5. Kattan garaja elektrikli araç için hat çekilebilirmi?

Dc şarj yapabilmek mümkünmü?
Gereği var mı ki? En düşük DC şarj cihazının fiyatı 200 bin TL civarında. Kablolama falan hariç. Apartmanda 11kW bile sorun olabilir. Apartmandaki problemlerini aştınız diyelim birde dağıtım şirketi tarafında sözleşme gücünüzün arttırılması gerekebilir.​
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Gereği var mı ki? En düşük DC şarj cihazının fiyatı 200 bin TL civarında. Kablolama falan hariç.
Anladım. Diyelimki yönetim kabul etmedi apartmandan hat çekmeyi. Ozaman araca şarj için yetebilecek güneş enerjisi sistemi kursam nekadar fiyat çıkar acaba?
 
Güneş panelleri fiyatları hakkında bilgim yok maalesef ama çok çok pahalıya geleceğini söyleyebilirim sadece.
Teşekkür ederim. Ozaman yönetimle bir şekilde uzlaşmaya bakmak lazım.
 
Teşekkür ederim. Ozaman yönetimle bir şekilde uzlaşmaya bakmak lazım.
Aynen. Elektrikli araç satışları gün geçtikçe artıyor. Emin olmamakla birlikte artık yeni yapılan sitelerde şarj istasyonu için otoparkta yer bırakılması gerekiyor diye biliyorum ama ya eskiler ne olacak? Bu işi kanuni bir zemine oturtmaları lazım. Şuan bizde balkondan kabloyu atıp şarj eden var yönetim sesini çıkarmıyor ancak sayı çoğalırsa bu durum rahatsız edici hal almaya başlayacak ve sorunlar çıkacaktır diye tahmin ediyorum. Penceresinin önünden kablo geçmesi gerçektende kişiyi rahatsız edebilir ayrıca tehlikeli de olabilir.​
 
Hevesinizi kırmak istemiyorum ama şu an ki batarya teknolojisi ile elektrikli araç alınmaz iyi araştırın sonra pişman olmayın. Ayrıca güvenli de bulmuyorum bu araçları. Genel olarak lityum bataryaları aracın tabanına yerleştiriyorlar. Fiziksel hasara sebep olacak düzeyde bir darbe vs. alınca bu bataryalar öyle bir yanıyor ki söndürmek mümkün değil abartmıyorum suyun içine soksanız yine alev alev yanmaya devam ediyor.

Ve şu an da yeni yeni piyasaya giriyorlar mevcut bataryaların ömrü bitince yenileri için ne kadar ücret isteyecekler acaba? Belkide bu şekilde her batarya değişimi gerektiğinde aracı yenilemek daha mantıklı olacak ki kapitalist sisteme yakışır bir dayatma olur.
 
Hevesinizi kırmak istemiyorum ama şu an ki batarya teknolojisi ile elektrikli araç alınmaz iyi araştırın sonra pişman olmayın. Ayrıca güvenli de bulmuyorum bu araçları. Genel olarak lityum bataryaları aracın tabanına yerleştiriyorlar. Fiziksel hasara sebep olacak düzeyde bir darbe vs. alınca bu bataryalar öyle bir yanıyor ki söndürmek mümkün değil abartmıyorum suyun içine soksanız yine alev alev yanmaya devam ediyor.

