Merhaba değerli arkadaşlar.Bizzat yaşayarak deneyime dönüştürdüğüm önemli bir ayrıntıdan ayrıca sizlere bu forumda bahsetmek istiyorum.
Bildiğimiz gibi alarmların işlevsel olarak çalışması akünün kutupları arasındaki o andaki voltaj değeri ile alarm devresini uzaktan kumandayla kolayca çalıştıran cihazımızdaki pillerin durumuna (Pillerin o anda oldukları voltaj seviyesine) doğrudan bağlıdır.
Cihaz içerisindeki piller (3 volt+3 volt= 6 volt,yani 2 adet lityum pilin o andaki seri toplamı) çeşitli nedenlerle,sabit olan bu voltaj değerlerinin çok altına indiklerinde, o andaki akü kutup başlarındaki voltaj da hatırı sayılır derecede düşük değerlerde bulunuyorsa,uzaktan kumanda cihazınızla otomobilinizin çok yakınında,alarm cihazının alıcı devresine verilen RF (Şifreli sinyaliniz) otomobilinizin,sisteminizde kurulu olan otomatik kapı açma sistemini kolayca bir kerede açmakta çok zorlanabilir,birkaç küçük denemeden sonra açmakta başarılı olabilirsiniz.
Bunun önüne tam olarak geçebilmek,ya akünüzün voltajının her zaman en yüksek seviyede tutulabilmesiyle,ya da uzaktan kumanda cihazınızdaki pillerin voltajının her durumda iyi olmasıyla tam olarak da sağlanabilecektir.Yani cihaz pillerinin voltajı+ akü voltajı VE mantık devresiyle her ikiside tam sağlandığında en performanslı ve optimum şartlar sağlanabilmiş olacaktır.
Akü kutup başlarındaki bu voltaj değeriniz,akünüz çok yeni veya eski,az şarjlı veya çok şarjlı olabilmesine direkt olarak da bağlı bulunmasına rağmen,akü dış kutusu dış sıcaklığına,dolayısiyle elektrolit (Sülfirik asitli su) sıcaklığına da doğrudan bağlı bulunmaktadır.Bu sıcaklığı dengeli şekilde,dış hava ortamındaki sıcaklık değişimlerinden (Özellikle çok soğuk iklim bölgelerinde,yani gece ve gündüz arasındaki sıcaklık farklarının çok fazla olduğu bölgelerde,karasal iklimlere sahip olan bölgelerimizde) çok fazla etkilenmede, sürekli ve belirli bir seviyede tam dengeleyerek,ayni sıcaklık seviyelerinde tutabilmemiz de,akü performansının sürekli iyi durumda bekletilmesi açısından oldukça önemlidir ve bunu her zaman sağlayabilmeniz de yine mümkündür.
Bu amaçla akünüzün dışını saran plastik muhafaza kutusunu,dış hava ortamından iyice izole etmeniz yeterlidir.İzolasyonda kullanılan malzemeler,ısı iletimini kolayca yapamayacak şekilde,günlük kullanımlarda çok aşina olduğumuz,çok bilindik malzemelerden de seçilebilir.Örneğin starafor (Kimyasal köpük) ,eski ve kullanılmayan kaşe,yün kumaş parçaları,otonuzun eski paspaslarından kesilen lastik parçaları,cam yünü (Pamuğu) vb.bu seçimde tercih edilip kullanılabilen çözümler olabilir.
Bildiğimiz gibi alarmların işlevsel olarak çalışması akünün kutupları arasındaki o andaki voltaj değeri ile alarm devresini uzaktan kumandayla kolayca çalıştıran cihazımızdaki pillerin durumuna (Pillerin o anda oldukları voltaj seviyesine) doğrudan bağlıdır.
Cihaz içerisindeki piller (3 volt+3 volt= 6 volt,yani 2 adet lityum pilin o andaki seri toplamı) çeşitli nedenlerle,sabit olan bu voltaj değerlerinin çok altına indiklerinde, o andaki akü kutup başlarındaki voltaj da hatırı sayılır derecede düşük değerlerde bulunuyorsa,uzaktan kumanda cihazınızla otomobilinizin çok yakınında,alarm cihazının alıcı devresine verilen RF (Şifreli sinyaliniz) otomobilinizin,sisteminizde kurulu olan otomatik kapı açma sistemini kolayca bir kerede açmakta çok zorlanabilir,birkaç küçük denemeden sonra açmakta başarılı olabilirsiniz.
Bunun önüne tam olarak geçebilmek,ya akünüzün voltajının her zaman en yüksek seviyede tutulabilmesiyle,ya da uzaktan kumanda cihazınızdaki pillerin voltajının her durumda iyi olmasıyla tam olarak da sağlanabilecektir.Yani cihaz pillerinin voltajı+ akü voltajı VE mantık devresiyle her ikiside tam sağlandığında en performanslı ve optimum şartlar sağlanabilmiş olacaktır.
Akü kutup başlarındaki bu voltaj değeriniz,akünüz çok yeni veya eski,az şarjlı veya çok şarjlı olabilmesine direkt olarak da bağlı bulunmasına rağmen,akü dış kutusu dış sıcaklığına,dolayısiyle elektrolit (Sülfirik asitli su) sıcaklığına da doğrudan bağlı bulunmaktadır.Bu sıcaklığı dengeli şekilde,dış hava ortamındaki sıcaklık değişimlerinden (Özellikle çok soğuk iklim bölgelerinde,yani gece ve gündüz arasındaki sıcaklık farklarının çok fazla olduğu bölgelerde,karasal iklimlere sahip olan bölgelerimizde) çok fazla etkilenmede, sürekli ve belirli bir seviyede tam dengeleyerek,ayni sıcaklık seviyelerinde tutabilmemiz de,akü performansının sürekli iyi durumda bekletilmesi açısından oldukça önemlidir ve bunu her zaman sağlayabilmeniz de yine mümkündür.
Bu amaçla akünüzün dışını saran plastik muhafaza kutusunu,dış hava ortamından iyice izole etmeniz yeterlidir.İzolasyonda kullanılan malzemeler,ısı iletimini kolayca yapamayacak şekilde,günlük kullanımlarda çok aşina olduğumuz,çok bilindik malzemelerden de seçilebilir.Örneğin starafor (Kimyasal köpük) ,eski ve kullanılmayan kaşe,yün kumaş parçaları,otonuzun eski paspaslarından kesilen lastik parçaları,cam yünü (Pamuğu) vb.bu seçimde tercih edilip kullanılabilen çözümler olabilir.
Son düzenleme: