100 rpm mi 1000 rpm çıkarmak için kayış kasnak hesabı

korkmaz_design

Yönetici
Yönetici
Yönetici
Katılım
21 Ara 2006
Mesajlar
2,526
Puanları
419
100 rpm mi 1000 rpm çıkarmak için kayış kasnak hesabı nasıl yapılır veya bilem var yapabilir

kayış V

tahrik eden 100rpm veya 120rpm tam ölçmedim
tahrik edilen 1000rpm veya daha fazla

bunun için nasıl bir kasnak almam lazım
 
Küçük kasnagın çapının büyük kasnaga 1/10 oranda büyük olması gerekir ama güç on kat düşer
 
aslında yapmak istediğim şu marş motoru ile alternatörü çalıtırmak marş motorunun kaç devir ile döndüğünü bilmiyorum ama öğrendiğim doğru ise 100 devir gibi bir şeymiş alternetöründe elektrik üretmesi için en az kaç devire ihtiyacı var onuda bilmiyorum ben 1000 devir derken arabanın rolanti devrine göre dedim fikri olan varsa paylaşabilirmi
 
marş motoru aşırı akım ceker yani uzun sürelimli kullanıma uygun hazırlanmamıştır(dizayn edilmemiştir)
altarnatör minimum 900 devirde akım üretir
 
peki ben bu alternatörü neyle döndürebilirim 12v ile çalışan ve 900 devirle dönen

yada bana sürekli 10a verebilecek bi alternetör önerbilirmisiniz
 
sayın şef üzerinde calışıyor sözü ona bırakayım ben.
 
Küçük kasnagın çapının büyük kasnaga 1/10 oranda büyük olması gerekir ama güç on kat düşer

Güç, sürtünme kayıplarını ihmal edersek sağbit kalır.Döndürme momenti düşer.

Bu işi kasnakla yapabileceğiniz gibi , redüktörlede yapılabilir.piyasada hazır 1/10 oranında redüktörler bulunmakta.
 
peki ben bu alternatörü neyle döndürebilirim 12v ile çalışan ve 900 devirle dönen

yada bana sürekli 10a verebilecek bi alternetör önerbilirmisiniz
Neden böyle bir çalışma yaptığınızı anlatırmısınız. Zira elektrik vererek elektrik üretmek pek mantıklı değil.
 
küçük bir deney için ilk aşamada lazım ama sanırım küçük bir benzinli motor kullancam
 
slm korkmaz kardeş araçlardaki alternatörler yüksek rpm yapar ve elektrik üretmek için bir takım modifiye yapmanız gerekir.ozman 12 volt ve istenilen amperi alabilirsiniz örneğin oto alternatörlerini sökün içindeki tel kalınlığı kaçsa örneğin 075mmse siz 1mm yapın sargıları sökerken sayın yanı tur sayısını 0,75 örneğin 60 tur sarılmışsa siz 100tur sarın ama 1 mm olarak asıl yapılacak işlem rotorun üstünde birtakım işlemler yapmanız gerekecek neodyum mıknatıs koymanız gerekecek yapmış olduğunuz işlemi kaba taslak anlatıyorum.ve bu işlemi yapan çok arkadaşlar var ama size şunu önereyim.bulabilirseniz kamyon alternatörlerinden yapın tabi bu anlattıklarımla hemen bitmiyor.koyacağınız mıknatıslarla nüve arası 1mm olmalıki istenilen manyetik alan oluşması için ve roturun üstüne koyacağınız mıknatısları N-Sgibi karşılıklı koymanız gerekiyor işlemler bittiğinde yapmış olduğunuz alternatör AC olacak tabi siz bunu doğrutmalısınız yaptınız alternatör 2 fazlı ise örnek veriyorum.ister hızlı diyotla isterseniz köprü diyotla yada alternatötün kendisinde diyot var ordanda DC ye çevirebilirsiniz.şimdi bu alternatörü hangi konumda kullanacağınız önemli rüzgar içinse mutlaka 1/10 rediktör yada dişli sistemi yada triger kayışı ile yapmanız gerekicek çünkü oto alternatörleri yüksek devirde üretime başlar yapacağınız kanat boyları 55cm geçmemelidir.3 kanattan yaparsanız türbilans yapma oranı sıfırkonumda olur tabi bunu 4-6-8 gibi kanatlar yapan arkadaşlarda var ama sonunda 3 kanat sistemi tercih edilmiştir şimdilik bu kadar sorularınız olursa cvplarım
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,855
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst