Merhaba.Bu kaçak elektriğin türüne doğrudan bağlıdır.Eğer makinadaki kaçak elektrik statik (ölü) elektrikse (Sürtünmeyle oluşan ve topraklama olmadığı için de bu metal gövde yüzeyinde deşarj olamadan biriken) makina gövdesi üzerinden toprağa tam deşarj olacak ve kontrol kaleminde bu halde herhangi bir ışık yanmayacaktır.Bu durumda sigorta ve K.A.K.R.si hiç atamaz.
Makinedeki kaçak elektrik gövdeye sıyrılan herhangi bir kablodan,izolasyonu bozulan kablo demetlerinden,vb. kaynaklıysa ve faz kaçağı şeklindeyse eğer,gövdenin toprakla irtibatlanıp bağlanmasında K.A.K.R’si ve sigorta anında atacaktır.Öncelikle kaçak elektrik dediğiniz bu elektrik kaçağının ne tür bir kaçak olduğunu tam olarak tespit etmelisiniz.Bunu anlamak çok kolaydır.Örneğin avometreyle metal gövde ile topraklı fişin 2 ucundan birinden ölçümle prob uçları ile yapılan kontrolde omaj ölçümü sonsuz değerde değil belirli ohm değerinde görünürse gövdeye fişin bir şekille takılmasında (Ancak diğer takılmada yani fazla nötürün tam yer değiştirmesinde bu durum olmayabilir) faz kaçağı toprak hattına direk geçecek ve bu durumda sigortayla K.A.K.R’si birlikte atacaktır.
Öncelikle makinenin tüm elektrik kablo tesisatını,tamburdaki elektrik motoru kablo çıkışlarını iyice inceleyerek hasarlı kabloyu tam bulup,onu tam yalıttıktan (izolasyondan) sonra bu makine gövdesine toprak hattını tam bağlarsınız.Aksi durumda bu haliyle (Gövdeye bilinmeyen bir yerden oluşan bu faz kaçağıyla) sigortayla K.A.K.R’si anında atacaktır.Kolay gelsin.