Ve şu an da yeni yeni piyasaya giriyorlar mevcut bataryaların ömrü bitince yenileri için ne kadar ücret isteyecekler acaba? Belkide bu şekilde her batarya değişimi gerektiğinde aracı yenilemek daha mantıklı olacak ki kapitalist sisteme yakışır bir dayatma olur.
Toyota ve Renault' un 2010 yılından günümüze elektrikli araçları var. Yeni bir teknoloji değil. Yanan araçlar tesla idi şahsen tesla markası bana çıktığı günden beri güven vermiyor. Tercih edeceğim bir marka değil. Ayrıca lpg li araçlarda yanıyordu bir ara ve kimse kullanmaktan vazgeçmedi. Şahsi düşüncem artık benzin veya dizel yakıtlı araçlar yakıt fiyatlarından ötürü çok maliyetli olmaya başladı.İmkanlar dahilinde elektrikli araçlara yönelmek lazım.
Aynen. Elektrikli araç satışları gün geçtikçe artıyor. Emin olmamakla birlikte artık yeni yapılan sitelerde şarj istasyonu için otoparkta yer bırakılması gerekiyor diye biliyorum ama ya eskiler ne olacak? Bu işi kanuni bir zemine oturtmaları lazım. Şuan bizde balkondan kabloyu atıp şarj eden var yönetim sesini çıkarmıyor ancak sayı çoğalırsa bu durum rahatsız edici hal almaya başlayacak ve sorunlar çıkacaktır diye tahmin ediyorum. Penceresinin önünden kablo geçmesi gerçektende kişiyi rahatsız edebilir ayrıca tehlikeli de olabilir.​
Site yönetinleri kendi şarj istasyonlarını kurabilir. Ve burdan abartmamak kaydı ile siteye gelir elde edebilir. Atıyorum evden 300 tl ye dolacak bataryayı site istasyonundan 450 tl ye doldursak benim için kabul edilebilir bir çmzüm olurdu.
 
Hepsinin sistemi aynı aslında Li ion ları tabana seri paralel şekilde bağlaya bağlaya gidiyorlar. Şehir içi kullanım için zararı olmaz bence ama şehir dışında ve arazide bende tavsiye etmiyorum.

Ben trenlerde de kullanılan jeneratör tipi elektrikli araçları daha güzel buluyorum Nissan E-power gibi. Petrol ile kullanıyorsunuz ama içerisinde bir jeneratör var, motoru falan hepsi elektrikli. Trenlerde çok başarılı bu sistem ama arabaları bilemiyorum.

Sohbet amaçlı söylemek istedim akıl vermek istemedim yanlış anlamayın lütfen.
 
Hepsinin sistemi aynı aslında Li ion ları tabana seri paralel şekilde bağlaya bağlaya gidiyorlar. Şehir içi kullanım için zararı olmaz bence ama şehir dışında ve arazide bende tavsiye etmiyorum.

Ben trenlerde de kullanılan jeneratör tipi elektrikli araçları daha güzel buluyorum Nissan E-power gibi. Petrol ile kullanıyorsunuz ama içerisinde bir jeneratör var, motoru falan hepsi elektrikli. Trenlerde çok başarılı bu sistem ama arabaları bilemiyorum.

Sohbet amaçlı söylemek istedim akıl vermek istemedim yanlış anlamayın lütfen.
Benimde ilk etapta ilgimi çekti fakat şu an için e power tarzı araçların yürütme ve ilk alım maliyetleri ekonomik değil. Kendi kullanım şartlarım açısından değerlendiriyorum. Uzun yol yapmıyorum. Şehir içi kullanım %95 civarı. Tamamaen elektrikli araçlar ile e power tarzı araçlar arasında 500.000 tl ve üstü fiyat farkı var. Bir depo ile max 1000 km gidiyor aşırı dikkatli kullanman lazım. Yani km de 2 tl gibi bir maliyeti olacak. Öte yandan elektrikli aracı evde şarj edersen km de 0.40 kr maliyeti var yani şehir içi kullanan biri için çok cazip.
 
Site yönetinleri kendi şarj istasyonlarını kurabilir. Ve burdan abartmamak kaydı ile siteye gelir elde edebilir. Atıyorum evden 300 tl ye dolacak bataryayı site istasyonundan 450 tl ye doldursak benim için kabul edilebilir bir çmzüm olurdu.
Olması gerekende bu ancak bunu yasal zemine oturtmak lazım aksi halde yönetimin keyfiyetine bırakılırsa işin içinden çıkılmaz. Mesela istasyonun kurulumu için parayı kim ödeyecek? Adam aidatını ödemiyor istasyon kurulumu için tövbe para alamazsınız. Kanundur, yönetmeliktir vs. birşeyler çıkması lazım.

Yeni binalar için zorunluluk var :https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/yonetmelik/7.5.24408.pdf
Madde 5 j




Adam kaza yapmış pil değişimi için 25 bin dolar istemişler.
https://blink-drive.com/index.php/2023/03/03/byd-battery-replacment/



Bu amcada kaza yapmış zaten araç gitti bende pilini evde depolama amaçlı kullanırım demiş ve pile girişmiş.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,855
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst