yanan asenkron motor

Bu motor, aşırı yükden yzanmış, koruma elemanlarınız çalışmamaış, veya sıklıkla termk röle tekrar tekrar kurulmuş.
Bu işlemde ıkı motor var demişdiniz. İkinci motorun koruma elemanları, çalıştırma kontaktörü ayrımı, yoksa, 1-2 veya 1-0-2 anahtar gibi bir yöntemle ıkıncıl motor aynı devredenmi çalışıyordu.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Bu motor, aşırı yükden yzanmış, koruma elemanlarınız çalışmamaış, veya sıklıkla termk röle tekrar tekrar kurulmuş.
Bu işlemde ıkı motor var demişdiniz. İkinci motorun koruma elemanları, çalıştırma kontaktörü ayrımı, yoksa, 1-2 veya 1-0-2 anahtar gibi bir yöntemle ıkıncıl motor aynı devredenmi çalışıyordu.

ayrı aynı devreden calişmiyor.
 
ayrı aynı devreden calişmiyor.
motor aşırı yük nedeniyle sargılarınızın ısınmasıyla kavrulmuş termik ayarınızı kontrol edin termik arızalı veya yüksek ayarda yeni motor takıldığında motor tam yükteyken pens ampermetreyle çektiği akımı ölçün termiği öyle ayarlayın fazla tolerans vermeyin
 
Değerli ustalarım termik ayarı kaç olmalı, motorun etiketinde yazılı olan değer mi olmalı veya töleransı ne kadar olmalı, anlayacağımız dilden anlatır mısın. Resimli olursa daha iyi olur. Teşekkürler.
 
Değerli ustalarım termik ayarı kaç olmalı, motorun etiketinde yazılı olan değer mi olmalı veya töleransı ne kadar olmalı, anlayacağımız dilden anlatır mısın. Resimli olursa daha iyi olur. Teşekkürler.

Kolay gelsin ustam.Tüm mekanik aksamlar normal iken,motorda tam yükteyken ampermetre ölçümü yap, etiket akımını geçmeyecek şekilde biraz tölarans ver.Bu töleransın miktarı sisteminle alakalı.Motorun nerede,hangi şartlarda çalıştığıyla ilişkilidir.Bunu sen tecrübelerine dayanarak ayarlayacaksın.Etiket akımı motorun tam yükte çekmesi gereken max.akımdır.Motorlar yüksüz etiket akımlarının yaklaşık yüzde altmışını çekerler.Örneğin etiket akımı 10 amp.olan motor yüksüz 6 amp.civarı bir akım çeker.Sen bu motorun sisteme bağlıyken tam yükteki akımını ölç.Sisteminde fazla yük yoksa senin termik ayarını etiket akım değerine setlemeyip ,örneğin 10 amp.etiketli motor yükte 8.5 amp. akım çekiyorsa bu akımı 9 - 9.5 amp.aralığındaa bir değere ayarlaman termiğinin motoru daha iyi korumasını sağlar.Ama motorun aşırı yüklüyse etiket akımına yakın bir akım çekiyorsa o zaman termiği etiket akım değerine getirirsin.Etiket akımını geçen bir ayar motorunuzu koruyamaz.
 
Değerli ustalarım termik ayarı kaç olmalı, motorun etiketinde yazılı olan değer mi olmalı veya töleransı ne kadar olmalı, anlayacağımız dilden anlatır mısın. Resimli olursa daha iyi olur. Teşekkürler.
Motorun etiketindeki amper maksimum amper değeridir.Termik manyetik şalter maksimum motor etiketindeki değer olmalıdır
 
Motor 55 kw yıldız üçgen çalışıyor olmalı akım ayarını ona göre yapman gerekir.
Motor etiket akımı × 0.58 =veya Motor etiket akımı /1.73 =
 
termik ayarı etiket değerinden fazla olmamalıdır. etiket değeri nominal şartlarda çekeceği akımdır ve bu değerinde üzerinde akım çekiyorsa ters giden birşeyler var demektir. çalıştığı yere göre sıkışma, kitleme aşırı, yük vs vs. yeni takılan motorun akım değerine göre ayar sıkı bir ayar ile bir süre kontrollü çalıştırmakta fayda var.
 
Bazan motoru en üst düzey seviyede korusanızda sargılar arasına termistör yerleştirme,termik koruma,faz koruma,sürücü ve benzeri korumalar motor yinede yana bilir. bunun sebebi ise özellikle yüksek devirli motorlar rulman aşimması ve özelliğini kaybetmesinden dolayı rotor sargılara sürterek yanar. siz motoru üreticiye yollamadan içine baktınızmı?
 
Arkadaslar termistor bağlantısında motor klemensinden termistör röleye kadar olan kısıma hangi tip kablo kullanırsak daha sağlıklı olur
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,457
Mesajlar
917,742
Kullanıcılar
450,400
Son üye
ufuki

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst