Yüksek akım problemi

Katılım
19 Haz 2019
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
33
Merhaba Arkadaşlar

Elimde 2 adet 18.5 kw motor var bu motorlardan 1 tanesi yanması sonucu sarıma yolladık sarımdan geldikden sonra yerine taktık fakat termik atttirdi yaptigim olçümde motor kalktıktan sonra cektigi amper miktari cok fazla ve hızını aldıkgı halde dusmuyor sarimciya yolladık ama sorunun sarımda olmadıgını soyledi havalandırmacı balans sıkıntısı yok dedi neden kaynaklı olabilir yardımcı olurmusunuz
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Merhaba Arkadaşlar

Elimde 2 adet 18.5 kw motor var bu motorlardan 1 tanesi yanması sonucu sarıma yolladık sarımdan geldikden sonra yerine taktık fakat termik atttirdi yaptigim olçümde motor kalktıktan sonra cektigi amper miktari cok fazla ve hızını aldıkgı halde dusmuyor sarimciya yolladık ama sorunun sarımda olmadıgını soyledi havalandırmacı balans sıkıntısı yok dedi neden kaynaklı olabilir yardımcı olurmusunuz

İzolasyon testi yaptırın çıkar problemin ne olduğu
 
Sarımcı sararken orjinal sarım şemasına uygun sarmadıysa genelde bu şekilde kıvırırlar.

Bir kaç kez denk geldim. Sökülen motordan çıkan iletken çapında elinde iletken yolsa bir tık ince yada kalın kullanıp sipirle oynayabiliyor.

Motor nihayetinde çalışmıyor mu çalışıyor ama sonunda ya fazla akım çekiyot ya fazla ısınıyor yada güçten düşüyor.

Bu anlamda her bobinajcıya güvenmiyorum malesef. Sonuçta ihale üzerine kalmasın diye işi ilmine göre söküldüğü şekilde sarıldığını yanlış olmadığını söylerler. Vicdan meselesi.

Şu an sizin motorda bu durum yaşanmış diyemem ama olma olasılığı var.
 
Merhaba Arkadaşlar

Elimde 2 adet 18.5 kw motor var bu motorlardan 1 tanesi yanması sonucu sarıma yolladık sarımdan geldikden sonra yerine taktık fakat termik atttirdi yaptigim olçümde motor kalktıktan sonra cektigi amper miktari cok fazla ve hızını aldıkgı halde dusmuyor sarimciya yolladık ama sorunun sarımda olmadıgını soyledi havalandırmacı balans sıkıntısı yok dedi neden kaynaklı olabilir yardımcı olurmusunuz
Hocam yani şimdi 1 adet motorun yanmış ilk önce dimi , ya bi anda yüksek amper çektiğinden dolayı yanmışsa veyahut yükte mekanik bir problem varsa ve bu giderilmediyse yine aynı senaryolar yaşanacak. Bana kalırsa imkanın varsa yükten ayırıp boşta bir çalıştır ölçümlerini yap , ısınma vs. oluyor mu. 2 tane aynı motordan var dedin yine imkanın varsa motorların yerlerini değiştir aynı problem orjinal motorda da oluyor mu yani illa ki bir fikir verecektir, kolay gelsin.
 
Sarımcı sararken orjinal sarım şemasına uygun sarmadıysa genelde bu şekilde kıvırırlar.

Bir kaç kez denk geldim. Sökülen motordan çıkan iletken çapında elinde iletken yolsa bir tık ince yada kalın kullanıp sipirle oynayabiliyor.

Motor nihayetinde çalışmıyor mu çalışıyor ama sonunda ya fazla akım çekiyot ya fazla ısınıyor yada güçten düşüyor.

Bu anlamda her bobinajcıya güvenmiyorum malesef. Sonuçta ihale üzerine kalmasın diye işi ilmine göre söküldüğü şekilde sarıldığını yanlış olmadığını söylerler. Vicdan meselesi.

Şu an sizin motorda bu durum yaşanmış diyemem ama olma olasılığı

motoru farklı bir sarımcıya daha yolladım oda bir sorun goremedi demin gorüştüm oda sıkıntının rotorda olabilecegini soyledi. motorun gamak a gitmesi gerektigini rotor olcumu yapılması gerektigini soyledi bakalım sonuc ne cikacak
 
Milin , bloke olması gibi bir sorun yaşan -
mışsa,rotor çubuklarında erime olmuş
olabilir.Aşırı akımın sebebi bu da olabilir.
Bu arıza ,asenkron motor rotoru için
özel üretilmiş ( growler cihazı benzeri ) bir
cihazla ancak anlaşılabilir.Fabrikaya gön -
dermek yerine,yedek bir rotor alınması da-
ha pratik olabilir.Rotorda,bazı bölgelerde
kararma / yanma belirtisi varsa,sorun o
olabilir.
 
Son düzenleme:
Mil bloke olmuşsa hala bloke olması gerekmez miydi? Mekanik sistem tamir görmedi ise?

Yada mekanik sistem duzeltilmedi ise.

Motor dönmekte zorlaniyormu acaba ? Gerekli mekanik kontrolleri yapılırsa sorun çözümüne yaklaşmış olunur.
 
İşletmede,bu tip bilgiler ! karizmanın çizil-
mesine ! sebep olacağı için,genelde,1-2 ki-
şi arasında sır olarak kalır.
 
Bobinajcı rotoru görmeden sıkıntı olabileceğini sadece söylüyor yorum yapıyor , yani kısacası sargılarda sıkıntı yok diyor . Mesela biz de yorum yapıyoruz ihtimalleri söylüyoruz . kendi fikrim motoru gamak a göndermeden önce bizim söylediğimiz deneyebileceğiniz ihtimalleri deneyin . gidip gelmesi sonuçlanması zaman alacaktır ki şahsi fikrim motoru gamak a gönderiyorsanız yeni bir motordur diye düşünmekteyim veya çok hasar görmemiş . Bizim fabrikada hem elektrik hem bobinaj atölyesini beraber yürütüyoruz yaklaşık 4 sene de 1 yada 2 defa sıkıntılı rotora denk geldim, onlarda artık ömrünü yetirmiş sökülüp takılmaktan hasar görmüş rotorlardı, demek istediğim kolay kolay rotorlara bişey olmuyor. Eğer illaki atıklık varsa rotorun milinde usta bir tornacı 2 saatte işinizi çok kolay çözecektir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,165
Mesajlar
915,609
Kullanıcılar
449,930
Son üye
oguuz680

Yeni konular

Geri
Üst