hayır direk motor ile değil dediğin gibi arada kayış var kayış gergileri ise normal şartlara uyuyo ne fazla gerili nede boşluk yapacak kadar sallanıyo
sistem sadece belli bir kısma haava vererek içeriye giren temiz havanın yerine pis havanın çıkması amacı ile kuruldu
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Dostum mutlaka test etmişsindir ama sormada fayda var,
1- Kayışları çıkartıp, motoru normal durumda iken ( Serbest ) sürdünmü? ( motor boşta iken rahat çalıştımı ? )
2- Soft starter veya frekans convertoru adapte etmişsin, bu revizyondan sonra motor devrini ölçtünmü?
( Motor devri etiket değeri ile uyuşmuyorsa yapman gerekeni söylemeye gerek, mekanik ve sargılar ile ilgili problem vardır. )
3- yıldız dan üçgene geçme zamanı kaç saniye ? ( motor tam devrini aldıktan ne kadar sonra yıldıza geçiyor ?
 
kayışları çıkartıp sürmedim fakat, elle dahi rahat yol alıyo,motorun devrini de ölçmedim gerek de görmedim 1500d/dk yaklaşık devirli motor kasma yapsa akımda hissettirirdi kendini
yıldızdan üçgene geçis süresini en son olarak 15sn tuttum devrini rahatlıkla bulmuştur
ama bende senin gibi sargılardan şüpheleniyorum hala şuan sorun yok oldumu motorun gideceği yer belli direk hurdalığa oda bunu biliyo ki ses seda çıkarmadan çalışıyo ;D ;D
 
Hocam yukarıda yazıklarımı bir dene istersen çünkü Frekans convertorleri ve soft starterlar kendi özellikleri gereği motora zaten olması gerekenden fazla tork verirler. ve senin motorunda mekanik sıkışma veya sargılarında bir problemin varsa bunu ancak motor tamamen uçuşa geçip ilgili sürücüyü patlattığında anlarsın.
istersen yarın sabah kayışları sök, motoru manuel olarak boşta üçgen yıldız ile sür derim ben.
karar senin tabiki bu tür konular çok önemli konular, boşluk vermemek lazım yoksa o sistem öyle kalır
senden başkada kimse bakmaz. bu da acı bir tecrübedir.
selam dua ile
 
Hocam boş ver.zaten o güçteki bir motoru sürücü ile kullanarak dünyanın tasarrufunu yapıyorsun.Japonyada hemen hemen sürücüsüz motor yokmuş.Kalkışta aşırı akım çekmeyeceksin.dururken rahat duracaksın.şebekeyi zorlamayacaksın.rulmanların daha geç eskiyecek.Motorun daha güzel korunacak.Tabii bu bardağın dolu tarafı .gerçekten de doğrusu sürücü kullanmak.Bardağın boş tarafı ise bi motoru yıldız üçgen kaldırmayı becerememiş olman :)
şaka yapıyorum.Hocam aynı motor üçgen çalışıyorsa,giriş gerilimi gerçekten 3 faz geliyorsa,aynı devrede başka motor çalışıyorsa,sorun gerçekten üçgene geçiş zamanı ile ilgili gibi görünüyor.ama sigorta o kadar gümlüyorsa da bir çakışma akla geliyor.bir de ana sigortan gecikmeli tiptir değil mi.Hocam sevabına şu olayı çöz de yarın gece bari rahat uyuyalım.kafama takıldı olay.
 
;D tamam dostum defalarca baktım ama gene bakarım sorun değil bende rahat uyuyamıyorum zaten bi çözsem rahatlıcam walla ama sürücü de yerine çok yakıştı be bozmak istemiyom :)
 
Motorun bağlı olduğu sistemdeki hava kanalının uçlarının açık olması da yine motorun fazla akım çekmesine dolayısı ile sigortaların inmesine neden oluyor olabilir. Böyle bir sorunla daha önce karşılaştım.
 
Arkadaslar ayni problemi su an ben de 30 KW, 57 A Bant motorumda yasadim...Bir saat boyunca faz sirasi yanlisigi deyip bir suru kombinasyon denedik...Sorun ayni: kumanda devresi bosta saglam...Motor yildizda kalkiniyor ama tam ucgene gececegi anda stop ediyor...Termikte veya ana salterde herhangi bir atma yok...Ucgen kontaktor bobini cekili ama motora enerji gitmiyor...Ne yapacaz:)
 
Hocam kontaktör çekili ama enerji gitmiyorsa,kontaktörün giriş ve çıkışına bakmalısınız.Gerilim var mı diye.var derseniz pens ampermetre ile fazlardan akım çekilip çekilmediğine bakmalısınız.Çünkü bazen fazın birisinde bir eksiklik oluyor fakat ölçü aletiyle ölçünce motordan dönen fazı görüyor ve yanılıyorsunuz.bir de termik bozuk olabilir mi,yakın zamanda başıma geldi.Eskii bir siemens termik.Üzerinden kaç amper geçtiyse artık,3 kutubu da açık devre kalmış.İlk defa görmüştüm böyle bir şey.
Bir de tavsiyem var size ve tüm arkadaşlara.Böyle uzun süre uğraştıran arızlarda bazen devreyi söküp dikkatlice yeniden yapmak,arızayı bulup tamir etmekten daha çabuk oluyor ve daha güzel sonuç veriyor.
kolay gelsin
 
hicbirsey ' Alıntı:
Arkadaslar ayni problemi su an ben de 30 KW, 57 A Bant motorumda yasadim...Bir saat boyunca faz sirasi yanlisigi deyip bir suru kombinasyon denedik...Sorun ayni: kumanda devresi bosta saglam...Motor yildizda kalkiniyor ama tam ucgene gececegi anda stop ediyor...Termikte veya ana salterde herhangi bir atma yok...Ucgen kontaktor bobini cekili ama motora enerji gitmiyor...Ne yapacaz:)

Stop ediyor derken? Kontaktör mü bırakıyor?
Zaman rölesi süre ayarı kısa gelebilir. Motor tam devrini almadan üçgene geçerse, şebekede gerilim düşümü oluşturabilir ve kontaktör bobini bırakabilir.
Motor çalışmazken ve yıldız çalışırken gerilimi bir ölçün.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,245
Mesajlar
916,145
Kullanıcılar
450,052
Son üye
Fatihkaya00

Yeni konular

Geri
Üst