İnvertörün fazla ısınmasının nedenleri ne olabilir?

  • Konbuyu başlatan Roboelektronik
  • Başlangıç tarihi

Roboelektronik

Üye
Merhaba arkadaşlar,invertörün fazla ısınmasının nedenleri ne olabilir,nasıl çözülür,bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar varsa açıklayıcı bir şekilde anlatırlarsa sevinirim.
 

Berdibek

Üye
Üzerinden fazla akım geçiyor olabilir invertörü iptal edip by-pass'dan cihazı çalıştırınız ve cihazın kaç amper akım çektiğini ölçünüz gereğinden fazla akım çekiyorsa invertör ısınabilir. İnvertör yenimi ?
 
Konu Sah

Roboelektronik

Üye
İnvertör yeni değil,daha önce istenilen bir şekilde çalışıyordu,yalnız bu durum sonradan meydana geldi,başkalarına sormuştum,invertörün içindeki gevşeklikten dolayı falan olabilir demişlerdi ama cevaptan çok tatmin olamadım açıkçası,bu yüzden sordum.
 

Berdibek

Üye
İnvertörün içindeki gevşeklik :D Bencede çok mantıklı gelmiyor. İnvertör hangi cihazı sürmek için kullanılıyor ? Öncedende söylediğim gibi invertörün beslediği cihazın kaç amper akım çektiğini ölçmelisiniz normalden fazla çekiyorsa ör / İnvertörünüz 0.75 W lık olsun eğer motorunuz 1 kw çekiyorsa invertörün içindeki sürücü devre doğal olarak ısınır. Ayrıca invertörün markası ve modeli nedir ? İnvertörün panelinden ( Ekran ; bazı invertörlerde çıkarılabiliyor takılı olmayabilir ) Üzerinden kaç amper akım geçtiğini iç sıcaklığını v.s. değerler görünüyor buradan değerleri kontrol edip cihazın üzerindekilerle karşılaştırabilirsiniz. Şimdilik aklıma gelenler bunlar dediklerimi kontrol ediniz.
 

lord_of_trance

Üye
merhaba peki invertor ayarlarini kontrolettinmi motor arizasi durumunda korumaya atamiyor olabilir kaanzaza nin dedigi gibi invertor ve motor kw esitmi istersen cihza bi reset at oyle bi dene cihaz motor arizasi durumunda korumaya atmasi gerek.
 
Konu Sah

Roboelektronik

Üye
Yardımlarınız için teşekkürler arkadaşlar.
 

ustahm

Üye
merhaba arkadaşlar bana bir invertör devresi lazım elinizde varsa gönderirmisiniz
 

novell35

Üye
invertör motoru I/G çalıştırmak için gereken cihaz dimi arkadaslar..
by-pass nedir yaa arkadaş öle bi kelime kullanmış??
 

onurtascene

Üye
ufukizmir arkadaşım motor sürücülerinin asıl ismi frekans konvertörü dür
inventer konvertörün ıgbt denen entegre transistör çıkış yani motor sürme kısmıdır
kullanılan motora göre 4 ila 16 khz sürme frekansı(80 derece kare dalga)üerine bindirilmiş bunlara nazarn daha güçlü darbeler halinde sinüsodial pulslar ile (genellikle 0-150 hz kullanılıyor) motor statoru
mıknatıslandırılır buradaki amaç vektör kontrolüdür yani motorun dönme hızı düşükken bile akının güçlü
olmasıdır(akı=rotor ile stator arası çekim-itim kuvveti)
By-Pass'a gelince yani motoru frekens konvertöünden ayırıp direk kontaktör vs.. ile çalıştırmak demektir.. Bişeyler anlatabilişsen ne mutlu bana :)

Hadi iyi çalışmalar size... ;D
 

novell35

Üye
onurtascene ' Alıntı:
ufukizmir arkadaşım motor sürücülerinin asıl ismi frekans konvertörü dür
inventer konvertörün ıgbt denen entegre transistör çıkış yani motor sürme kısmıdır
kullanılan motora göre 4 ila 16 khz sürme frekansı(80 derece kare dalga)üerine bindirilmiş bunlara nazarn daha güçlü darbeler halinde sinüsodial pulslar ile (genellikle 0-150 hz kullanılıyor) motor statoru
mıknatıslandırılır buradaki amaç vektör kontrolüdür yani motorun dönme hızı düşükken bile akının güçlü
olmasıdır(akı=rotor ile stator arası çekim-itim kuvveti)
By-Pass'a gelince yani motoru frekens konvertöünden ayırıp direk kontaktör vs.. ile çalıştırmak demektir.. Bişeyler anlatabilişsen ne mutlu bana :)

Hadi iyi çalışmalar size... ;D

arkadaşım çok tşk ederim...çok ii bilgiler
fazla bişe anladığım söylenemez cünkü çok bilimsel bir cvp:) çok tşk ederim
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
113,947
Mesajlar
801,965
Kullanıcılar
417,830
Son üye
emin kara

Yeni konular

Üst