2,2 kv jeneratör alternatörü harici kullanma

Katılım
18 Şub 2020
Mesajlar
36
Puanları
1
elimde attlas spg 2700 model 2,2 kv lık jeneratör vardı calısıyordu. elektrik üretem kısmını ayırdım benzin yerinde .resimlerde görüldügü gibi matkapla ceviriyorum 220 elektrik vermiyor calısma ısıgı yanmıyor bana 12 volt ac elektirk görülüyor ölcü aletinde yay sensörünü yaga bıraktım gene sonuc alamadım
jeneratörün özellikleri
cihazın özellikleri :
Akü şarj için 12 V DC çıkış opsiyonu
Aşırı yükte sigortasız devre kesici
Daha ekonomik kullanım için AVR sistemi
4-zamanlı OHV motor
Düşük yakıt tüketimi
Fırçasız alternatör ve kolay Bakım için uyarlanmış kontaksız ateşleme sistemi

Yağ seviyesi düştüğünde oluşabilecek hasarı önlemek için motoru
otomatik olarak kapatan "otomatik yağ seviyesi uyarı sistemi"
Tek bakışta yakıt seviye tespiti

motor resmi.jpg
baglantı.jpg
61538
61539
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
matkabın hızıyla o alternatörden elektrik üretmek çok zor. hadi oldu diyelim hız ile birlikte tork da vermelisiniz. yoksa en ufak bir yükte alternatör bayılacaktır.
 
Neredesinden bakarsan bak 3-4 hp motor var, kaç devir bilmek lazım. Araştırmak lazım
 
Jenaratör altarnatörleri yüksek devirlerde enerji veriyor diye biliyorum, özel sarım altarnatör senin işini görecektir. Örnek vermek gerekirse, 500 devir altarnatör sardırırsın, mili elinle çevirsen bile lambayı ya
 
Jenaratör altarnatörleri yüksek devirlerde enerji veriyor diye biliyorum, özel sarım altarnatör senin işini görecektir. Örnek vermek gerekirse, 500 devir altarnatör sardırırsın, mili elinle çevirsen bile lambayı ya
Bu mıknatısla olanlarını diyorsun
 
Orijinalinde içten İkazlı (DC akımlı) uyartım sistemini devre dışı bırakarak (ayırıp) jeneratör rotorunu ikaz uyartımsız olarak harici bir motorla (matkapla) döndürmeye çalıştıysanız jeneratör (alternatör) bu nedenle akım üretmemiş olabilir. Kolay gelsin.
 
Orijinalinde içten İkazlı (DC akımlı) uyartım sistemini devre dışı bırakarak (ayırıp) jeneratör rotorunu ikaz uyartımsız olarak harici bir motorla (matkapla) döndürmeye çalıştıysanız jeneratör (alternatör) bu nedenle akım üretmemiş olabilir. Kolay gelsin.
Bunu şu çarkı gibi bir projede kullanmak için ayarlıyacam denemek icin matkapla denedim baya devirli matkapti ama ac12 volt çıktı.acaba bu resimde turuncu sargıya 12 dc elektrik versek ne olur acaba bi abimde ona elektrik ver demişti mahalleden biri youtubede farklı alternatörde görmüş. Bu fırçasız motor olduğu için 2 tane yeşil kondastor turuncu akü çıkışı ve i bu sistemde dışarıda kaç volt kaç amperli dc elektrik vercem 12 mi 24 mü bide rotor ikaz akımını nerden vercem abi avr kart sisteminde aslında basit gibi duruyor ama ilk defa bu jenaratör olayına girdim rotor ikazı nette araştırdım forumda da araştırdım böyle bi olay varmış manyetik alanı çoğalmak için ikazda elektrik veriliyormuş jenaratör kısımları zaten otomatik yapılıyormuş
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Forum istatistikleri

Konular
127,957
Mesajlar
913,907
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst