- Katılım
- 26 Haz 2007
- Mesajlar
- 1,967
- Puanları
- 806
- Yaş
- 64
4 aydan beri üzerinde çalıştığım 24 v. 1000 w. gücündeki alternatörün test çalışması aşağıdaki linkte.
Genel alternatörler bildiğimiz asenkron motor sisteminde olup, büyük güçte olanlar elektromanyetik rotorlu yani rotorunda sargılar olup, dışardan elektrik verilerek manyetizma sağlanır. Küçük çaplı olanlar ve genelde rüzgar türbinlerinde kullanılan alternatörlerin de statoru asenkron motor gibi olup, rotorunda sabit mıknatıs vardır.
Hepimizin bildiği üzere statora sarılan bobinlerin bir kısmı nüve içinde kalırken, bir o kadar bobin de nüve dışında kalarak direnci boşu boşuna artırmaktadır. Biz bu nüve dışında kalan bobinlere çöp bobin diyoruz. Ayrıca nüve içine koyacağımız bobin sayısı bellidir. Oyuk boşluğu ne kadar tel alıyorsa o kadardır.
Benim yaptığım alternatörde bildiğimiz şekilde stator yok. Tamamen başka bir tarzda nüve yaptım. İstenilen sayıda bobin sarılabiliyor. Ayrıca yukarda bahsettiğim çöp bobin de hiç yok. Bobinlerin tamamı manyetizma altında olduğundan, kullanılan bobin teli de daha az olmaktadır. Dolayısıyla daha az bobin teli daha az direnç oluştuğu için daha fazla verim almaktayım.
Bir artısı da, bilinen alternatörlerde rotorda bulunan sabit mıknatıs stator oyuklarından geçişlerde step yapar ve dönüşü zorlar. Benim sistemde hiç zorlanma yok.
Sistemde 1,50 mm. bobin telinden 96 mt. kullandım. Toplam bobin ağırlığı 1,7 kg.
alternatör test.flv - YouTube
Genel alternatörler bildiğimiz asenkron motor sisteminde olup, büyük güçte olanlar elektromanyetik rotorlu yani rotorunda sargılar olup, dışardan elektrik verilerek manyetizma sağlanır. Küçük çaplı olanlar ve genelde rüzgar türbinlerinde kullanılan alternatörlerin de statoru asenkron motor gibi olup, rotorunda sabit mıknatıs vardır.
Hepimizin bildiği üzere statora sarılan bobinlerin bir kısmı nüve içinde kalırken, bir o kadar bobin de nüve dışında kalarak direnci boşu boşuna artırmaktadır. Biz bu nüve dışında kalan bobinlere çöp bobin diyoruz. Ayrıca nüve içine koyacağımız bobin sayısı bellidir. Oyuk boşluğu ne kadar tel alıyorsa o kadardır.
Benim yaptığım alternatörde bildiğimiz şekilde stator yok. Tamamen başka bir tarzda nüve yaptım. İstenilen sayıda bobin sarılabiliyor. Ayrıca yukarda bahsettiğim çöp bobin de hiç yok. Bobinlerin tamamı manyetizma altında olduğundan, kullanılan bobin teli de daha az olmaktadır. Dolayısıyla daha az bobin teli daha az direnç oluştuğu için daha fazla verim almaktayım.
Bir artısı da, bilinen alternatörlerde rotorda bulunan sabit mıknatıs stator oyuklarından geçişlerde step yapar ve dönüşü zorlar. Benim sistemde hiç zorlanma yok.
Sistemde 1,50 mm. bobin telinden 96 mt. kullandım. Toplam bobin ağırlığı 1,7 kg.
alternatör test.flv - YouTube