60v elektrikli motor beynine 72v akü takmak

Aküyü ısıtın dedikte sanırsın ki altında ateş yakın demişim
30-35 derece sıcak suya konduğunda akü iç sıcaklığı 20 dereceyi bile bulmaz.
Yüzlerce akü şarj ettim. Yenileme yaptım. Daha birinin sıcaktan patladığını görmedim.
Aküler aşırı sıcakta bozulur. Bozulma sebebi ise sülfürik asitin bozulmasıdır.
O sizin söylediğiniz çok profesyonel şarj cihazları kaç amper veriyor birde onun araştırmasını yapın isterseniz.
Bizim burada verdiğimiz 12 volt 1 amperlik şarj cihazı.
Ups odaları zaten soğutulmak zorundadır. Aşırı ısıdan dolayı aküler bozuluyor.
ups ler kaç watt akım çekiyor kim bilir 5 kw nın altında değiller sanırım.
Sizin o gördüğünüz odalar çok yüksek kw çeken sistemlerdir.

Hocam bu volt konusu ayrı bir konu benim bahsettğim şey amper için.
Aküler üzerinde voltaj bir birini tamamlar bu doğrudur.
Ancak amper bir birini tamamlamaz.

Hadi benim dediğim yanlış olsun diyelim.
5 akülü bir sistemde aküler bittiğinde tek tek akülerin amperlerini ölçünüz.
Göreceksiniz ki her akünün amperi farklı farklı
eğer ki sistem üzerinde amperler bir birini tamamlamış olsa idi.
Her akünün amperi eşit çıkması gerekir.
peki öyle olmadığına göre
Benim söylediğim şeyin neresi yanlış söyleyebilirmisiniz acaba?

Sanayi deki oto tamircisine sorsan.
Marş basmıyor usta diye sorsanız.
size vereceği cevap : Aküye biraz sıcak su dök olur
Daha ne söyleyeyim ben
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
beyin buradaki dalgalanmayı önlüyor, akünün(lerin) ömrünün kısalmasını verimin düşmesini engelliyor, farkında değilsin belki ama diğer aküler daha hızlı boşalıp işlevini yitiriyor. sanayi işi sıcak su olayını ben de biliyorum, anlık çözümdür ve her zaman işe yarar diye bir kural yoktur, bilinçsiz bir şekilde yaparsan sonuçlarını tahmin edebilirsin. ve ben sanayideki usta değilim. sanayideki usta kadar da usta değilim.
 
Hocam kimsenin bilgisini küçümsemek değil burada ki amacımız.
Bilgi paylaşımı.
Her yerde aynı bilgiler var zaten.
İnsanlar bakıyorlar. Bu bilgilere
Daha önce deneyip çözüm bulamadığı konu gördüğünde ona bakmıyor.
Sonra değişik bir fikir ortaya atılmış ...
Bakıyor kendisince daha önceki deneyimlerini de işin içine katarak.
Kendisince bir şeyler yapıyor.
İlla ki benim dediğimi yapın da diye de ısrar etmiyorum.
İlla ki benim dediğim doğru bunu kabul edin de demiyorum.
Herkes deneyip görecektir.
 

bilmiyor; bilmediğini de bilmiyor ve doğruyu bi tek kendisinin bildiğini zannediyor.

mahlası değişse de zihniyet değişmiyor.
 
@izmirli_m

Bu konu hakkında ve diğer konular hakkında bilip bilmeden yanlış bilgi veriyorsunuz.
Hadi bilen adam sizi takmıyor zaten, ama bilmeyen biri dediğinizi yaparda maddi zarara uğrar ise daha kötüsü kendine zarar verir ise bu vebal ile nasıl yaşayacaksın?Bu resmen kul hakkına girer.
 
Merak etmeyin zaten beni anlayanlar anlıyor
Ve söylediklerimin doğru olduğunu da biliyorlar.
Cevap dahi yazmıyorlar çünkü bu konunun bilinmesini dahi istemiyorlar
Siz kendi doğrularınıza o kadar inanmışsınız ki!!!
Ben konuyu burada kapattım.
Cevaplarınızın benim için bir önemi yoktur.

Bu cihaz ile tek tek şarj edeceksiniz.
Seri bağlı olarak değil.
Aküleri tek tek söküp bu şarj cihazı ile en az 12 saat şarj etmeniz gerekiyor.
Akü şarj cihazı başlığı uymuyor ise kabloyu kesip artı ve eksi uçlarını bulup akülere bağlayabilirsiniz.
Bu söylediğim işlem aküleri canlandırma işlemidir.
Normal şarj ile karıştırmayın.
Önerilerimin tamamı bir akünün yeniden performans artışını sağlamakla ilgilidir.
Akü üretimi sırasında hazırlanan akü içindeki elektrolit sıvısı 20-25 derecede hazırlanır. Ona görede şarj işlemi uygulanır.
Soğuk havalarda elektrolit sıvısının ısısı düştüğü için şarj kapasitesi düşer.
Benim anlattığım olayın kendisi elektrolit sıvısının ısı değerini bulup şarj kalitesini arttırmak için bu önerilerde bulunuyorum.
 

Tartışmadan bağımsız olarak elektrikli motorlarla ilgili faydalı bilgi sağlayan kişi sayısı çok az ve sizin bu anlamda paylaşımlarınızı faydalı ve bilgilendirici buluyorum. Foruma kayıt olmadan önce sizi okudum hep. Teşekkür ederim sorularımın cevabını aldım sayenizde.
 
Ben teşekkür ederim.
Bir faydam dokundu ise ne mutlu bana.
Evet benim verdiğim bilgiler bazı kişiler tarafından kabul görmeyen fikirler.
Bu konularda cevap yazdığımda baya bir laf sokma işlemine tabi tutuluyorum
Ben kendim deneyip uygulamadığım hiç bir işlemi tavsiye etmem.
 
Merhaba.Bu gün dediğinizi bizzat yaptım.48v motora,5’nci aküyü taktım, ve sonuç beyin 60v yerine,72v gördü.Ben de motoru çalıştırmadım,yanmasın diye.Bir yerde yanlış yapmış olabilirim mi?
 

Ekli dosyalar

  • 21E21685-D50B-41FD-8F3D-0025EB509316.jpeg
    397.4 KB · Görüntüleme: 15
  • 91D50611-FBAC-49A1-9A60-3797565DA695.png
    2.4 MB · Görüntüleme: 15
Merhaba.Bu gün dediğinizi bizzat yaptım.48v motora,5’nci aküyü taktım, ve sonuç beyin 60v yerine,72v gördü.Ben de motoru çalıştırmadım,yanmasın diye.Bir yerde yanlış yapmış olabilirim mi?
beyin iç yapısını özelliklerini bilmeden bir şey söylemek çok zor. denemek senin elinde, sonuçlarına katlanmakta senin tasarrufun, ne diyeyim deneyebilirsin sorumluluk sana ait.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…