arkadaşlar işletmemizde kullanılan köprülerde köprüyü hareket ettiren 2 adet motor var bunların ikisinede ait FK bulunmakla beraber bir pls yardımı ile çalışyor tamamen oto kontrol ama elimizde olmayan sebeplerden dolayı bazen pls arıza verip bizi yarı yolda bırakıyor.Buda köprünün hareketi geciktiği için bizi maddi sıkıntılara sokuyor.bizde düşündükki bu motorlara dışarıdan seyyar bir şekilde soketler yardımı ile istenildiginde baglanabilen bir sistem yapmak istiyoruz bunula ilgili ucuz maliyetli bir çizim, fikir veya önerilerinizi bekliyorum .saygılar

MotorLAR 7,5 KW'lık 2 side aynı yöne dönüyor.Sistemle bulunan malzemelerle ilgili bir çalışma veya revizyon yapmak istemiyoruz ,tamamen dışarıdan istenildiğinde bir soket yardımı ile sisteme adapte edilecek ve motorlara FK ile münferit enerji saglayabilecek.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
merhaba
ön celikli olan iki motor aynı yöne birbirinden bağımsızmı çalışacak yoksa berabermi
7,5kwlık motor yıldız üçgen çalıştırılabilir kontaktör termik ve döşüycen kanallara göre bir fber panoyla işini en kestirmeden halledebilirsin
 
27volkan kardeşim motorlar bagımsız çalışacak aynıı zamanda motorlara direkt yıldız içgen yol veremiyoruz bagımsız çalışmasının sebebide köprünün yönünü motor hareketleri ile degiştiriyoruz ama dediğin gibi motorlara yıldız üçgen yol veremeyiz motorlar çok agır yüklü bir sistemi kontrol etmekde ani yük artışı olamamalı çok düşük hereklerle bunu saglamalıyız.saygılar
 
Köprüyü eğer iki motor birden yürütüyor ise ( öyle olmalı ),"bağımsız çalışma" diye bir kavram olmaz.
Her iki motor,aynı anda çalışmalı,durmalı,birisinin arızası durumunda diğeri de durmalıdır.Aksi takdirde
köprü aşağı uçar.Teorik olarak,bu işin en doğrusu, "elektrik mili" ile tahrik etmektir.Elektrik mili yapılmıyor
ise,motorların,konik rotorlu özel motor olması gerekir.Dışardan,iyi emniyet tedbirleri alınmamış pano ile
çalıştırmayı düşünmeniz çok sakıncalıdır.Arıza sebepleriniz ne ise,onu çözmeniz en doğrusudur.Eksik bir
çözüm,büyük kazalara sebep olabilir.Bu işte ,maliyet düşünülmeden,en uygun çözümün uygulanması en
doğru yoldur.
 
Canım bu köprü uçak körük köprüsüdür.uçak limana indiginde körügün bağlanabilmesi için körüğün altında bulunan iki adet motor birbirinden bağımsız aynı yöne hareket etmekde ve körügü uçaga yanaştırmakda veya ayıırmakdadır, dedimya müdehhale edemediğimiz bazı arızalar yaşamakdayız zaman çok önemli anlık o körüğün uçakdan ayrılması gerekiyor arıza için zaman bile bulamıyabiliyoruz sıkıntımda bu yoksa dediğin gibi sistem arızasını gidermek daha güvenli olurdu.Biz şu an sistemi mekanik olarak çekmekdeyiz arıza esnasında ama buda bizim için bir zaman kaybı,bu işlemi yPrken kullandıgımız arailarda bizim deil ve yine para kaybımız oluyor.Ben sizden sadece bu motorları FK ile ileri veya geri yol verebilmem için küçük bir sistem bilgisi istiyorum .saygılar.

Nasıl bir FK kullanabilirim.?
 
fk dan kastınız frekans kontrolümü eğer dediğiniz oysa invertör destekli çalışıyor anladığım kadarısıyla eyer benim düşündüğüm gibi ise motorlara yıldız kalkışlı istenilen devri yakalamak için redüktör atmak en mantıklısı redüktörlerin klit sistemlilerivar motor hareket almadıkca sistemde kaçırma olmaz
devirler önemli değilse (varsayalım motor 2800 devir) en basit en ucuz yol motoru üçgen bağlar enversör şalter kullanırsın
sistemin mekanik hareketini nasıl yapıyor motor nelere hareket veriyor aradaki aktarma organları neler biraz daha açıklarsan konuya daha net bir cevap verebilirim
 
enucuz maliyetli çözüm 1 adet 40x40 pno,1 adet 1,0,2 pako şalter,termikve kontaktör derim
 
mevcut sistemdeki kumanda gerilimini 1-0-2 pako anahtardan geçirip 2 adet mini kontakörü çektirip daha sonra 1 pozisyonunda 1.mini kontaktör üzerinden var olan sistemini çalışmasını sağlamak ve arıza durumunda pako yu 2 pozisyonuna alıp 2. mini kontaktörün üzerinden 2 adet start ve 1 adet stop ( 2 ayrı enversör devresi kurarak ) Fk lerin start uçlarını dolaştırıp sorunu giderebilirsiniz. müdahale edemediğiniz arıza durumlarında panoda motorların çalışması için gerekli voltaj oluyordur herhaldenasıl bir arıza oluşuyor bilmiyorum
 
arkaşım buna benzer bir devre yapmıştım. 9 adet motoru tek yol verici ile sisteme sokuyorduk. devrenin mantığı 1 adet yolverici ve her motor için 2 adet kontaktör yol verici herhangi bir motora yol veriyor motor gerekli devire ulaşınca kontaktör yardımı ile şebekeye atıyor. Dezavantajı ise aynı anda sadece bir motor yol alıyor. iki motorda aynı anda kalkış yapmayacaksa 1. motor kalkışını tamamlayıp şebekeye bağlanacak sonra yolverici 2. motoru devreye alıp şebekeye atar. uyarsa şeklini ciziyim.
 
Çok saolasın arkadaşım teşekkür ederim malzeme siparişini verdim gelince imalata başlıyacağım inşallah.saygılar
 

Forum istatistikleri

Konular
128,198
Mesajlar
915,774
Kullanıcılar
449,980
Son üye
shield325

Yeni konular

Geri
Üst