1 inverterle 2 A.C motor sürülürmü...?

red_ejder

Üye
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
48
Puanları
1
Yaş
39
arkadaşlar eger daha önceden verilmişse kusura kalmayın benim sorum şu

1 tane 0.75 kw inverterle 2 tane 0.37 kw motor sürülürmü...?
2 tane sürülse dahi saglıklı olurmu ...?
inverter ile ilgili ilerde problem cıkarmı cıkarırsada neden olur..?
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Mecbur kalınca yapıyoruz.Sıkıntı olmuyor.Yeter ki güç toplamı inverteri gecmesin.4 motor surdugumuz bir uygulama da var, calısıyor.
 
ben möller inverter kullanıyorum son zamanlar 1 tane 0.75 kw inverter iki tane 0.37 kw ac motor hataya geciyor belli zaman sonra anlamadım dogrusu

hata kodu aşırı akım hatası motorlarda sadece konveyor ceviriyor yükte yok yani
 
sürücü seçimi yapılırken dikkat edilmesi gereken en önemli husus akım değerleridir. Motorlarının akım değerlerini bilmiyorum ama 0,75kW Moeller'in monofaze cihazları 4 amper çıkış vermekte. Eğer senin 2 adet 0.37kW motorlarının akımı 4 amperden fazlaysa aşırı akım hatası vermesi normaldir. Motor akımlarına bakıp bilgi verebilirmisin?
 
red_ejder ' Alıntı:
arkadaşlar eger daha önceden verilmişse kusura kalmayın benim sorum şu

1 tane 0.75 kw inverterle 2 tane 0.37 kw motor sürülürmü...?
2 tane sürülse dahi saglıklı olurmu ...?
inverter ile ilgili ilerde problem cıkarmı cıkarırsada neden olur..?

Evet surulur ama DIKKAT:
* motorlarin gucunden degil akimlarindan yola cikarak surucu secin
* Paralel motor uygulamalarinda TOPLAM motor kablosu genelde iyice uzayabilir, bu durumda cikis sok bobini kullanmak gerekir
* Motorlara munferit koruma yapin cunku inverter sadece toplam akima bakabilir, munferit olarak bir motor az bir digeri cok akim cekiyorsa ve bunlar birbirini dengeliyorsa inverterin haberi olmaz, cok akim ceken yanabilir...
* inverter cikisinda motorlari devreye almak icin kontaktor olacaksa bu kontaktor(ler) inverter cikisi enerjili oldugu surece (inverter run'dayken) konumunu korumalidir. invertere stop denildiginde rampali durusu bitene kadar da run'da kalir, dikkat edin. ornegin: "K1 kontaktoru ile birinci motoru devreye alip hizlandiralim sonra K2'yi cektirip ikinci motoru ilerde devreye sokariz" uygulamasi kabul edilmez!!!
 
frekans konvertörü seçimlerinde güce göre değil akıma göre seçmeliyiz ve motorun çalışma koşulları önemli fan yada pompamı yoksa yön değişmeli çalışan talatli bir makinemi vinç uygulamasımı olduğu bilinerek sürücü ona göre seçilmelidir ben 3kw 7 adet gamak motoru acs600 37kw sürücü ile çalıştırıyorum motor çıkışlarına motor koruma şalteri bağlı motorda arıza olduğunda sadece ilgili motor devre dışı kalıyor.yalnız sürücü paralel çalışan motorlarda DTC modunda çalışmıyor scaler kontrolde çalışabiliyor.sürücü girişinde ve çıkışında reaktör koruması var.
 
çoklu motor uygulamalarında AUTOTUNE (motor tanımlama)kesinlile yapılmıyor bunada dikkat etmemiz lazım.bazı sürücülerde ilk starttan önce autotune yapılıyor bunu iptal etmek lazım.

iyi çalışmalar
 
İnvertörlerde çoklu motor uyglaması sadece v/f kontrolde yapılmalıdır. Vektör kontrol modunda birden fazla motor sürmek invertörün hataya geçmesine sebep olabilir.
 
İki 0,37 KW. motor için minimum 1 KW. invertör kullanılmalıdır.0,75 KW. invertörle sistem üst sınırda çalışacağından hata sinyali verebilir. bilginize.
 
çalışmakta olduğum fabrikada 8 adet motorun aynı anda aynı devirlerde çalışması için frekans generatör motoru ile çalıştırıyorduk. Generartör motorun bakımının zaman alması ve arızalanması sonucu sistemi aksatıyordu. Çözüm olarak ABB ACS800 sürücü ile 2 seneye aşkın hiç probem yaşamadan çalışmaya devam ediyor. Burada seçeceğin sürücü gücü çalıştıracağın motorların toplam gücünden fazla olması gerekiyor ve her motor için motor koruma şalteri kullanman iyi olur.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,197
Mesajlar
915,759
Kullanıcılar
449,976
Son üye
ARALSAN

Yeni konular

Geri
Üst