35A köprü diyot 5A neden ısınır

Katılım
17 Ağu 2010
Mesajlar
630
Puanları
1
Arkadaşlar konveyörüm bitti sayılır dün motoru bağladım ve denedim gayet güçlü bir şekilde döndürüyor sayılır ancak 35A köprü diyot(doğrultucuda)bulunan 5A geçen devrede ısınıyor bunun nedeni ne olabilir yalnız denerken regüle devresini evde unutmustum o enedenle sadece köprü diyotla doğrultma yaptım kondansaör direnç ile filtreleme yapmadım bilginize.Teşekkürler
 
1- köprü diyot 35amper değilde 5amper lik takmış olmayasın.
2- köprü diyotun üzerinde 35 yazabilir ama belkide çakma diyor olabılır.
Tekrar ince ayrıntılatı kontrol et ve diyota sogutucu tak + ufak bi fan tak.
ısınma olması normaldir.ama belli değeri aşmadıkça.
 
Sayın bahdiyarusta'nın dediği gibi piyasadaki diyotlar hep çakma ve adi çin malları. Çok fazla güvenme. Soğutucu takmakta fayda var.
Bir seferinde kullandığım köprü diyodun yanında yazan artı, eksi, ac. yazıları ters yazılmıştı. Yaptığım alternatörü denemek için kullanmıştım, alternatör kısa devre olmuş gibi dönmüyordu.
 
Köprü diyotla yapılmış bir doğrultucu;2X sekonder çıkışlı bir doğrultucuya göre 2 defa fazla ısınır.Bunun nedeni köprü diyotlarda ikişerli seri çalışma olmasıdır.Diyot üzerinden akım aktığında kesinlikle ısınır.35 amper bir köprü diyot 5 amperde hatırı sayılacak kadar ısınır.Bu nedenle köprü diyot kullanırken muhakkak soğutucu kullanmalıyız.Kişisel olarak ben 35 amper köprü dıyodu maksimum 8 amperde kullanmaya dikkat ediyorum.Tabii ki soğutuculu olarak.Kolay gelsin.
 
Teşekkürler o zaman bende soğutucu takayım bugünkü denememde yalnız ısınma hatırı sayılır değil el yakar ve el değmez derecede.Teşekkürler.
 
Isınması normaldir, çünkü köprü diyot üzerinde akıma bağlı olarak güç kaybı olur. Soğutucusuz kullanılmaz.

Saygılar...
 
0,7v X 2 = 1,4v X 5A = 7w ısınması normal kendi yapısını 7w lık bir ısıtıcı olarak düşünürsek o gövde bu ısıyı atamaz
 
35 a lik diyot 5a de el değmeyecek derecede ısınıyor buna 35a verirsek alev alır demekki =)
 
Tv deki smps trans bile soğutucusuz kullanılmıyor ki 3.15 A sigorta ile korunan devreye sahip var gerisini sen düşün sen neden soğtucu kullanmalısın bir de dah etkili ısı iletimi için yani etkili soğutma adına ısı macunu/termal pasta kullan devren ne kadar kıymetli ise oa göre kaliteli macun al bunlar da kalite kalite her işte olduğu gibi bu işte de; ne kadar köfte o kadar ekmek ;)
 
Arkadaşlar konveyörüm bitti sayılır dün motoru bağladım ve denedim gayet güçlü bir şekilde döndürüyor sayılır ancak 35A köprü diyot(doğrultucuda)bulunan 5A geçen devrede ısınıyor bunun nedeni ne olabilir yalnız denerken regüle devresini evde unutmustum o enedenle sadece köprü diyotla doğrultma yaptım kondansaör direnç ile filtreleme yapmadım bilginize.Teşekkürler

Merhaba.Sn.ceyerancı35;

Tüm diyotlar ister üzerlerinden dc. akımını direk olarak (Doğrultulduktan sonra veya bir bataryadan,güç kaynağından gelen dc. akımı üzerlerinden direkt geçirirken) veya ac/dc doğrultması sırasındaki dönüşümde geçirirlerken ısınırlar.Ancak bu diyodların nispeten düşük akımla çalışanlarında (1N400X serisi gibi) nominal akım geçişlerinde,bu ısınmanın el temasıyla fark edilmesi daha güç,35 amperlik bir köprü diyotta,4-5 amperlik akım geçişinde fark edilip hissedilmesi daha kolay ve belirgindir.1N4001 serisi bir diyot nominal akım değerinin aşıldığı,örneğin kuru-jel bir akünün tam boş durumundan şarj edilmesi sırasında el yordamıyla da fark edilecek derecelere kadar ısınıp bu ısınması ayrıca fark edilecek hale de gelebilir.

Diyotlardaki bu ısınmanın asıl nedeni,diyot içinde voltaj düşümü ile ve diyottan geçen akımla doğru orantıda bu ısınmanın artmasına neden olan içsel (Malzemenin atomsal özelliğine de direk bağlı olarak oluşan voltaj düşümleri) güç kayıplarıdır.Silisyum diyotlarda bu voltaj düşümü (Kaybı) yaklaşık olarak 0.65-0.70 volt civarındadır..Bu diyotta içsel olarak gerçekleşen güç kaybı;P kayıp=V*I'dır.Diyottan o anda geçen akım 5 amperse eğer;P=0.70*5=3.5 watt.lık bir güç kaybı oluşur.Bu kayıp da diyot gövdesinden,içten dışa doğru ısı enerjisi şeklinde diyottan dışarıya doğru atılıp verilmeye çalışılır.

Ancak diyottan nispeten yüksek akım şiddetleri geçerken,yeterli bir soğutma olmadığında ise,diyodun gittikçe de ısınması sonucunda,çıkışında vereceği net amper değeri de düşecektir.Yani belirli bir amper değerinden sonra,daha yüksek geçen akım şiddetlerinde iyi bir soğutucu ile diyodun daha verimli çalışabilmesi ve net bir akım şiddetini de daha kolay verebilmesi sağlanabilmiş olacaktır.Oluşan bu ısı örneğin 35 amperlik köprü diyotların montaj yerinden soğutucuya vidalanmasıyla,oluşan bu atık ısı,diyot verimini yüksek akım şiddetlerinin geçişinde,diyodu daha verimli çalışabilir durumuna da getirmiş olacaktır.Yüksek akım şiddetlerinin diyotlardan,köprü diyotlardan (Bir de köprü diyotlarda 4 diyot tümleşik olarak tek gövdede,bir tek yapıda bulunduğundan,ısı enerjisinin yüksek akım şiddetlerindeki akım geçişlerinde,bu ortak gövdede birikip yoğunlaşması daha kolay olabilecektir.) geçişiyle dc akımlarının eldesinde (Ac/dc dönüşümünde) bu soğutmanın önemi daha da belirgindir.Kolay gelsin.
 

Benzer Konular

Forum istatistikleri

Konular
128,189
Mesajlar
915,708
Kullanıcılar
449,957
Son üye
sezercakmak

Yeni konular

Geri
Üst